Dagens runde, hvordan gikk den?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by stianm »

Takker, spillet satt som smurt igår. Har den siste tiden lært meg å spille ett slag av gangen, og det har løsnet opp i en del. Før var jeg litt opphengt i 18 hull av gangen noe som raskt kunne bety at en runde føltes ødelagt. Det ser ut som en sub 80 runde kan være rett rundt hjørnet nå, men i golf så er det ikke langt mellom himmel og helvete så vi får se :)

Losby har vært bra i flere uker nå. Fine fairwayer, greener som faktisk er raske og jevne. Litt vått seff men det er det lite man kan gjøre med :)
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
goffy
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 174
Joined: 28 Apr 2011, 13:37

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by goffy »

Total kolaps på dagens runde. 15 ut og 8(!!!) inn... Sukk...
Ble mye 3 putter og toppet med ett innspill som spant ut av green.
Er det mulig å bli dårligere i golf, selv når man trener med og uten Pro, og spiller sånn passe mye???
Ah... Måtte bare få ut litt frustrasjon :P
(Men sånn er vel golf, av og til kommer møkkarundene!)
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Kaffekannen »

goffy wrote:Total kolaps på dagens runde. 15 ut og 8(!!!) inn... Sukk...
Ble mye 3 putter og toppet med ett innspill som spant ut av green.
Er det mulig å bli dårligere i golf, selv når man trener med og uten Pro, og spiller sånn passe mye???
Ah... Måtte bare få ut litt frustrasjon :P
(Men sånn er vel golf, av og til kommer møkkarundene!)
Det er dessverre ikke unormalt. Spilte 77 og 105 på samme bane, under samme forhold på under en uke :(
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by sirandrew214 »

:roll:
Last edited by sirandrew214 on 08 Feb 2015, 15:09, edited 1 time in total.
User avatar
madde
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 113
Joined: 13 Oct 2011, 13:34
Hcp: 18,6
Hjemmeklubb: Tyrifjord GK
Location: Bærum

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by madde »

Hvor ærlig er folk med seg selv når det kommer til oppskrivning?
Jeg kan selv si at jeg ikke skriver meg opp hvis jeg skulle ende på en runde på ett poeng under buffersone..
vet jo at man lurer seg sjæl, men skal jo ikke delta i noen stablefordturnering i nærmeste fremtid heller.

Dette er min første sesong med nedskrivning, og vil jo se hva man ender opp med. og så lenge jeg er høyhandicaper føler jeg at det er mer unnskyldt å ikke føre hcptellende runder når man ender mellom 30 og 32 poeng
In the bag:
Driver: Taylormade RBZ 10.5
3Wood:Taylormade RBZ
Rescue: Taylormade RBZ #4
Jern: Cobra AMP 4-P
Wedger: Titleist Vokey 50° 56° 60°
Putter: Odyssey Rossie 2
User avatar
BomBom
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 14 Sep 2011, 09:33
Hcp: Under 10
Hjemmeklubb: Bærum GK / Holtsmark GK

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by BomBom »

madde wrote:Hvor ærlig er folk med seg selv når det kommer til oppskrivning?
Spiller turnering på klubben hver onsdag, så det regulerer seg selv egentlig. Sjelden jeg skriver meg opp etter en runde med kompisene, burde kanskje gjort det, men det har aldri blitt sånn.. Men spiller jeg til 37 eller mer, så skriver jeg meg ned. Så skjønt det ikke har blitt gitt putter i hytt og pine, og vi bruker ballplassering osv.. Spørs vel litt hvordan man bruker hcp sitt da, jeg har det som en målestokk for hvor høyt nivå jeg kan prestere på, ikke alltid det gir en pekepinn på dagens nivå.. :)

