Garmin Approach S3

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
User avatar
knutaa
Rookie
Rookie
Posts: 5
Joined: 17 Aug 2012, 17:44
Hcp: 17.0
Hjemmeklubb: Arendal og omegn golfklubb

Garmin Approach S3

Post by knutaa »

Hei,

Jeg har akkurat gått til anskaffelse av en Garmin Approach S3 som jeg er veldig fornøyd.

Det jeg imidlertid savner ( som jeg vet er mulig på mange golf applikasjoner til smarttelefoner ) er at man kan skrive inn sitt for tiden gjeldende HCP slik at Stableford-poengene på scorekortet stemmer overens med antall brukte slag.

Er det noen som kan fortelle meg om dette er mulig å få til å Garmin Approach S3 ?

På forhånd takk !

Mvh.
knutaa
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Garmin Approach S3

Post by furu »

Jeg må helt ærlig innrømme at jeg ikke fant noe sted jeg kunne skrive inn handicap. Den fører poeng i stableford, men så vidt jeg vet bare i forhold til null tildelte slag. Har sjekket brukerveiledning og forum på nett, finner ingenting om dette. I oversikten hos Garmin står det at den ikke lagrer statistikk og jeg tror at handicap er en del av den funksjonen.

S3 er en super dings. Utrolig god skjerm. Merket ikke at jeg hadde den på armen når jeg spilte, et veldig viktig poeng for meg.
Instagram @christianfuru
foijord
Rookie
Rookie
Posts: 15
Joined: 01 Aug 2011, 12:54
Hcp: 18.8
Hjemmeklubb: Solastranden

Re: Garmin Approach S3

Post by foijord »

Har du prøvd Golfshot GPS? Bruker den selv på iPhone, funker glimrende.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Garmin Approach S3

Post by furu »

Golfshot er en glimrende app ja, men etter at de nye reglene kom er den ikke tillatt å bruke på tellende runder. Trenden er også at folk vil ha enkle dingser, som S3, S1 og GolfBuddy Voice.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Instagram @christianfuru
User avatar
knutaa
Rookie
Rookie
Posts: 5
Joined: 17 Aug 2012, 17:44
Hcp: 17.0
Hjemmeklubb: Arendal og omegn golfklubb

Re: Garmin Approach S3

Post by knutaa »

Hei igjen dere som har svart på min henvendelse !

Hele poenget med at jeg kjøpte denne "duppedingsen" var at jeg skulle slippe dra frem mobilen under en golfrunde.....ville bare ha denne lett tilgjengelig på armen.

Er forøvrig veldig fornøyd med brukervennligheten på denne ( med unntak av dette med hcp på scorekortet som jeg GJERNE vil finne ut av )

Mvh,
knutaa
foijord
Rookie
Rookie
Posts: 15
Joined: 01 Aug 2011, 12:54
Hcp: 18.8
Hjemmeklubb: Solastranden

Re: Garmin Approach S3

Post by foijord »

Visste ikke at Golfshot og evt. andre smartmobil apper ikke lenger er tillatt å bruke. Her har gamlingene i R & A tabbet seg ut. Det er hvertfall uaktuelt for meg å IKKE bruke Golfshot. En egen dings for avstandsmåling og et scorekort av papir gidder jeg ikke.
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Re: Garmin Approach S3

Post by Gundersen »

furu wrote:Golfshot er en glimrende app ja, men etter at de nye reglene kom er den ikke tillatt å bruke på tellende runder. Trenden er også at folk vil ha enkle dingser, som S3, S1 og GolfBuddy Voice.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Hvorfor er ikke golshot lov?

postet ved hjelp av ringeapparaturen
goffy
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 174
Joined: 28 Apr 2011, 13:37

Re: Re: Garmin Approach S3

Post by goffy »

Gundersen wrote: Hvorfor er ikke golshot lov?
Står litt forklart her:
http://www.golfregler.no/wip4/gps-i-tur ... ?id=687131
User avatar
knutaa
Rookie
Rookie
Posts: 5
Joined: 17 Aug 2012, 17:44
Hcp: 17.0
Hjemmeklubb: Arendal og omegn golfklubb

Re: Garmin Approach S3

Post by knutaa »

Fått svar fra Garmin Norge som videresendte min henvendelse til hovedkontoret.

Det lar seg dessverre ikke gjøre på Garmin Approach S1 og S3.

Så da var det avklart
g0bben
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 120
Joined: 01 Mar 2012, 07:45
Hcp: 22,4
Hjemmeklubb: Grimstad GK
Location: Grimstad

Re: Re: Garmin Approach S3

Post by g0bben »

goffy wrote:
Gundersen wrote: Hvorfor er ikke golshot lov?
Står litt forklart her:
http://www.golfregler.no/wip4/gps-i-tur ... ?id=687131
I det står i linja på forklaringen du linker til, som har fått fortalt av NGF dommere: Hvis din app klarer å kombinere noe av det forbudte med distanse, ville jeg sørge for at den ligger avslått i bagen.
Som Dommerene da sa til meg var at HVIS Appen du har på har mulighet for å vise kompassreting, høydeforskjeller el. lign så kan den ikke brukes. Men hvis den IKKE har dette i appen du bruker så er det greit.
Hvis det står i de lokale reglene at elektronisk måleutstyr er lov selvfølgelig.
Grimstad Golfklubb

Jern: Callaway Diablo Edge
Wedges: Callaway
Putter: Ping B20
Driver: Callaway Diablo Octane 11,5
Driver: Tylormade R1

HCP 2014: 22,0 -> 22,4
HCP 2013: 24,3 -> 22,0
HCP 2012: 23,7 -> 24,3
HCP 2011: 31.8 -> 23,7
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Garmin Approach S3

Post by furu »

Det er ikke kun appen som er avgjørende. Reglene har blitt klarere etter det innlegget som det vises til på golfregler.no.

USGA;
Here is the specific wording of the 2012 Rules of Golf on Distance-Measuring Devices (Rule 14-3)(emphasis mine): "A multi-functional device, such as a smartphone or PDA, may be used as a distance measuring device provided it contains a distance measuring application that meets all of the above limitations (i.e., it must measure distance only). 
In addition, when the distance measuring application is being used, there must be no other features or applications installed on the device that, if used, would be in breach of the Rules, whether or not they are actually used."
Du kan altså bruke app på mobil så lengde du ikke har noen andre hjelpemidler installert som kan være i brudd med reglene. Alt som kan tolkes som hjelpemidler må slettes fra mobilen, til og med en værapp som Yr.

For min del kan man gjerne bruke mobilen på treningsrunder, men å spille turnering med folk som bruker Golfshot er helt håpløst. Tar altfor mye tid når de sjekker lengder. Kjøp en lovlig laser eller rimelig gps.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Garmin Approach S3

Post by furu »

knutaa wrote:Fått svar fra Garmin Norge som videresendte min henvendelse til hovedkontoret.

Det lar seg dessverre ikke gjøre på Garmin Approach S1 og S3.

Så da var det avklart
Greit å få det bekreftet. Hadde blitt skuffet over meg selv hvis det var mulig (siden jeg ikke klarte det da jeg testet S3) :D
Instagram @christianfuru
Post Reply