Nyheter fra Mizuno

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nyheter fra Mizuno

Post by furu »

Tror H4 blir artig i 3i og 4i, eller 2i for dem som måtte ønske det. Ble veldig populært hos proffene, akkurat som Callaway X Utility.
Instagram @christianfuru
radar1
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 263
Joined: 28 Apr 2011, 10:47

Re: Nyheter fra Mizuno

Post by radar1 »

Takk Furu :)
Vet du tester masse forskjellige køller, men har fått med meg at du skryter av Cobra S3.
Hvordan blir ballflight og lengde med 800pro contra de? Offset forskjellen er vel relativt stor?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nyheter fra Mizuno

Post by furu »

S3 er en annen verden enn 800 Pro.Offset er veldig forskjellig gjennom hele settet. Loft er ikke så forskjellig, 29* 6i på 800 Pro og 28* på S3. Skaftet er minimalt lenger. Jeg mener at hovedforskjellen ligger i hodet, alt det tekniske de har pakket inn i S3. Disse jernsettene der de snakker om trampolineeffekt blir ofte ganske ekstreme, som Ci11 og RBZ. Hører det på lyden og ser det på lengden.

Jeg slår ballen bra for tiden og er villig til å ofre litt lengde for gleden av å føle et skikkelig balltreff med 800 Pro :D Det er nemlig helt herlig.

Tror kanskje vanlig 800 hadde vært et nærmere familiemedlem til S3 enn 800 Pro. S3 er glimrende jern, utrolig artig å spille med. Det er ekstremt sjelden at man finner absolutt alt i ett sett. Du forsaker alltid noe uansett hva du velger.
Instagram @christianfuru
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Nyheter fra Mizuno

Post by eivaan »

furu wrote:JPX 825 serien er "avslørt" :D Bilder ligger på bloggen min. Har ny type slideshow og prøver å lage alle postene slik at dere slipper å klikke dere inn på hver enkelt. Stort sett alt kan leses på siden du er på.

Jeg kjøpte nettopp 800 Pro men det er fullstendig tidløse køller så jeg tror ikke jeg går glipp av noe i forhold til 825. Er vanvittig fornøyd med 800 :D

Image
Skal bytte sett etter denne sesongen og er i tvil...har sett på 800 pro og kan få disse for ca.4000,-(3-pw) men så var det r11, ap2 osv...spiller i dag på burner2. Er fornøyd med settet, men ønsker litt mere tilbakemld og følelse....
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nyheter fra Mizuno

Post by furu »

800 Pro for 4.000,- er et veldig godt kjøp. Veldig veldig veldig godt faktisk :D
Instagram @christianfuru
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Nyheter fra Mizuno

Post by veggiss »

Smaken er som baken tydeligvis. Testet 800 og 800 Pro når jeg kikket etter nye sticks, og syntes hodene var litt for klumpete, samt at treffene føltes helt døde. Jeg sammenlignet dog med MP60, så det var kanskje litt "urettferdig" ;)
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nyheter fra Mizuno

Post by furu »

Ja, det er helt klart veldig avhengig av hva man sammenligner med. Det finnes bedre på følelse og stil men jeg syns 800 Pro plasserer seg utrolig fint for helt vanlige golfere.
Instagram @christianfuru
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Nyheter fra Mizuno

Post by spiderboy »

Skal være enig i at 800 Pro føles død i forhold til mp-serien, og jeg ble også overrasket over størrelsen. De er faktisk større enn Diablo Forged. Men 800 Pro er super tilgivende og ser rimelig bra ut (igjen kommer det an på hva man sammenligner med). Jeg kunne lett ha puttet dem i bagen.
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nyheter fra Mizuno

Post by furu »

Diablo Forged er et av de beste jernsettene i denne klassen og står absolutt ikke tilbake for 800 Pro.
Instagram @christianfuru
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Nyheter fra Mizuno

Post by eivaan »

furu wrote:800 Pro for 4.000,- er et veldig godt kjøp. Veldig veldig veldig godt faktisk :D
Vet ikke om det er så mye vits i å gå fra burner2 til 800/825 pro da flere jeg har prata med sier at de er nokså like..mulig jeg må over på noe mere alla mp Mizuno eller mc Taylor for å få litt mere feel..spørs bare om jeg har godt nok balltreff...Får teste og sjekke litt utover høsten/vinteren :) Er jo forbanna morro å bytte sett da, har alltid spilt på TM men vurderer Mizuno eller Titleist, Callaway liker jeg bare ikke :)
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Nyheter fra Mizuno

Post by spiderboy »

Burner 2 er skikkelige spader, og de har vel ikke akkurat mye feel. Men de ser bra ut og tilgir alt. Jeg vurderte disse en stund, men klarte ikke venne meg til hvor døde de føltes.
Jeg vil absolutt si at jpx pro er en oppgradering fra disse om det er mer følelse og tilbakemelding du leter etter. De er ikke fullt så tilgivende og har mindre offset om jeg ikke husker feil, men med ditt hcp tror jeg fint du skulle klare å spille med dem.
Alternativet for enda mer smidd følelse er mp53. Disse krever imidlertid ganske godt balltreff og tå og hæltreff blir straffet som seg hør og bør. Tynne treff opplevde jeg ikke som kritisk med mp53, de launcher ganske høyt i utgangspunktet og det virker som tyngdepunktet ligger nokså lavt.
Taylormade mc har jeg aldri prøvd, men jeg synes de ser superbra ut. Så om utseende skal tas med i vurderingen er de vel en kandidat...
Just my 2 cents
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Nyheter fra Mizuno

