European Tour 2012

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Cobra
Rookie
Rookie
Posts: 9
Joined: 29 Jul 2012, 20:39

Re: European Tour 2012

Post by Cobra »

Noen som vet hvor man evt kan streame finalerunden?
LarsR
Rookie
Rookie
Posts: 28
Joined: 28 May 2010, 15:46
Hcp: 18,7
Hjemmeklubb: Sotra GK
Location: Bjorøy

Re: European Tour 2012

Post by LarsR »

Cobra wrote:Noen som vet hvor man evt kan streame finalerunden?
http://www.hahasport.com fungerer for meg
Callaway X2Hot 10,5* driver
Callaway Diablo Edge 3W 15*
Callaway FT Otiforce 5W 19*
Callaway X2Hot 4 hybrid 22*
Ping G25 5 - UW
Cleveland 588 RTX CB 56*
Cleveland 588 RTX CB 60*
Scotty Cameron California Monterey Putter
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: European Tour 2012

Post by kevin »

Ble en litt skuffende sisterunde, men en 32.plass er noe av det beste han har gjort. Har en 26.plass fra kombi-turneringen på Madeira fra før. Men premien på € 13,788 er den største han har spillt inn. Rykket opp til 195.plass på R2D, opp 20 plasser. Misser dessverre mulighet på å komme med neste uke i Sveits. Ligger nok for langt nede på reservelista der.

Imponerende seier av Lawrie, som bekrefter sin plass på Ryder cup laget med god margin.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: European Tour 2012

Post by Snowman »

kevin wrote:Ble en litt skuffende sisterunde, men en 32.plass er noe av det beste han har gjort.
Si det som det er; en 32.plass etter å ha ledet etter første dag, det er ingenting, absolutt ingenting!!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: European Tour 2012

Post by kevin »

helt rett, vi burde legge oss i fosterstilling og hyle...og han burde legge opp
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: European Tour 2012

Post by furu »

Snowman wrote:
kevin wrote:Ble en litt skuffende sisterunde, men en 32.plass er noe av det beste han har gjort.
Si det som det er; en 32.plass etter å ha ledet etter første dag, det er ingenting, absolutt ingenting!!
Snowman - Vi er ikke alltid enig men den der støtter jeg. Det er ikke negativt ment mot en strålende golfer. Han kommer sikkert sterkere tilbake.

Jeg tror nok ikke Snowman mener vi og Børsheim skal legge oss ned og dø. I prosessen å bli en spiller i verdensklasse er erkjennelse av feil og nederlag en del av hverdagen. Å behandle det med likegyldighet, late som om det ikke har noe å si mentalt, vil være en bjørnetjeneste.

Det kommer flere store dager for KB.
Instagram @christianfuru
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: European Tour 2012

Post by Snowman »

furu wrote:
Snowman wrote:
kevin wrote:Ble en litt skuffende sisterunde, men en 32.plass er noe av det beste han har gjort.
Si det som det er; en 32.plass etter å ha ledet etter første dag, det er ingenting, absolutt ingenting!!
Snowman - Vi er ikke alltid enig men den der støtter jeg. Det er ikke negativt ment mot en strålende golfer. Han kommer sikkert sterkere tilbake.

Jeg tror nok ikke Snowman mener vi og Børsheim skal legge oss ned og dø. I prosessen å bli en spiller i verdensklasse er erkjennelse av feil og nederlag en del av hverdagen. Å behandle det med likegyldighet, late som om det ikke har noe å si mentalt, vil være en bjørnetjeneste.

Det kommer flere store dager for KB.
Takk :) Det er ikke negativt ment, tvert imot det er positivt ment! Hvis man er god, og det er man hvis man kan levere en førsterunde på 67 og en tredjerunde på 69, da er man ikke en det skal sys puter under armene på i kommentarfeltet. Da er man for god til IKKE å få det sagt rett ut når man raser i lista etter en sisterunde som var femte dårligst i hele startfeltet.

