Ny driver

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
User avatar
Hagean
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 253
Joined: 07 Jul 2012, 01:40
Hjemmeklubb: Atlungstad Gk, Mjøsen GK
Location: Kristiansand

Ny driver

Post by Hagean »

Jaja, da knakk min Titleist 905R, noe som åpner for nytt driverkjøp med god samvittighet.
Noen som har noen tips?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Ny driver

Post by furu »

Akkurat nå - vent og se. Kommer så utrolig mye bra nytt snart. Og du vil finne årets drivere på tilbud i løpet av kort tid.

Forslag til røverkjøp - Razr Fit og AMP på ebay.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Instagram @christianfuru
User avatar
Hagean
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 253
Joined: 07 Jul 2012, 01:40
Hjemmeklubb: Atlungstad Gk, Mjøsen GK
Location: Kristiansand

Re: Ny driver

Post by Hagean »

Hvor lenge burde jeg vente? Ja, var Razr Fit jeg så litt på. Ser den har fått mye skryt. Men også nysgjerrig på 913D..
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ny driver

Post by furu »

913D er ikke langt unna. De reiser nok rundt på demodager før jul.

PGA Show er i januar. Nyhetene blir lansert da eller i tiden fram til det. AMP Cell er vist fram men kommer ikke før i februar. Hvis du vil ha en ny driver i hendene så raskt som mulig må du "nøye deg" med årets modeller.

Ping Anser er nettopp lansert. Har fått den tilsendt. Skal teste den framover mot neste nummer.
Kan også varmt anbefale Ping G20. Super driver. Helt glimrende.

Man kan også spørre seg hvor mye bedre de kommende køllene er. Årets drivere har vært og er glimrende. Og de vil fremdeles være glimrende når neste generasjon kommer. Razr Fit, AMP og G20. Min miniliste med anbefalinger.
Instagram @christianfuru
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: Ny driver

Post by TinCup »

Ping I20... matt finish - matt er det nye hvite - Jævlig stilig. Fantastisk å slå med.
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Ny driver

Post by sirandrew214 »

Eller, sâ klarte jeg utrolig nok â vinne en Cobra Long Tom pâ avslutningturneringen!! :D og sitter nâ med to stk... Den ene er jo da helt ny, 9 grader S, höyre, i sort finish. Selges til en fornuftig pris.
Mer info kommer ( om mulig ?) i til salgs trâden.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ny driver

Post by furu »

sirandrew214 wrote:Eller, sâ klarte jeg utrolig nok â vinne en Cobra Long Tom pâ avslutningturneringen!! :D og sitter nâ med to stk... Den ene er jo da helt ny, 9 grader S, höyre, i sort finish. Selges til en fornuftig pris.
Mer info kommer ( om mulig ?) i til salgs trâden.
Hva er oddsen for at den eneste i Norge med Long Tom i bagen vinner enda en? :lol:
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ny driver

Post by furu »

TinCup wrote:Ping I20... matt finish - matt er det nye hvite - Jævlig stilig. Fantastisk å slå med.
Da ville jeg også sett på Anser. Det beste fra i20 og G20.
Instagram @christianfuru
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Ny driver

Post by sirandrew214 »

furu wrote:
sirandrew214 wrote:Eller, sâ klarte jeg utrolig nok â vinne en Cobra Long Tom pâ avslutningturneringen!! :D og sitter nâ med to stk... Den ene er jo da helt ny, 9 grader S, höyre, i sort finish. Selges til en fornuftig pris.
Mer info kommer ( om mulig ?) i til salgs trâden.
Hva er oddsen for at den eneste i Norge med Long Tom i bagen vinner enda en? :lol:
Det er f... meg helt utrolig! :)
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: Ny driver

Post by TinCup »

furu wrote:
TinCup wrote:Ping I20... matt finish - matt er det nye hvite - Jævlig stilig. Fantastisk å slå med.
Da ville jeg også sett på Anser. Det beste fra i20 og G20.

Ja, har prøvd den også, men Ping I20 kommer med Project X stock shaft hvilket passet meg veldig bra... dog kan jeg ikke så mye om skaft og sånn :-)
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Ny driver

Post by halvorsen84 »

Team Sportia i Strømstad har hvertfall fått bekreftet å få inn Titleist 913D før jul. Selv kjøpte jeg meg 910D2 nå i sommer og er kjempe fornøyd. Custom skaft og litt fikling med sure-fit så fungerer den optimalt! Lurer selv på å bytte til 913 når den kommer.

Hadde 905R selv som var en knalldriver! Helt stock og det passet meg bra den gang.

Kan også anbefale Nike Machspeed som var min forrige. Går langt, rett, og med str8fit har du uante muligheter! ;)
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Ny driver

Post by TheBigEasy »

Mizuno JPX 825 er kanskje en annen mulighet ? Koster litt over 1300 kr på golfstoreeurope.com
Ny modell fra Mizuno. Se også Mark Crossfield på You Tube sin oppfatning: http://www.youtube.com/watch?v=iYPxPVf958g
Play your best.
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Ny driver

Post by TheBigEasy »

Etter å ha prøvd en del forskjellige drivere (ufrivillig, da golfbagen min ble borte på vei til Italia i forrige mnd), har jeg begynt å tenke på å bytte ut min gamle R7 Draw. