Dagens runde, hvordan gikk den?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by halvorsen84 »

Lykke til GB! :)

Vi får alle en slik runde av og til, så får vi bare trøste oss med at vi vet innerst inne at vi kan mye bedre, og at etter en slik runde går det stort sett bare oppover igjen! Opp med spillet og humøret, ned med hcp! ;)
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by GunnarBull »

halvorsen84 wrote:Lykke til GB! :)

Vi får alle en slik runde av og til
Takktakk. Spilte igjen i dag, ikke all verden men 86 slag og ikke så veldig langt fra buffern. Trengte den, for jeg var faktisk litt bekymret en stund :-)
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kevin »

fikk gått 9 hull i morges når det ble lyst. Gjorde noe så uvanlig å slå en 100% rett drive på hull 1...synd jeg stillte meg litt venstre. Endte opp i roughen langs venstre siden dessverre. Hadde ikke varmet opp og slo en ekstra ball, da hooket jeg driven..det har aldri skjedd før :!:

Åpnet med 2 strake bogeys. På hull 3 slo jeg en bra drive i kraftig motvind, den og ble overraskende rett. Etter det satt ikke driveren spesielt bra. DB på hull 3, par på 4, bogey på 5. Så en fin rekke med par på hull 15,16 og 17. På hull 18 måtte jeg legge meg opp og slo en god wedge inn på green fra ca.95m. Trodde den var på nederste nivået, der hvor pinnen var. Men den hadde kommet seg opp på øverste. Med så bra rull som det var kom det til å bli umulig å legge putten inntil.

Putta fram til kanten, ballen smilte i det den stoppet der, før den satte fart ned mot hullet.......berørte hullkanten og forsvant 3m forbi. Bommet returen selvfølgelig og gjorde DB.

+7 på 9 hull er helt greit, men de to dobble burde vært unngått. Traff ballen ganske solid i dag, fornøyd med det
User avatar
Hagean
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 253
Joined: 07 Jul 2012, 01:40
Hjemmeklubb: Atlungstad Gk, Mjøsen GK
Location: Kristiansand

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Hagean »

Spilte 18 hull i dag i 2 grader, sur vind og regnvær. Må nok gjøre det oftere, for endelig, ENDELIG etter en lang periode i buffer'n, så løsnet det litt. Ble 40 points og nedskriving :D
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Keyser »

Samme her, endelig løsnet det. 18 hull på Voss Golf, forengangsskyld på samme ball hele tiden, ingen skogturer, kun en f**k*up på siste hull. Resultat +12 / 42p
</Keyser>
hjaadd
Rookie
Rookie
Posts: 14
Joined: 15 Aug 2012, 21:11

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by hjaadd »

Sommerseter (Trondheim GK) stengte på søndag, og jeg benyttet dagen til å spille en siste runde for i år. Åpnet med å hooke 3 baller i skogen fra tee på hull 1. Startet trippel, par, trippel, og fikk mest lyst til å bare gå hjem. Gikk bra på resten av hullene og jeg sjanglet meg inn til 17p, med verdigheten såvidt i behold. Jernene funket greit etter fadesen på hull 1. Nærspill/putting funket stort sett bra, men hull 3 gjør meg litt lattermild: utslag litt høyre for greenen, treffer chipen tynt og havner over green og i bunker, treffer MEGAtynt fra bunkeren og flyr tilbake over greenen (typ 20m forbi), fin pitch inn 1m fra, hvor jeg bommer putten til venstre med 30cm. Godt det er vinter snart :)
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by veggiss »

Spilte Muirfield i dag. Svinkaldt, regn og mye vind... Med andre ord perfekte skotske forhold. Fantastisk bane og fasiliteter, og vi vant matchen så alt bare fryd og gammen :-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Franz »

veggiss wrote:Spilte Muirfield i dag. Svinkaldt, regn og mye vind... Med andre ord perfekte skotske forhold. Fantastisk bane og fasiliteter, og vi vant matchen så alt bare fryd og gammen :-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Hvilke baner er på blokka denne gangen?
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by veggiss »

Gullane nr 1 i dag, Muirfield i går, North Berwick på mandag og Glen på søndag.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Franz »

Anstendig. God fornøyelse.
Dere jobber dere sørover ift sist?
Fortsatt igjen mye snacks på vestkysten.
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by TheBigEasy »

Glen spilte jeg for et par år siden. Utrolig flott. Hull 13 som var signatur hullet. Blindt utslag til et par 3, hvor man i værste fall ender opp i fjæra.
Og hull 18 er jo også utrolig flott.
Play your best.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by veggiss »

Banen var helt grei, men når ikke de andre vi spilte til knærne egentlig.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Grønne greener »

Lørdagens runde, som også var avslutning på turneringssesongen, gikk veldig bra. 8-)
Vi spilte to og to på lag men spilte hver vår ball.
Stryk på hull 4 og to unødvendige og dumme bogier på 13 og 14.
Resten av hullene gikk jeg totalt -6 :!: :shock: :D :D
Birdie på 1, 3, 8, 9, 10 og 12 :mrgreen:
User avatar
heiaespen
Forumvant
Forumvant
Posts: 78
Joined: 08 Jun 2012, 20:11
Hcp: 15,5
Hjemmeklubb: Bærum GK
Location: Jar, Bærum
Contact:

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by heiaespen »

Spilte på Hauger i dag og må innrømme at jeg syntes det er noe rart at banen fortsatt er åpen. Både fairway og green var knallhardt med frossen grunn. Å slå seg inn på green var som å slå seg inn på asfalt, spratt himmelhøyt over. Banen i seg selv var i svært god stand, men det var så hardt overalt at det ble vanskelig å slå selv fra fairway.

Når det er sagt så syntes jeg at Hauger er en av de aller fineste og morsomste banene, og jeg klarte å karre i land 35 poeng selv med ganske laber spilling. Høydepunktet var å ligge på green på 2 slag på hull nummer 5, par 5 på sånn 460 meter. At jeg kun endte opp med par på det hullet får være en annen sak.
Hdcp sesongstart 2012 = 54
Hdcp sesongstart 2013 = 26
Hdcp sesongstart 2014 = 15,5
Mål for sesongen 2014 = 9,9
abc07
Rookie
Rookie
Posts: 11
Joined: 07 Oct 2012, 23:03

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by abc07 »

Spilte Hauger både torsdag og fredag, og på torsdagen var det knallfint. Fredagen var det som du sier frost i bakken mange plasser, og veldig vanskelig å få stopp på ballen spesielt på green.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kevin »

Var på Nøtterøy i går. Første runde etter protime ganske nylig. Fokus på svingplan og unngå å komme over toppen. Gjorde en flott par på hull 1, etter det ble det mest bogeys og dobbelbogeys. Puttingen var ikke helt tipp topp, la igjen noen slag der.

Fallt tilbake til gamle synder ganske ofte og dro ballen mye venstre med jerna, og høyre med driver/wood. Må tydeligvis trene mye for å få til dette

Ble 94 slag, så scoremessig var det helt greit for en november-runde. Også med tanke på at det blåste godt.

Håper på noen flere runder før vinteren tar helt over
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by sirandrew214 »

:roll:
Last edited by sirandrew214 on 08 Feb 2015, 15:12, edited 1 time in total.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kevin »

Ingen fare for at det blir flere runder på en stund. det er kaldt og snø stort sett i hele Norden i dag. siste runden var på Falkenberg i Sverige, og avsluttet med en sandsave for par på siste. Får ta med seg den godfølelsen til neste sesong.

Har hatt min første økt inne på Fornebu, dro alle slaga til venstre stort sett. Så det har ikke endret seg. Men bra trening med de nye flixx stixx`a, jobber med sikte. Og jobber med svingplanet, så da får en tåle endel rusk. Men det er stusselig å stå inne og slå, men men. Regner med å følge opp med en protime på Borre i studioet til proen, der får man iallefall slå ballene ut i fri luft.

Misunnelig på de som skal utenlands i vinter
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by eivaan »

kevin wrote:Ingen fare for at det blir flere runder på en stund. det er kaldt og snø stort sett i hele Norden i dag. siste runden var på Falkenberg i Sverige, og avsluttet med en sandsave for par på siste. Får ta med seg den godfølelsen til neste sesong.

Har hatt min første økt inne på Fornebu, dro alle slaga til venstre stort sett. Så det har ikke endret seg. Men bra trening med de nye flixx stixx`a, jobber med sikte. Og jobber med svingplanet, så da får en tåle endel rusk. Men det er stusselig å stå inne og slå, men men. Regner med å følge opp med en protime på Borre i studioet til proen, der får man iallefall slå ballene ut i fri luft.

Misunnelig på de som skal utenlands i vinter
Dere er jo heldige som kan trene/vedlikeholde inne gjennom vinteren..her i sør finnes ingen muligheter til denslags :( På et av bowlingsenterene er det en simulator fra 90 tallet som til nøds kan brukes...Gleder meg til spania i begynnelsen av mars :)
Drizzit
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 414
Joined: 03 Feb 2011, 19:14
Hcp: ~
Hjemmeklubb: Sandnes GK
Has thanked: 14 times
Been thanked: 5 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Drizzit »

Sesongstart 2013 på Bærheim i dag.
Knallkjekk runde i sol og ca 5 varmegrader. Bortsett fra en liten hagelskur ca halvveis så var det en strålende start på sesongen.

Banen var gjennombløt med provisoriske greener, men hva betyr vel det så lenge man får jage etter den hvite ballen rundt på banen... :-D
Hadde til og med 5-6 slag som jeg ikke skjemtes av så golf var skikkelig gøy i dag.
Post Reply