Dagens runde, hvordan gikk den?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
LangJakke
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 173
Joined: 20 Feb 2012, 22:59
Hcp: 33

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by LangJakke »

Nattgolf i helgen! Innsamling til hjertestarter i klubbhuset, så litt spesielle regler... Var en gøy opplevelse, men VELDIG vanskelig å svinge. Fort å treffe bakken et stykke før ballen, spesielt i ulendt terreng ;-) Ballene var lette, knallharde, flagret litt i luften og gikk ujevnt på green, men likt for alle!
Blei delt 4. plass og en Titleist Vokey 50 graders wedge i premie som passet PERFEKT inn i gapet mellom min P-wedge og 56 graderen!
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by sirandrew214 »

:roll:
Last edited by sirandrew214 on 08 Feb 2015, 15:11, edited 1 time in total.
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Yorkie »

Gamle Fredrikstad Golfklubb hull 8. 135 meter, 10 m/s medvind, flusher 9j med en liten babydraw rett mot pinnen. Ballen lander (peg i nedslagsmerket) og en stuss til ca 6,5mm høyre for hullet og releaser videre ca 2,5 meter, sto og titta og tenkte "den er god, den er, eh, øh, den må da være i koppen, aarhg!" Putten er litt nedover med ett pitte lite brekk mot venstre, setter putten godt i gang med eksakt linje og pace, og så stopper putten midt center ca 1,2 cm før, aargh! Dobbeltran! Spilte med en hyggelig kar som døffa utslaget relativt solid, slår en grei wedge 4-5 meter for kort, og setter en fin putt for par. Golf er noen ganger ganske merkelig :)

Image
P1030228
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by veggiss »

Du skulle slått med backspin, da hadde den hoppet 3 meter frem og spunnet tilbake i hullet.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Grønne greener »

Dag 2 av KM.
Klissvåt bane. Vanskelig å finne tørre områder. Vi fikk heldigvis kun èn regnbygepå oss og den ga seg etter 2 minutter. Men banen var altså våt etter nattens rotblaute.
Mange høye scorer i dag. Meg selv inkludert. Hadde kun 3-4 slag som jeg var fornøyd med. Brukbart rundt greenen, ellers ville nok scoren vært atskillig høyere enn 82.
Falt kun 1 plass og endte T5.
Positivt: Startet bra. God drive og på par etter de fem første hullene (startet på back). Meltdown på 15 men rundet på +3.
Innspillet på 13 var det klasse over. Utslaget på 17, 18, 4, 5, 7 og 8 var brukbare.
User avatar
Hagean
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 253
Joined: 07 Jul 2012, 01:40
Hjemmeklubb: Atlungstad Gk, Mjøsen GK
Location: Kristiansand

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Hagean »

Spilte 9 hull fra rødt med gammer'n i dag. Endte på 2 triple bogeys, 6 bogeys og en par. Begge triple var et resultat av litt i overkant mye kreativitet og en god porsjon for mye selvtillit.. Endte med 22 points, så er alt i alt fornøyd.
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by stianm »

86 slag, overrasket over at jeg ikke spilte 95 da det føltes som det. En runde som liksom aldri kom igang skikkelig.

Positivt er R7 drivern jeg tok med idag, den leverte mye bedre(og lenger) varer enn Tour Burneren og blir derfor værende i bag`en. De gamle er avogtil eldst.
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
henrikwl
Rookie
Rookie
Posts: 41
Joined: 02 Jul 2012, 21:13
Hcp: 32
Hjemmeklubb: Sandnes

Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by henrikwl »

Mitt livs første 18-hulls runde på Bærheim i dag. 16 stakkarslige poeng og en mørbanket kropp (som en ekte sofapotet er det ikke ofte jeg tar meg 5 timers rusleturer i kupert terreng), men har fått blod på tann etter revansj. Bare å få med seg feelingen fra rangen og ut på banen nå, så er mye gjort! :D
yuran
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 367
Joined: 30 Jun 2012, 00:52
Hcp: 12,x
Hjemmeklubb: Grønmo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by yuran »

48 slag på 9 hull på Grønmo. Bra driving og bra balltreff med jønna, men magert på og rundt green. Choker vanligvis første eller siste tre, denne gangen siste to, og endte på brukbare 22 poeng. Så fort markør godkjenner er sesongmålet på under 30 (28,6) nådd! :D

Målsetting neste sesong er under 20.
Sir Slice-a-Lot

Cobra Fly Z
Bridgestone J40 DPC 4-PW
TM M2 3W
TM M2 5W
Bridgestone 3H
Bridgestone J40 50/54/58
Bridgestone True Balance TD-03
heikkih
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 319
Joined: 22 Jun 2009, 10:15
Hcp: 17
Hjemmeklubb: Losby Golfklubb
Location: Oslo

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by heikkih »

Kiropraktoren har røska opp i ryggen og bekkenleddene. Tom har tilpasset en deilig, ny putter til meg. Endelig løsna det forleden. Etter en sesong som har føltes som en evig rekke nestenrunder og oppskrivninger, hjalp det litt med en pen runde på hjemmebanen.