Gikk for øvrig en 8-hulls treningsrunde i går, spilte 2 baller hele veien. +2 på ene ballen, og +6 på den andre.. +4 i snitt, så det er ok.. 2 birdies totalt. Utslagene var varierende, men de lange jerna satt som ei kule, og landet på green uansett hvor jeg slo fra.. Beste slaget var et 4i fra 224m, nedover og medvind, som landet 1m kort av green og rullet fint inn til 2m fra flagget.. :o Blåste friskt i går kveld.. Putt i hullkant og tap-in birdie.. Deilig avslutning, og godt for selvtilliten.. Neste runde blir den beryktede onsdagsrunden, hvor jeg sjelden spiller særlig bra, men satser på å få snudd den trenden nå.. Må bare få justert inn den nye driveren, har ikke helt løst koden enda, blir en slice i ny og ne, men de gode treffene er helt sykt bra.. RBZ er lang..!!! Jerna, wedgene og puttern funker fint, kanskje legge igjen driveren i bilen på onsdag.. :lol: Går og venter på årets første sub-80 runde, den lar vente på seg i år.. Men snart kommer den, snart..... :P
In the bag:
D: TM RBZ TP Tour 9' Matrix HD6 X
W:TM Burner 3W Stiff
J: Mizuno MX200 4-PW DG S300
W:TM TP 52/56/60
P: TM Ghost Tour
TM Penta baller
User avatar
madde
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 113
Joined: 13 Oct 2011, 13:34
Hcp: 18,6
Hjemmeklubb: Tyrifjord GK
Location: Bærum

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by madde »

BomBom wrote:
madde wrote:Hvor ærlig er folk med seg selv når det kommer til oppskrivning?
Spiller turnering på klubben hver onsdag, så det regulerer seg selv egentlig. Sjelden jeg skriver meg opp etter en runde med kompisene, burde kanskje gjort det, men det har aldri blitt sånn.. Men spiller jeg til 37 eller mer, så skriver jeg meg ned. Så skjønt det ikke har blitt gitt putter i hytt og pine, og vi bruker ballplassering osv.. Spørs vel litt hvordan man bruker hcp sitt da, jeg har det som en målestokk for hvor høyt nivå jeg kan prestere på, ikke alltid det gir en pekepinn på dagens nivå.. :)

Gikk for øvrig en 8-hulls treningsrunde i går, spilte 2 baller hele veien. +2 på ene ballen, og +6 på den andre.. +4 i snitt, så det er ok.. 2 birdies totalt. Utslagene var varierende, men de lange jerna satt som ei kule, og landet på green uansett hvor jeg slo fra.. Beste slaget var et 4i fra 224m, nedover og medvind, som landet 1m kort av green og rullet fint inn til 2m fra flagget.. :o Blåste friskt i går kveld.. Putt i hullkant og tap-in birdie.. Deilig avslutning, og godt for selvtilliten.. Neste runde blir den beryktede onsdagsrunden, hvor jeg sjelden spiller særlig bra, men satser på å få snudd den trenden nå.. Må bare få justert inn den nye driveren, har ikke helt løst koden enda, blir en slice i ny og ne, men de gode treffene er helt sykt bra.. RBZ er lang..!!! Jerna, wedgene og puttern funker fint, kanskje legge igjen driveren i bilen på onsdag.. :lol: Går og venter på årets første sub-80 runde, den lar vente på seg i år.. Men snart kommer den, snart..... :P

RBZ ja! Har akkurat skaffet meg en 3wood. skal nevnes at den er kuttet en tomme, men langt går det! deilig å bruke ved utslag siden selve hodet ser stort ut ved adressering.

Btw du ga meg en pekepinn når det kom til nedskrivning på runder hvor putter gis bort og man bruker ballplassering.
burde tenke mer over det før man evt skriver seg ned ja! :)
In the bag:
Driver: Taylormade RBZ 10.5
3Wood:Taylormade RBZ
Rescue: Taylormade RBZ #4
Jern: Cobra AMP 4-P
Wedger: Titleist Vokey 50° 56° 60°
Putter: Odyssey Rossie 2
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Kaffekannen »

madde wrote: RBZ ja! Har akkurat skaffet meg en 3wood. skal nevnes at den er kuttet en tomme, men langt går det! deilig å bruke ved utslag siden selve hodet ser stort ut ved adressering.

Btw du ga meg en pekepinn når det kom til nedskrivning på runder hvor putter gis bort og man bruker ballplassering.
burde tenke mer over det før man evt skriver seg ned ja! :)
For ikke å glemme den beryktede mulliganen...