Jeg håper veldig at Børsheim har i seg det som trengs for å lære å spille inn topp-10-plasseringer, for da snakker vi prestasjon! Men man har ikke bevist det før det er gjort, så jeg vet ikke at han er mann for å komme dit, jeg bare håper det!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: European Tour 2012

Post by kevin »

Noen ganger er det faktisk litt stang ut, også i golf
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: European Tour 2012

Post by Snowman »

kevin wrote:Noen ganger er det faktisk litt stang ut, også i golf
Det er derfor man spiller 72 hull, slik at stang inn og stang ut stort sett jevner seg ut i løpet av en turnering. Marginer er noe man gir seg sjøl, dvs gjør seg fotjent til, og det er nok Børsheim enig i, for hvorfor skulle han ellers si: "Jeg er jævlig forbanna på meg selv!"
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: European Tour 2012

Post by kevin »

Jepp,derfor har det lite å si at han ledet etter dag 1. Plasseringsmessig var det bra, men det kunne gått bedre. Men sett utifra hvordan sesongen hans har vært så ville de fleste vært fornøyd om man sa han skulle bli nr.32, før turneringen startet. Tipper han lærte mye denne uka
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: European Tour 2012

Post by Snowman »

kevin wrote:Jepp,derfor har det lite å si at han ledet etter dag 1. Plasseringsmessig var det bra, men det kunne gått bedre. Men sett utifra hvordan sesongen hans har vært så ville de fleste vært fornøyd om man sa han skulle bli nr.32, før turneringen startet. Tipper han lærte mye denne uka
Minimumsterskelen for å være fornøyd må være at han berger kortet for ny sesong, og for hver helg som går kreves det bedre og bedre plasseringer for å kompensere for dårlig spill tidligere i sesongen. Dessverre, det er kort og godt en mislykket sesong hvis han detter ut, ingen grunn til å pakke inn en sånn konklusjon.

Han er ikke på touren for bare å lære, men også for å etablere seg der.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: European Tour 2012

Post by kevin »

Pakker ikke inn noe, har ikke konkludert noe ang sesongen enda. Det kan du jo fint vente med. Dessuten var det du som sa:
Si det som det er; en 32.plass etter å ha ledet etter første dag, det er ingenting, absolutt ingenting!!
Mitt poeng er at å lede etter dag 1 har aldri betydd at det blir en topplassering. Og at man er nr.195 på R2D i august har aldri betydd at sesongen er mislykket.

Så skulle vel både Knut og hans fans ønsket seg bedre resultater, men det er sånn det er pr nå.

OM han ikke skulle klare topp-115 så betyr det langtfra at sesongen er mislykket o.l. Han kan fortsatt få en grei kategori og spille noen turneringer, samt på CT. Det er ikke verdens undergang, selv om enkelte liker å tro det hvis man ikke etablerer seg i sin første sesong.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: European Tour 2012

Post by Snowman »

kevin wrote:OM han ikke skulle klare topp-115 så betyr det langtfra at sesongen er mislykket o.l.
Hvis han er enig med deg i det du der skriver, da er han altfor defensiv med for lave ambisjoner og for lave krav til seg selv. For sesongen ER mislykket hvis han ikke klarer topp-115.

Jeg har mye mer sans for offensive tøffe krav til seg selv som formuleres rett ut, hvor man også tør å gi seg selv en fallhøyde. Der har jeg stor sans for innstillingen til vår komet på 1500-meter, Henrik Ingebrigtsen, og løpsøvelser i friidrett, det er verdensidrett på øverste hylle.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: European Tour 2012

Post by veggiss »

Ganske stort sprik i de uttalte ambisjonene til våre golfspillere sammenlignet med f.eks. Ingebrigtsen og Northug ja.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Golfspilleren
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 388
Joined: 23 May 2012, 21:34
Been thanked: 1 time

Re: European Tour 2012

Post by Golfspilleren »

Denne Ingebrigtsen virker som verdens aller største klovn.