Startet riktignok med latterlig hullplassering på hull 1 på Losby. Chippet opp til flagget og trillet tilbake igjen på første forsøk. Når jeg så kom meg opp hadde jeg en nesten perfekt putt som endte 20m ned i bakken. Dette skjedde to ganger. En kjip 11.

Birdie på hull 2 og verden smilte igjen.

Endte med å sette følgende perser:
- brutto 93
- netto 67
- 43 poeng
- bare 2 stryk på 18 hull
- 28 putter (etter å ha snitta 36 i det siste med gamleputteren)
- handicap 20,2

Hadde egentlig gitt opp målet om hcp-kategori 3 i år, men hvem vet.
Titleist 910D2 10.5° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913F 17° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913H 21° Aldila RIP Phenom 65HYB
Titleist AP1 710 5-PW Nippon NS Pro 105T R
Titleist Vokey SM5 50°, 54°, 58°, KBS Hi-Rev
Scotty Cameron Big Sur S Long
User avatar
Hagean
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 253
Joined: 07 Jul 2012, 01:40
Hjemmeklubb: Atlungstad Gk, Mjøsen GK
Location: Kristiansand

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Hagean »

Ble en 9'er i dag på hjemmeklubben. Mye varierende, men 19 points, så godkjent. Taper mye på putting, så ikke noe nytt der, men hadde også tjent mye om jeg klarte å få mer backspin på innspill til green. Noen som har noen tips?
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kevin »

Fikk klemt inn 9 hull før det ble mørkt i kveld. Helt greit spill, men litt dårlig putting. Første runden på norsk jord på noen uker, høstgolf på sitt beste. Kun 6grader når jeg var ferdig
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by sirandrew214 »

:roll:
Last edited by sirandrew214 on 08 Feb 2015, 15:12, edited 1 time in total.
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by sirandrew214 »

:roll:
Last edited by sirandrew214 on 08 Feb 2015, 15:12, edited 1 time in total.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kevin »

Runde på Hauger i dag, passe dårlig. Brukbart fra tee til green, men litt for mange 3-putter. Og litt for dårlig fra bunker.

Skal nevnes at banen var bløt og det var ingen rull å hente omtrent.

Istedenfor å bryte 90 for tiden så blir det kamp for å bryte 100...ikke bra nok for tiden.
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by GunnarBull »

Golf er rart. Nå har jeg spilte ganske mange runder etter hverandre relativt stabilt og bra. Vært fokusert og hatt selvtillit.

I går spilte vi avslutningsturnering. 2-manns scramble. Og jeg merket allerede på første greenen at feelingen var borte. Hver eneste gang jeg skulle putte, fikk jeg en følelse av at "dette kan gå for langt, for kort, eller ballen kan brekke en eller annen vei jeg ikke klarer å forutse".

Som sagt så gjort. Eneste trøsten er at parkameraten ikke var stort bedre enn meg. Og når DET er en trøst, da har man jaggu spilt ræva :-)
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
hjaadd
Rookie
Rookie
Posts: 14
Joined: 15 Aug 2012, 21:11

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by hjaadd »

Morsomt at det meste har løsnet i det siste. Hcp stødig synkende de siste 3-4 ukene. 9 hull på 39 slag (+3), selv med dobbel bogey på hull 1 :D Jernsvingen har fått en enorm boost som gjør at jeg unngår de store katastrofe-hullene. Deilig å kunne tenke på slagscore, og ikke bare stableford-poeng. Putteren var allikevel den varmeste køllen i bagen på dagens runde, satte mye fra 3-4m med god selvtillit.

Så er det bare å håpe på at godfølelsen overlever vinteren :) *fingers crossed*
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by halvorsen84 »

18hull (2 runder) på Huseby & hankø idag og 34p, altså buffersone. 3 birdier, masse par, to doble, noen bogeyer og to stryk. Fryktelig våte forhold der og ny-skjærte greener, så det var langt fra optimalt. Første runde med nytt utstyr så kjenner at jeg trenger litt trening for å få godfølelsen! men alt i alt får jeg si meg fornøyd.

Utslag/driver, innspill/nærspill 100m og inn satt som det skulle. Utslag og nærspill har alltid vært min styrke.
Mellomslag med 7,6,5-jern, hybrid og woods trenger litt mer trening..
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Keyser »

Spilte Fana Oktober Open idag (runde 1/2), og satte vel negativ pers for året. Etter et akutt 5 timers anfall av hooke-syke, endte det med 3 baller OOB/lost og 7 baller i vannhinder. Glad jeg fant noen klinkekuler på banen, slik at jeg fikk fullført runden. Sliter litt med motivasjonen foran morgendagens runde....Satser på skotske legemidler og smøring i kveld
</Keyser>
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by GunnarBull »

Etter å ha spilt de aller fleste rundene til hcp eller i buffer, gikk jeg på en helsprekk i dag. Traff knapt ballen på utslagene og kødda like mye med de lange jerna. Etter hull 9 gikk jeg av uten en eneste par.

I morgen: REVENGE!!! (fra "A fish called Wanda")
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
Post Reply