Synder litt mot denne oppskrivingen etter selskapsrunder jeg også, noe som egentlig er litt tåpelig. Er ikke enig med Snowman om alt på dette forumet, men han har et veldig godt poeng når det gjelder handicapsystemet vårt. Det fungerer kun korrekt hvis du registrerer alle rundene dine som er gyldige. Det er ikke du som spiller som skal "vite" hvor handicappet ditt er. Det er systemet som skal definere det ut i fra hvor godt du spiller.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
madde
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 113
Joined: 13 Oct 2011, 13:34
Hcp: 18,6
Hjemmeklubb: Tyrifjord GK
Location: Bærum

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by madde »

Kaffekannen wrote:
madde wrote: RBZ ja! Har akkurat skaffet meg en 3wood. skal nevnes at den er kuttet en tomme, men langt går det! deilig å bruke ved utslag siden selve hodet ser stort ut ved adressering.

Btw du ga meg en pekepinn når det kom til nedskrivning på runder hvor putter gis bort og man bruker ballplassering.
burde tenke mer over det før man evt skriver seg ned ja! :)
For ikke å glemme den beryktede mulliganen...

Synder litt mot denne oppskrivingen etter selskapsrunder jeg også, noe som egentlig er litt tåpelig. Er ikke enig med Snowman om alt på dette forumet, men han har et veldig godt poeng når det gjelder handicapsystemet vårt. Det fungerer kun korrekt hvis du registrerer alle rundene dine som er gyldige. Det er ikke du som spiller som skal "vite" hvor handicappet ditt er. Det er systemet som skal definere det ut i fra hvor godt du spiller.
Vi pleier å ha en mulligan på kompisrundene.. men som jeg husker har jeg alltid lagt til to slag på det hullet jeg evt har brukt den på.. men score med mulligan er gjeldene ovenfor gutta ;)

Uansett.. er jo bare seg sjæl man lurer ved å føre evt score med mull og putter som gis bort.
men greit å vita hva andres synspunkter er og.
In the bag:
Driver: Taylormade RBZ 10.5
3Wood:Taylormade RBZ
Rescue: Taylormade RBZ #4
Jern: Cobra AMP 4-P
Wedger: Titleist Vokey 50° 56° 60°
Putter: Odyssey Rossie 2
User avatar
BomBom
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 14 Sep 2011, 09:33
Hcp: Under 10
Hjemmeklubb: Bærum GK / Holtsmark GK

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by BomBom »

Kaffekannen wrote:.... Er ikke enig med Snowman om alt på dette forumet, men han har et veldig godt poeng når det gjelder handicapsystemet vårt. Det fungerer kun korrekt hvis du registrerer alle rundene dine som er gyldige. Det er ikke du som spiller som skal "vite" hvor handicappet ditt er. Det er systemet som skal definere det ut i fra hvor godt du spiller.
Så lenge man ikke bruker hcp sitt på en måte slik at man oppnår fordeler, f.eks lavt hcp for å bli kvalifisert for en turnering, eller høyt for å få ekstra mange slag tildelt, så er er det vel hipp som happ hva man gjør, er jo interessant bare for en selv egentlig hva man har som hcp. Enig med tanken om systemets oppgave, men det vil aldri bli et system som hele tiden kan vise din eksakte spillestyrke, da forhold som banetilstand, våte/tørre fairways, raske/trege greener osv ikke er en faktor som tas med. Så om jeg spiller til f.eks 40p på Bogstad, med nær perfekte forhold, mens jeg på en annen sliten bane med klissvåte fw og dårlige greener scorer 30p, så kan likevel spillestyrken min ha vært bedre på den dårlige, enn den var på Bogstad, da det kan være vankeligere å score 30p under dårlige forhold, enn 40 under perfekte.... Det tas jo aldri hensyn forholdene på banen, kun en slope som er nesten ren teori.. :roll: Men nok om det, hører vel strengt tatt til i en annen tråd.. :mrgreen:

RBZ 3w har jeg sett på også, men den ble for lang, kanskje en 5w for å ha litt fornuft i lengdeforskjellene mellom køllene.. Men først må jeg få i gang driveren skikkelig, før vi kan ta inn et nytt medlem i bagen.. :lol:
In the bag:
D: TM RBZ TP Tour 9' Matrix HD6 X
W:TM Burner 3W Stiff
J: Mizuno MX200 4-PW DG S300
W:TM TP 52/56/60
P: TM Ghost Tour
TM Penta baller
User avatar
madde
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 113
Joined: 13 Oct 2011, 13:34
Hcp: 18,6
Hjemmeklubb: Tyrifjord GK
Location: Bærum

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by madde »

Hehe grunnen til at jeg har den i bagen er for å holde den jævla ballen spillbar :P drivern min går mer til høyre enn rett frem, så en protime hadde ikke vært å forakte.
Men greit å ha en 3wood som har litt lengde når man kun har drivern i bagen for pynt inntil videre.

Btw dagens 9hullsrunde: tja hva skal man si :P totalt fail på første og andre hull.. så tok det seg litt opp for å så få raknefest del2 på hull 7
In the bag:
Driver: Taylormade RBZ 10.5
3Wood:Taylormade RBZ
Rescue: Taylormade RBZ #4
Jern: Cobra AMP 4-P
Wedger: Titleist Vokey 50° 56° 60°
Putter: Odyssey Rossie 2
User avatar
Tron
Forumvant
Forumvant
Posts: 82
Joined: 09 Aug 2009, 13:01
Hcp: 7.8
Hjemmeklubb: Salten GK, Bodø
Location: Bodø
Contact:

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Tron »

Pussig runde i dag! Golf er rare greier... Fra himmel til helvete. Fra tidenes beste Front Nine til årets verste Back Nine... Huff. Ikke til å bli klok på!
Gikk første ni på par, med to bogeys og to birdies, så kommer man hjem med +11 på de siste ni. Ja ja... Sånn går det kanskje når ting fungerte litt for godt frem til halvveis. he he...
User avatar
madde
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 113
Joined: 13 Oct 2011, 13:34
Hcp: 18,6
Hjemmeklubb: Tyrifjord GK
Location: Bærum

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by madde »

Jeg må til svingdoktoren... dette var horribelt!!!!! savner å få godfølelsen nå :/
In the bag:
Driver: Taylormade RBZ 10.5
3Wood:Taylormade RBZ
Rescue: Taylormade RBZ #4
Jern: Cobra AMP 4-P
Wedger: Titleist Vokey 50° 56° 60°
Putter: Odyssey Rossie 2
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Gundersen »

9 hull på Grønnmo i går ettermiddag.
8 på første etter bunker og en lostball, bogey på 2. Velger Tigerline på hull 3, går litt for tett på skogen, hører ballen treffer et eller annet, spretter ut midt i fairway, 180 meter innspill, toputt par. Hull 4 rett drive, innspill til høyre i rough, ender med dobbel. 5 masse motvind opp bakken, greentreff, 3 putt bogey. 6 bunker på utslag, kommer fint ut, tredjeslaget inn i skauen, green på 5 toputt. 7 slice i motvind blir liggende i roughkanten høyre, ganske tjukt, hjelpeslag, transport, chip, to-put. 8 medvind, 9i inn på green, triller av til venstre, perfekt chip 20 cm fra kopp, par. 9 drive i mye motvind til høyre for bunkere. 200 inn, 3wood som jeg drar rundt og går altfor mye venstre i rough ned mot veien. Prov ball, skjer nesten det samme, ikke fullt så mye venstre. finner første ballen, wedge lander ball ioverkant bak, med flagg midt nede. 15 meter putt, ovenifra og ned stor bue. Par. Bare den putten var verdt hele runden. 18.4hcp, ga 17 p. Som det står og lese, stabilt ustabil.


Sent from my HTC Incredible S using Tapatalk 2
User avatar
BomBom
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 14 Sep 2011, 09:33
Hcp: Under 10
Hjemmeklubb: Bærum GK / Holtsmark GK

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by BomBom »

Det er torsdag, det betyr at nok en onsdagsrunde er gjennomført.. Og hva skal man si, annet enn at det ble som vanlig helt på trynet, scoremessig i alle fall.. Endte opp på 93 slag, 47 front og 46 back.. Men det merkelige er at jeg ikke følte noe skuffelse etter runden, mulig det er fordi jeg innerst inne visste hva som ventet, men jeg følte jeg slo ballen bra, med alle køller..
Kun 2 driver som fant veien til skogen, og et 4i som det ble en "smule" mye draw i, og lurte seg ut i no tjukke greier hvor man knapt så sine egne sko i.. Lost..!! Ellers var drivene av den gode sorten, og på hull 12 fikk jeg tidenes supersprett, og ballen skjøt fart i en helling og stoppet ikke før den hadde tilbakelagt ca 290m.. Den var digg..! :)
Jerna var ikke like hete som sist, men mer som normalen.. Puttern var fin hele runden, men med nydressede greener ble det litt mye bingo om den holdt linja, eller stoppet brått rett før hullet.. Fikk i noen lange, og de korte var bankers.. I tillegg til 4 som snurret i koppen..
Så alt i alt fornøyd egentlig, var mange gode slag som fikk litt uheldig spretter og f.eks fant bunker eller rough, i stedet for å trille inn på green, så det ble mye lang-putting for par, og da blir det oftest bogey.. :)

Men ingen panikkfølelse, det nærmer seg høsten, og da pleier godspillet å komme tett som hagl.. Men en ting har jeg lært i år, det gjelder å holde svingen varm gjennom vinteren, i år ble det lite trening innendørs, og det har kostet mye i de tre månedene hittil, en evig leting etter godfølelsen fra i fjor.. Neste år skal jeg pokker meg være forberedt.. :)
In the bag:
D: TM RBZ TP Tour 9' Matrix HD6 X
W:TM Burner 3W Stiff
J: Mizuno MX200 4-PW DG S300
W:TM TP 52/56/60
P: TM Ghost Tour
TM Penta baller
User avatar
BomBom
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 14 Sep 2011, 09:33
Hcp: Under 10
Hjemmeklubb: Bærum GK / Holtsmark GK

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by BomBom »

Tron wrote:Pussig runde i dag! Golf er rare greier... Fra himmel til helvete. Fra tidenes beste Front Nine til årets verste Back Nine... Huff. Ikke til å bli klok på!
Gikk første ni på par, med to bogeys og to birdies, så kommer man hjem med +11 på de siste ni. Ja ja... Sånn går det kanskje når ting fungerte litt for godt frem til halvveis. he he...
Det der er så typisk, man snekrer sammen en front eller back som minner mest om drømmegolf, for å få total kollaps på motsatt sløyfe.. Hadde noe lignende i fjor på Holtsmark, 37 ut - 47 inn.. Da var man mildt sagt litt irritert.. :evil:
In the bag:
D: TM RBZ TP Tour 9' Matrix HD6 X
W:TM Burner 3W Stiff
J: Mizuno MX200 4-PW DG S300
W:TM TP 52/56/60
P: TM Ghost Tour
TM Penta baller
User avatar
panserjohan
Forumvant
Forumvant
Posts: 63
Joined: 30 Jun 2011, 16:21
Hcp: 20,5
Hjemmeklubb: Klæbu GK
Location: Trondheim

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by panserjohan »

Spilte til tider glitrende golf i går, og hadde samtidig noen uforklarlige "meltdowns". Spilte 9 hull i Klæbu med samboer og hund.

38 slag på 9 hull. Sier dere ikke mye om dere ikke har spilt på den banen.
Golf is a game in which you yell “fore,” shoot six, and write down five.
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Keyser »

Spilte endelig noe som lignet golf igjen, etter måneder med tull og støtteslag. +3 på første 9 på Bjørnefjorden, og bare en større f%¤k-up på siste 9 da jeg begynte å tenke resultat. Ellers ro i sjelen og forholdsvis gode slag

"Serenity now!"
</Keyser>
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Rotten »

Runde på Haga i dag, fytte h... for noe ræl. Hakking og atter hakking, kort, skjevt, vann... Avsluttet med to par, det får være en liten trøst...
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Gundersen »

Hakadal i dag, hyggelig selskap i fint vær. Fylte opp scorkeckortet med treputter og dobbelbogeys. Drivene satt, men puttern var helt umulig i dag.

Sent from my HTC Incredible S using Tapatalk 2
Post Reply