Post by eivaan »

spiderboy wrote:Burner 2 er skikkelige spader, og de har vel ikke akkurat mye feel. Men de ser bra ut og tilgir alt. Jeg vurderte disse en stund, men klarte ikke venne meg til hvor døde de føltes.
Jeg vil absolutt si at jpx pro er en oppgradering fra disse om det er mer følelse og tilbakemelding du leter etter. De er ikke fullt så tilgivende og har mindre offset om jeg ikke husker feil, men med ditt hcp tror jeg fint du skulle klare å spille med dem.
Alternativet for enda mer smidd følelse er mp53. Disse krever imidlertid ganske godt balltreff og tå og hæltreff blir straffet som seg hør og bør. Tynne treff opplevde jeg ikke som kritisk med mp53, de launcher ganske høyt i utgangspunktet og det virker som tyngdepunktet ligger nokså lavt.
Taylormade mc har jeg aldri prøvd, men jeg synes de ser superbra ut. Så om utseende skal tas med i vurderingen er de vel en kandidat...
Just my 2 cents
Takk for opplysninger :)Prøvde et mp sett av en kompis på rangen i vår, han spiller på 1,2 og har vært på juniorlandslaget. Disse blei i vasseste laget for meg, men det skal sies at jeg slo fra knallharde mattautslag i +5 grader...får se litt an og teste litt :) Skal til Danmark om 3 uker og tenker å teste ut litt forskjellig på Stensballegaard og Silkeborg, har god erfaring med proene der :)
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Nyheter fra Mizuno

Post by eivaan »

Da har jeg testet ut 800 pro, mp 69, 63 og 59 i 6jern. Testet med 3 skaft: KBS tour, PX 5.5 og Dynamic Gold. Testet først swing DNA og kom fram til at stiff var tingen. Jeg landet på mp59 med KBS Tour skaft, var heilt fantastisk å slå med :) Da er det bare å shoppe rundt for best pris....
raffener
Forumvant
Forumvant
Posts: 82
Joined: 12 Aug 2011, 10:06
Hcp: Snart kategori 1
Hjemmeklubb: Hauger

Re: Nyheter fra Mizuno

Post by raffener »

Hvor fikk du testet snaddert?
Høres konge ut :-)
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Nyheter fra Mizuno

Post by veggiss »

Høres ut som en bra kombo ja!!
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
yuran
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 367
Joined: 30 Jun 2012, 00:52
Hcp: 12,x
Hjemmeklubb: Grønmo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Nyheter fra Mizuno

Post by yuran »

Jeg leser meg veldig opp på køller for tiden, og må si JPX 825 (pro) virker veldig interessante til neste sesong. Har kommet meg ned til 30 hittil og går saaaaakte, men sikkert nedover i hcp. Tror derfor jeg vil investere i noe som jeg vil ha glede av i noen sesonger, og at det er bedre å få en skikkelig fitting og heller betale litt ekstra enn å kjøpe standard rett fra hylla. Greit å vente på litt reviews, men sikkert også å holde flere muligheter for hva som passer åpne.

Vil det være mulig å ta fitting på golfmesse og pleier de vanligvis å ha gode tilbud der? Ser ut nå som at det blir helsett jern + driver, hybrid/FW e.l. og putter som skal inn i ny bag.
Sir Slice-a-Lot

Cobra Fly Z
Bridgestone J40 DPC 4-PW
TM M2 3W
TM M2 5W
Bridgestone 3H
Bridgestone J40 50/54/58
Bridgestone True Balance TD-03
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Nyheter fra Mizuno

Post by eivaan »

raffener wrote:Hvor fikk du testet snaddert?
Høres konge ut :-)
Hos Proen her på Bjaavann GK :) Veldig greit med sving DNA og test systemet til Mizuno, hadde bare med meg forskjellige hoder og skaft på rangen og testet kombinasjoner :) Er nok litt forskjell på meg og L. Donald, men vi liker nå samme hoder da....Var foresten stor forskjell på skaftene, så henger meg på diskusjonene om at skaft er viktig!!!!
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Nyheter fra Mizuno

Post by spiderboy »

Skaft er viktig ja. KBS Tour er et skikkelig superskaft. Fikk helt bakoversveis da jeg testet det med mp53, for min sving banker det det aller meste annet. Så godt valg eivaan :)
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
LangJakke
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 173
Joined: 20 Feb 2012, 22:59
Hcp: 33

Re: Nyheter fra Mizuno

Post by LangJakke »

Da har Mark Crossfield testet 825 pro: http://www.youtube.com/watch?v=oj9B9YZ5 ... ture=share
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: Nyheter fra Mizuno

Post by Rotten »

Mark Crossfield har også testet de nye MP 64: http://www.youtube.com/watch?v=Y1iBe_xCUGs
Må si dette ser bra ut. Har veldig lyst på disse jerna, må jeg innrømme.

Forresten noen som har erfaringer med div. skaft? Har FST KBS S nå... Noen meninger der ute?
Last edited by Rotten on 28 Aug 2012, 19:07, edited 1 time in total.
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
Post Reply