Knut virker som en gentleman som unngår for mye selvskryt. Tror flere liker han på den måten.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: European Tour 2012

Post by Snowman »

Golfspilleren wrote:Denne Ingebrigtsen virker som verdens aller største klovn.

Knut virker som en gentleman som unngår for mye selvskryt. Tror flere liker han på den måten.
"Denne Ingebrigtsen" ble i år europamester, dvs best i Europa, og kom på 5.plass i OL, pr. def. nr.5 i verden! Hvis du mener han er "verdens aller største klovn", så er det helt greit for meg selv om jeg er uenig. Men du burde ha den ytterste respekt for resultatene hans, som er i verdensklasse i en stor verdensidrett, for det å løpe gjøres i alle land verden rundt.

Knut B. er ranket som nr.211 i Europa og nr.739 i verden, dvs han når ikke "denne Ingebrigtsen" til knærne engang, knapt nok til anklene!

Jeg ville mye heller hatt en litt breial og rampete Knut B. inne på topp-50 i verden enn en gentleman utenfor topp-500. Så kjør på, Knut, jeg heier på deg, men ha trua og selvtilliten, og legg lista høyt mht ambisjoner!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: European Tour 2012

Post by CharlieB »

Det er vel ingen sammenheng mellom hvor breial man er i kjeften og plassering på verdensrankingen. Det er fullt mulig å ha hårete målsetninger uten å trøkke de i trynet på alle du snakker med til enhver tid. Det henger vel sammen med personligheten for øvrig, Ingebrigtsen og Tutta er ganske tydelige på hvor de vil i forhold til omgivelsene og har vel levert i forhold til det, i alle fall tildels. (Tutta er ikke verdensener, men hun jobber hardt for det).

Både Kofstad og Børsheim slår meg som vesentlig mindre breiale enn de to overnevnte, har det noe å si i forhold til resultatene de leverer nå og på sikt? Vet ikke, men jeg tror egentlig ikke det.
Golfspilleren
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 388
Joined: 23 May 2012, 21:34
Been thanked: 1 time

Re: European Tour 2012

Post by Golfspilleren »

Kanskje en overdrivelse med verdens største klovn, men noe usmakelig kan Ingebrigtsen virke.
Knut har nok store ambisjoner selv om han ikke utbasunerer det til hele verden.

Å sammenlikne golf og 1500 meter er forresten meningsløst.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: European Tour 2012

Post by Snowman »

Golfspilleren wrote:Å sammenlikne golf og 1500 meter er forresten meningsløst.
Ja, jeg er enig i det! Det er jo ca 90 Europatour-konkurranser i løpet av en 2-årsperiode, mens på i samme tidsrom er bare en eneste sjanse til å bli europamester på 1500 meter.

Børsheim har jo i år spilt 16 Europatour-turneringer, dvs hatt 16 sjanser til å vinne, mens Ingebrigtsen bare hadde den ene sjansen i EM. Så det er veldig urettferdig og helt meningsløst overfor Ingebrigtsen å gjøre en sånn sammenligning, ja, jeg skjønner jo det når jeg får tenkt meg om.

For orden skyld, for å illustrere hvor langt opp det er for Børsheim, han ville vært ranket som nr.28 i Sverige dersom han hadde vært svensk, dvs han har 27 svensker foran seg på verdensrankingen! Det er ikke all verden å skryte av, og det at vi skriver om ham her på forumet, kan vel best forklares med ordtaket "i nødens stund spiser selv fanden fluer".
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Golfspilleren
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 388
Joined: 23 May 2012, 21:34
Been thanked: 1 time

Re: European Tour 2012

Post by Golfspilleren »

"I nødens stund spiser selv fanden fluer" er vel litt det vi gjør når vi jubler hemningsløst over en femteplass i OL?
Det er meget svakt nivå på 1500 meter for tiden, men det er ikke Ingebrigtsen sin feil.

Men å rakke ned på Knut av den grunn?
Post Reply