Nyheter fra Mizuno

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
radar1
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 263
Joined: 28 Apr 2011, 10:47

Re: Nyheter fra Mizuno

Post by radar1 »

Leben
Rookie
Rookie
Posts: 48
Joined: 29 May 2011, 16:42
Hcp: 8'ish
Hjemmeklubb: Evje Golfpark -Moss

Re: Nyheter fra Mizuno

Post by Leben »

Etter det jeg forstår skal Moss & Rygge ha demodag (kun Mizuno køller og Galvin klær) nå på mandag (17 sept) fra 17 til 20. Her skal etter det jeg forstår skal blant annet JPX 825 lanseres i Norge. Jeg håper også Peter har med seg andre godbiter..
Titleist 910 D2
910 13,5 FD
910 19 F
910 19 FH
Mizuno MP-650, Fujikura 17'
Mizuno MP FLI-HI 2'er jern/hybrid
Mizuno MP-59 4-P
Mizuno R12 52 og 58
Nike Drone belly
SC Studio Select2 (reserve)
Nike consept, limited masters edition (pynt på kontoret :-D)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nyheter fra Mizuno

Post by furu »

Sola Proshop har hatt 825 inne en stund. H4 har dato i begynnelsen av november. Tror jeg.
Instagram @christianfuru
Leben
Rookie
Rookie
Posts: 48
Joined: 29 May 2011, 16:42
Hcp: 8'ish
Hjemmeklubb: Evje Golfpark -Moss

Re: Nyheter fra Mizuno

Post by Leben »

furu wrote:Sola Proshop har hatt 825 inne en stund. H4 har dato i begynnelsen av november. Tror jeg.
Peter hadde med H4 2,3,4 og 5i - som er eneste som kommer i Europa, mens USA nok tok inn hele settet i H4. H4 kan bestilles fra medio oktober trodde han.
De nye wedgene T4 og de nye putterene A301, 302 og 303) hadde han også med. Veldig imponert over putterene og wedgene, mens H4 opp mot MP FliHi (testet bare 2i) ikke føltes så veldig anderledes ut for meg. JPX-serien fra jern til og med driver føltes bra ut, men ikke noe jeg ser på. Men moro å teste de også.

2013-utgaven av et par bagger og en ny ball hadde han med også forresten.
Titleist 910 D2
910 13,5 FD
910 19 F
910 19 FH
Mizuno MP-650, Fujikura 17'
Mizuno MP FLI-HI 2'er jern/hybrid
Mizuno MP-59 4-P
Mizuno R12 52 og 58
Nike Drone belly
SC Studio Select2 (reserve)
Nike consept, limited masters edition (pynt på kontoret :-D)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nyheter fra Mizuno

Post by furu »

Mizuno puttere er undervurdert. Veldig vrient å få tak i dem, både på nett og i butikk. GSE selger dem og har gjort tilgjengeligheten bedre.

De må snart treffe på noe med driver, fw og hybrid. Et av verdens beste rykter på jern men ingen velger dem i de tre nevnte køllene. Ingen er kanskje litt drøyt, men ikke langt unna.

Var det Aerolite bager? De er jo litt kule. Har lagt ut bilder av noen spesielle på bloggen min. Den vanntette bagen til Mizuno er stilig :)
Instagram @christianfuru
Leben
Rookie
Rookie
Posts: 48
Joined: 29 May 2011, 16:42
Hcp: 8'ish
Hjemmeklubb: Evje Golfpark -Moss

Re: Nyheter fra Mizuno

Post by Leben »

furu wrote:Mizuno puttere er undervurdert. Veldig vrient å få tak i dem, både på nett og i butikk. GSE selger dem og har gjort tilgjengeligheten bedre.

De må snart treffe på noe med driver, fw og hybrid. Et av verdens beste rykter på jern men ingen velger dem i de tre nevnte køllene. Ingen er kanskje litt drøyt, men ikke langt unna.

Var det Aerolite bager? De er jo litt kule. Har lagt ut bilder av noen spesielle på bloggen min. Den vanntette bagen til Mizuno er stilig :)
Aerolite micro var 2 av de tror jeg. Fine og små, og litt mer praktisk enn den Mizuno pensilbaggen. Den vanntette baggen er jeg enig i er fin, så fin at det er den jeg bruker ;-) Den vanntette kommer ikke u ny versjon fra i fjor, men det kommer en vanntett trallebag om ikke lenge.

De er undervurdert ja. Kan ikke huske at jeg har puttet så bra som med A301. Peter sa de var på lager for umiddelbar levering, men problemet er vel mer at de ikke selger nok til at proshopper tar de inn. 2 500 er for mye når "folk" kun ser etter Scotty, Odyssey, TM og Ping. At Luke ikke bruker de hjelper vel heller ikke.

Jeg vil tro at noen flere vil se på JPX 825 driver, fw og hybrid. De var lette og slå med og har vekten plassert mer nede. Men med TM og prisene de kjører på RBZ så er det vel knapt noen andre som klarer å følge med.

For bedre spillere mener jeg MP 650 er en god driver, men at Luke ikke bruker den er et megastort problem for Mizuno. Med 0,5 grad åpen er de definitivt ikke noe for en hobbygolfer hvis feilslag er å "slå over" i nedsvingen trodde jeg. En feil er at mange tar for lavt loft med den siden den launcher med lite spinn og da trenger man litt ekstra loft. De som spiller med MP driver på Touren har visst gått opp én grad fra tidligere drivere. 10,5 grader og stiff var en overraskende god kombinasjon for meg selvom jeg oftere slicer enn hooker ballen. Men igjen når de skal ha 3 500,- når TM og CW tar fra 2 500 og opp til ca 3 300 for sine bestselgere er en vanskelig jobb for selv en drittgod selger.

T4 Wedgene var en meget positiv overraskelse. De var rett og slett så gode at jeg vurderer å bytte inn R12 som jeg har nå - som i sin tid ble vurdert foran Vokey.

Testet forresten også MP 64 opp mot MP 59 som jeg selv spiller. De føltes veldig bra ut og jeg hadde nok heller gått for de om jeg skulle hatt nye. Men ikke i nærheten av å ville bytte ut MP 59 med den merkostnaden det ville blitt.
Titleist 910 D2
910 13,5 FD
910 19 F
910 19 FH
Mizuno MP-650, Fujikura 17'
Mizuno MP FLI-HI 2'er jern/hybrid
Mizuno MP-59 4-P
Mizuno R12 52 og 58
Nike Drone belly
SC Studio Select2 (reserve)
Nike consept, limited masters edition (pynt på kontoret :-D)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nyheter fra Mizuno

Post by furu »

Prisen er nok et problem ja, både på putteren og driver ++. Når man beveger seg opp i 2.500,- for en putter er markedet veldig vanskelig. Til og med Odyssey merker nok det med sin ProType. Det er nesten bare Scotty som selger på det prisnivået i Norge. 1.800,- hadde vært et bra sted for Mizuno puttere.

TM og Cobra kjører aggressive priser på RBZ og AMP. Du har helt rett. Jeg må få tak i noe og sammenligne litt. Se på standardskaft kanskje. Hva hadde de i køllene du prøvde?
Instagram @christianfuru
Leben
Rookie
Rookie
Posts: 48
Joined: 29 May 2011, 16:42
Hcp: 8'ish
Hjemmeklubb: Evje Golfpark -Moss

Re: Nyheter fra Mizuno

Post by Leben »

furu wrote:Prisen er nok et problem ja, både på putteren og driver ++. Når man beveger seg opp i 2.500,- for en putter er markedet veldig vanskelig. Til og med Odyssey merker nok det med sin ProType. Det er nesten bare Scotty som selger på det prisnivået i Norge. 1.800,- hadde vært et bra sted for Mizuno puttere.

TM og Cobra kjører aggressive priser på RBZ og AMP. Du har helt rett. Jeg må få tak i noe og sammenligne litt. Se på standardskaft kanskje. Hva hadde de i køllene du prøvde?
JPX hybrid, FW og Driver mener jeg det var Fujikura Orochi - de kjører kun det ene skaftet i regular og stiff på demo, MP 650 har stort sett Orochi Red. Det er MP 650 som koster 3,5 TNOK, så jeg tipper JPX legger seg noe under dette. Om de kryper under 3 000 mener jeg det er noe flere burde prøve. JPX og MP jern er det mange mange skaft å velge mellom, både stål lettvektsstål og grafitt. Jeg spiller KBS x-stiff, så det var det jeg prøvde i MP64. Det jeg liker med Mizuno sånn sett er at de har en del skaft som er custom, men som det ikke er noe up-charge knyttet til. KBS til jerna og KBS HI-Rev til wedgene kostet meg 0,- i UC når jeg bestilte. Titleist skulle ha noen hundre per kølle for samme spec.
Titleist 910 D2
910 13,5 FD
910 19 F
910 19 FH
Mizuno MP-650, Fujikura 17'
Mizuno MP FLI-HI 2'er jern/hybrid
Mizuno MP-59 4-P
Mizuno R12 52 og 58
Nike Drone belly
SC Studio Select2 (reserve)
Nike consept, limited masters edition (pynt på kontoret :-D)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nyheter fra Mizuno

Post by furu »

Å velge skaft uten ekstrabetaling er utrolig bra. Har hørt fra veldig mange som irriterer seg over at man i Norge må betale for oppgraderinger som faktisk er gratis eller nesten gratis i utlandet.

Ingen butikker i Bergen selger Mizuno. Ingen sportsbutikker, proshoper eller golfbutikker. Null Mizuno. Kjedelig :(
Instagram @christianfuru
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Nyheter fra Mizuno

Post by veggiss »

I følge rapporter på wrx så koster det flesk å oppgradere til KBS Tour på de nye jerna.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Leben
Rookie
Rookie
Posts: 48
Joined: 29 May 2011, 16:42
Hcp: 8'ish
Hjemmeklubb: Evje Golfpark -Moss

Re: Nyheter fra Mizuno

Post by Leben »

veggiss wrote:I følge rapporter på wrx så koster det flesk å oppgradere til KBS Tour på de nye jerna.
Gjelder ikke det bare i statene? Virket på Peter i dag at feks Nippon eller KBS var ingen UC i Norden (er vel Norden han er leder for).
Titleist 910 D2
910 13,5 FD
910 19 F
910 19 FH
Mizuno MP-650, Fujikura 17'
Mizuno MP FLI-HI 2'er jern/hybrid
Mizuno MP-59 4-P
Mizuno R12 52 og 58
Nike Drone belly
SC Studio Select2 (reserve)
Nike consept, limited masters edition (pynt på kontoret :-D)
tilskuer
Forumvant
Forumvant
Posts: 79
Joined: 08 Apr 2011, 16:00

Re: Nyheter fra Mizuno

Post by tilskuer »

Hei, Leben.
Jeg er veldig interessert i å høre litt om hvordan du opplevde JPX825 hybriden. Den nye serien ser veldig bra ut, men "desverre" er jeg bare ute etter en ny hybrid.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nyheter fra Mizuno

Post by furu »

Crossfield om 825 hybriden.

Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Nyheter fra Mizuno

Post by kevin »

Nye Mizuno JPX EZ



MP-4

Post Reply