Nyheter fra Taylormade

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nyheter fra Taylormade

Post by furu »

Hva så om 3i er lik 2i i andre sett? Helt seriøst - hva så? Det betyr absolutt null og niks. Det er ingenting å bry seg om. Hadde de holdt det skjult og ikke fortalt oss gradene så ja, da hadde det vært et problem. Nå? Nei, ikke noe problem.

Veggiss så på de andre jernene ja. Og det gjorde også vi andre så snart vi hadde noen andre spesifikasjoner enn bare PW.
Instagram @christianfuru
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Nyheter fra Taylormade

Post by Franz »

Nei, dette er ikke et problem for deg og meg heller, for vi vet ke det går i. Jeg tenker på de som blir lurt på demo, fordi de plutselig får sekserjernet avgårde.

Det er ikke et problem i tredje verden-målestokk, men det er tåpelig, forvirrende, klønete, grådig og fremfor alt: Hvor skal det ende? I dette tilfellet var det også et helt annet poeng, nemlig progresjonen. Det blir vanskeligere å produsere stabile lengder dess lavere loft. Da er det dumt, på grensen til uredelig, å selge amatører flere lange køller og færre korte.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nyheter fra Taylormade

Post by furu »

Jeg skjønner deg veldig godt Franz. Tror kanskje jeg skal skrive noe om dette for norskgolf.no. Har hatt det på blokken lenge, på tide å gjøre det. Og nå er det jo ganske aktuelt.

Det positive er at stabile lengder skal være styrken til disse køllene. Her er info fra test hos Mygolfspy. #1 er RBladez 7i, #2 er hans eget 7i og #3 er hans eget 6i.

Image

Jeg har også lagt merke til loften i Tour settet. Den er helt merkelig. 25.25° 5i? Min teori er at de har lagt veldig mye vekt på å ha et korrekt sammensatt sett på lengder og gjort justeringer ned til mininivå.
Instagram @christianfuru
User avatar
BomBom
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 14 Sep 2011, 09:33
Hcp: Under 10
Hjemmeklubb: Bærum GK / Holtsmark GK

Re: Nyheter fra Taylormade

Post by BomBom »

Det som er meget interessant med de tallene der, er og se hvor lite spredning det er på lengdene med RBL, kun 2,88 yards :shock: , men nr 2 har differanse på hele 14,23y, og nr 3 har 24,51y...
I en "perfekt verden" vil man ikke lenger komme opp kort, eller slå over green på et innspill, mens man med de 2 andre køllene som er testet, faktisk kan bli både for lang og for kort..

Dette er jo strengt tatt en revolusjon, slik jeg ser det.. Og om de tallene er så representative som de fremstår, så er det ingen som helst tvil lenger hvilket jernsett det blir å bestille i vinter.. :P
Hvem vil vel ikke ha bedre lengdekontroll.. Det var vel akkurat dette de proffene som hadde testet jerna sa også, veldig konsis lengde, slag etter slag...

"Mesa wantz" :lol: Og en "RocketBagz" til å ha køllene i.....
In the bag:
D: TM RBZ TP Tour 9' Matrix HD6 X
W:TM Burner 3W Stiff
J: Mizuno MX200 4-PW DG S300
W:TM TP 52/56/60
P: TM Ghost Tour
TM Penta baller
radar1
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 263
Joined: 28 Apr 2011, 10:47

Re: Nyheter fra Taylormade

Post by radar1 »

Testern har 20yards mellom sitt 7r jern og 6r jern?

Anywho - var jo hyggelig lesning. Et ankepunkt mot jern med "hot" face er at de vil gi ustabile lengder, det ser jo ikke ut til å være tilfellet med rbladez.
De så jo ikke så ille ut som jeg trodde heller. Nesten litt irriterende at de får så bra review. Nå måå de jo testes...

http://www.mygolfspy.com/2013-taylormad ... dez-irons/


(Blir spennende å se om noen (feks Veggiss) bulker facen)
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Nyheter fra Taylormade

Post by veggiss »

;)

disse er uansett støpte, så det er neppe noe problem. det er bare en svakhet på 560MC modellen.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
radar1
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 263
Joined: 28 Apr 2011, 10:47

Re: Nyheter fra Taylormade

Post by radar1 »

Kølle for kølle bilder.

http://www.golfwrx.com/forums/topic/742 ... try5829443

Flere som synes det er mulig å se at loftene er lave?
Verdt å merke seg at de har "kopiert" Ping og lagd et hakk på halsen for å gjøre det enklere å tilpasse lie/ og loft.
veggiss wrote:;)

disse er uansett støpte, så det er neppe noe problem. det er bare en svakhet på 560MC modellen.
hehe :)
TaylorMadeGolfer
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 162
Joined: 17 Dec 2011, 18:15

Re: Nyheter fra Taylormade

Post by TaylorMadeGolfer »

Hvis de tallene fra MGS virkelig stemmer vil golf for mange bli noe helt nytt!

Får bare håpe de lager en onset "b" utgave :)
TM SuperTri TP 9.5 Accra TourZ+ M4 75
TM RBZ Tour 3w 14.5* ProForce V2 96S
TM MB TP Shimada Tour S 2-P
Titleist Vokey 252.08 Oil Can DG TI X100
Scratch 8620 Custom DG X100 Spinner
Byron Morgan 006 Custom
ProV1
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nyheter fra Taylormade

Post by furu »

Det kommer nok noen spesielle versjoner for Tour spillerne som TM fans kan plukke opp på ebay :D
Instagram @christianfuru
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Nyheter fra Taylormade

Post by eivaan »

Synes det er i ferd med å bli et fesjå heile greia...de har jo virkelig ikke funnet opp kruttet. Skal bli morro å teste ut, men makan til hype på nettet, folk er jo euforiske!!!
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Nyheter fra Taylormade

Post by furu »

Ja, entusiasme er faen meg livsfarlig! Gi oss noe dårlige, stygge køller som har loft fra 1985 og lover minst 17 yards mindre :) Bedre å kjede seg ihjel enn å være engasjert.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Instagram @christianfuru
User avatar
BomBom
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 14 Sep 2011, 09:33
Hcp: Under 10
Hjemmeklubb: Bærum GK / Holtsmark GK

Re: Nyheter fra Taylormade

Post by BomBom »

eivaan wrote:Synes det er i ferd med å bli et fesjå heile greia...de har jo virkelig ikke funnet opp kruttet. Skal bli morro å teste ut, men makan til hype på nettet, folk er jo euforiske!!!
Vel, det kan kanskje kalles å finne opp kruttet på nytt, bare at det er mer futt i det denne gang, og man trenger mindre for å få samme smellen.. 8-) Og så smeller det omtrent helt likt hver gang.. Det er kruttet sitt det..!! :D
In the bag:
D: TM RBZ TP Tour 9' Matrix HD6 X
W:TM Burner 3W Stiff
J: Mizuno MX200 4-PW DG S300
W:TM TP 52/56/60
P: TM Ghost Tour
TM Penta baller
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: Nyheter fra Taylormade

Post by Rotten »

Ikke for å være gledesdreper/entusiasmedreper, men er litt enig med eivaan. Er kanskje litt vel hypet opp det her... Men man skal jo aldri si aldri, blir spennende å se tilbakemeldingene fra folk.
Taylormade ønsker seff at alle skal løpe og kjøpe. Er vel som vanlig klokest å vente litt på tilbakemeldingene. Jeg spår følgende, uten å være noen Snåsamann; Jernene er tilnærmet like tidligere jern om man korrigerer for loft... Men føles vel godt å kunne slå jæ..i langt med ett 9i da.
Me lyt sjå!
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Nyheter fra Taylormade

Post by veggiss »

Er jo en kjennsgjerning at alle hopper på vogna når TMAG flesker til med markedsføringen sin. Husker jo når RBZ kom, alle trodde du skulle slå 15 meter lengre med 3 wooden og det var guds gave til golfen. Etter å ha lest Furus begeistring her setter jeg 10 kroner på at disse får kjempekritikk i NG ;)

Jeg blir uansett å teste de, da jeg sikler litt på nye jern, og jeg kan få de med skaftene mine. Loftene kan tilpasses, så det er ikke noe problem.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: Nyheter fra Taylormade

Post by Rotten »

Enig der veggis, om du først skal ha nye jern, så må de seff prøves. Og nytt utstyr er jo alltid gøy :-)
Men tror ikke den vanlige amatørgolfer har så mye å hente på å bytte jern hvis de gamle funker ok...
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Nyheter fra Taylormade

Post by eivaan »

furu wrote:Ja, entusiasme er faen meg livsfarlig! Gi oss noe dårlige, stygge køller som har loft fra 1985 og lover minst 17 yards mindre :) Bedre å kjede seg ihjel enn å være engasjert.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Oisann...var vel i utgangspunktet ikke kritikk til deg...har vært gjennom alle tråder og linker ang disse jernene på forum/test sider over hele verden, og på det grunnlaget mener jeg folk er noe ukritiske. Beklager så mye hvis du føler dette som et angrep på deg...jeg har uttrykt i tidligere tråd at jeg muligens må bite i meg at jeg har byttet ut TM med Mizuno. DET virker faen meg livsfarlig.....
radar1
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 263
Joined: 28 Apr 2011, 10:47

Re: Nyheter fra Taylormade

Post by radar1 »

http://taylormadegolf.com/rocketbladez/ ... US,pg.html scroll ned og se hvor mye lengde du kan tjene..

Måtte vel skru ned lofts for at det ikke skal bli moonballz, men er jo litt morsomt å lese at jeg kan tjene 10yards på å bytte når deres 6jern har loft som mitt 5jern :lol:
Da går det lizzzom opp i opp.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nyheter fra Taylormade

Post by furu »

Jeg overdriver som vanlig litt når jeg skriver :D
Instagram @christianfuru
radar1
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 263
Joined: 28 Apr 2011, 10:47

Re: Nyheter fra Taylormade

Post by radar1 »

Link til TM Japan der Rocketbladez Max har kommet.
Sjekk også ut Gloire serien, forged utgaven var fin fin.

http://japan.taylormadegolf.com/category-8.html
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nyheter fra Taylormade

Post by furu »

radar1 wrote:Link til TM Japan der Rocketbladez Max har kommet.
Sjekk også ut Gloire serien, forged utgaven var fin fin.

http://japan.taylormadegolf.com/category-8.html
De har et skikkelig kult Gloire driving iron. Legger ofte ut bilder fra Tourspecgolf som har mye bra i butikken og på bloggen sin.
Instagram @christianfuru
Post Reply