Golfstoreeurope

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golfstoreeurope

Post by furu »

Jeg har sett litt på noen nye jernsett i dag. Det jeg legger merke til - som de fleste sikkert har fått med seg - er at prisene til GSE virker å være veldig gunstig men fort stiger hvis man skal kjøpe det samme som andre steder. Det vil si, jernsettene deres er svært ofte 5-PW mens på ebay er 4-PW eller 4-GW normalt. AMP Forged for ca.$600 + frakt på ebay er 4-GW mens GSE tar vel 3.600,- for 5-PW. Og ca.600,- for hver ekstra kølle. Skal man bare ha 5-PW er det greit nok, men mange trenger nesten en GW i dag og det får man aldri velge hos GSE. De har PW og SW, har tilgode å finne GW i noen av settene.

Bare en liten tanke når jeg surfer etter gode kjøp :)
Instagram @christianfuru
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Golfstoreeurope

Post by TheBigEasy »

Den nye TM Burner OS er 8 jern. Der er det 5-SW + AW fra GSE (ca 2400). Ellers diskuteres det om hvor mange jern man trenger her ( fra Nordic Golf Show) http://www.golf.se/Spela/Utrustning/Nyh ... 0/TV-Jarn/
Play your best.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golfstoreeurope

Post by furu »

Jeg er enig i at jern bør selges individuelt men er redd for at prisen per kølle blir høyere enn vi forventer. Trenden er også at til og med spillere med høyt handicap ønsker å bruke lange jern fordi de er gøy å slå med, tilgivende og gir dem følelsen av å være litt bedre enn de kanskje er :)

Jeg er enig med dem i at 4-PW ikke er riktig lenger, men mest fordi GW bør være med. Ikke fordi 4i ikke bør være med. Jeg er ikke enig i at det ikke skjer så mye med jern. Materialer blir stadig bedre. Køller for gode spillere blir stadig mer tilgivende. Slot tech kommer i større grad i jern.

De to proene i det klippet virker ganske negative :)
Instagram @christianfuru
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Golfstoreeurope

Post by TheBigEasy »

Akkurat byttet grep på mine jern, så det blir nok tidligst nytt sett i 2014. Men jeg må innrømme at 5 jernet er fint lite brukt. Da bruker jeg hybrid i stedet. Men ny driver har jeg lurt på en stund. TM R7 Draw 460 er fort 5-6 år gammel nå. Må gå ann å få litt mere lengde. Lurt litt på Cleveland Classic 290.
Play your best.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golfstoreeurope

Post by furu »

Classic er fin. Du får egentlig samme driver i de vanlige 270, 290 og 310 som er litt eldre. Og kanskje billigere. Classic er billig på ebay ;) Jeg må slutte å si sånt! Får snart kjeft.....
Instagram @christianfuru
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Golfstoreeurope

Post by sirandrew214 »

I mitt nye sett bestilte jeg 5-pw. Lavere enn det har jeg hybrid og wooder.
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Golfstoreeurope

Post by TheBigEasy »

Har kjøpt et par køller på ebay også. Vinner man en auksjon blir prisen veldig hyggelig. Frakt på en enkelt kølle er vel ca 45$ +.Men hvis man bestiller mere samtidig og f.eks. bruker JetCarrier (og velger sjøfrakt), blir fraktkostnadene temmerlig liten. Hvis man kan vente noen uker på utstyret. Kjekt hvis flere går sammen om innkjøp.
Play your best.
TaylorMadeGolfer
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 162
Joined: 17 Dec 2011, 18:15

Re: Golfstoreeurope

Post by TaylorMadeGolfer »

2012thebigeasy wrote:Har kjøpt et par køller på ebay også. Vinner man en auksjon blir prisen veldig hyggelig. Frakt på en enkelt kølle er vel ca 45$ +.Men hvis man bestiller mere samtidig og f.eks. bruker JetCarrier (og velger sjøfrakt), blir fraktkostnadene temmerlig liten. Hvis man kan vente noen uker på utstyret. Kjekt hvis flere går sammen om innkjøp.

Har du prøvd å bestille køller gjennom jetcarrier? Hva vil det f eks koste å få fraktet et sett hjem til adresse i Norge fra dem? Og er det forsikret?
TM SuperTri TP 9.5 Accra TourZ+ M4 75
TM RBZ Tour 3w 14.5* ProForce V2 96S
TM MB TP Shimada Tour S 2-P
Titleist Vokey 252.08 Oil Can DG TI X100
Scratch 8620 Custom DG X100 Spinner
Byron Morgan 006 Custom
ProV1
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Golfstoreeurope

Post by TheBigEasy »

PM sendt.
Play your best.
Robban
Forumvant
Forumvant
Posts: 53
Joined: 24 Feb 2011, 08:41

Re: Golfstoreeurope

Post by Robban »

Akkurat bestilt MP 64 og en Wedge.

Lå lenge an til MP 59, men ombestemte meg etter å ha lest det jeg kommer over om disse.

Gruer meg til å legge MP60 på hylla. Kanskje de kan selges?
TaylorMadeGolfer
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 162
Joined: 17 Dec 2011, 18:15

Re: Golfstoreeurope

Post by TaylorMadeGolfer »

2012thebigeasy wrote:PM sendt.

Takk for detaljert svar!
TM SuperTri TP 9.5 Accra TourZ+ M4 75
TM RBZ Tour 3w 14.5* ProForce V2 96S
TM MB TP Shimada Tour S 2-P
Titleist Vokey 252.08 Oil Can DG TI X100
Scratch 8620 Custom DG X100 Spinner
Byron Morgan 006 Custom
ProV1
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Golfstoreeurope

Post by eivaan »

Robban wrote:Akkurat bestilt MP 64 og en Wedge.

Lå lenge an til MP 59, men ombestemte meg etter å ha lest det jeg kommer over om disse.

Gruer meg til å legge MP60 på hylla. Kanskje de kan selges?
Jeg bestilte mp59, men var lenge i tvil om jeg skulle ta mp64, valgte 59 siden jeg har prøvd disse og at de vistnok skal være litt mere tilgivende en 64, jeg har også lest meg opp i mente på disse settene..vi får se, jeg bestilte 13.10 og er spent på hvor lang tid det går...hyggelig om du gir en tilbakemld. når du får dine :)
Robban
Forumvant
Forumvant
Posts: 53
Joined: 24 Feb 2011, 08:41

Re: Golfstoreeurope

Post by Robban »

eivaan wrote:
Jeg bestilte mp59, men var lenge i tvil om jeg skulle ta mp64, valgte 59 siden jeg har prøvd disse og at de vistnok skal være litt mere tilgivende en 64, jeg har også lest meg opp i mente på disse settene..vi får se, jeg bestilte 13.10 og er spent på hvor lang tid det går...hyggelig om du gir en tilbakemld. når du får dine :)
Jepp! Jeg bestilte forresten ikke treer og firer jern. Jeg kommer nok til å beholde de fra MP - 60, da de er ufattelig gode å slå med. Slår veldig mange utslag med disse to køllene.

Så vidt jeg kunne lese så tok det 10 dager før de ble sendt. Jeg betalte med paypal, og har derfor ingen bruker på golfstoreeurope. Har derfor ikke satt meg inn i hvordan jeg skal holde track på ordren. Noen som vet om man kan opprette bruker, og deretter kontrollere tidligere ordrer?
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Golfstoreeurope

Post by eivaan »

Robban wrote:
eivaan wrote:
Jeg bestilte mp59, men var lenge i tvil om jeg skulle ta mp64, valgte 59 siden jeg har prøvd disse og at de vistnok skal være litt mere tilgivende en 64, jeg har også lest meg opp i mente på disse settene..vi får se, jeg bestilte 13.10 og er spent på hvor lang tid det går...hyggelig om du gir en tilbakemld. når du får dine :)
Jepp! Jeg bestilte forresten ikke treer og firer jern. Jeg kommer nok til å beholde de fra MP - 60, da de er ufattelig gode å slå med. Slår veldig mange utslag med disse to køllene.

Så vidt jeg kunne lese så tok det 10 dager før de ble sendt. Jeg betalte med paypal, og har derfor ingen bruker på golfstoreeurope. Har derfor ikke satt meg inn i hvordan jeg skal holde track på ordren. Noen som vet om man kan opprette bruker, og deretter kontrollere tidligere ordrer?
Fikk mail om at mine er på vei :) Jeg bestilte 5-pw og bestiller h4 som erstatning for 4 jern når de kommer i November. Vet ikke hvordan du kan sjekke da jeg har vært bruker hver gang jeg har bestilt derfra.
Snorre
Rookie
Rookie
Posts: 6
Joined: 17 Oct 2012, 08:01

Re: Golfstoreeurope

Post by Snorre »

Noken som veit om dei svarar på tlf nummeret som står på sida deira?
Og må ein ha med den nullen i parantes når ein ringer frå Norge?
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Golfstoreeurope

Post by eivaan »

Snorre wrote:Noken som veit om dei svarar på tlf nummeret som står på sida deira?
Og må ein ha med den nullen i parantes når ein ringer frå Norge?
Jeg har pratet med de flere ganger :) Du må slå 00 eller +
Snorre
Rookie
Rookie
Posts: 6
Joined: 17 Oct 2012, 08:01

Re: Golfstoreeurope

Post by Snorre »

Kom igjen etter å ha holdt på i 1.5 time med opptatt, ingen svar, personsvar osv.
Fekk snakke med ein hyggelig kar som skulle endre på ordren min, så eg fekk ein Cobra bag istadenfor Nike.
Han sa han gjorde det medan eg var på telefon med han og at han skulle sende meg ein bekreftelse.
Den har endo ikkje kome, etter 2 timar. Men får håpe han klarte å ordne det:P
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Golfstoreeurope

Post by eivaan »

Da er MP59 i hus :) Ferdig customfittet 5-pw med KBS fst stiff med golfpride mc 4900,- fikk pris på samme settet her hjemme 4-pw 9300,-.....smil du har gjort en god deal!!!!
Robban
Forumvant
Forumvant
Posts: 53
Joined: 24 Feb 2011, 08:41

Re: Golfstoreeurope

Post by Robban »

eivaan wrote:Da er MP59 i hus :) Ferdig customfittet 5-pw med KBS fst stiff med golfpride mc 4900,- fikk pris på samme settet her hjemme 4-pw 9300,-.....smil du har gjort en god deal!!!!
Grattis! Da regner jeg med at jeg har mine her om 6 dager. Har fortsatt ikke hørt noe.
Robban
Forumvant
Forumvant
Posts: 53
Joined: 24 Feb 2011, 08:41

Re: Golfstoreeurope

Post by Robban »

Robban wrote: Grattis! Da regner jeg med at jeg har mine her om 6 dager. Har fortsatt ikke hørt noe.
19 minutter etter at jeg skrev dette kom mailen fra golfstoreeurope. :o
"All of the items in this order have now been shipped."
:D
Post Reply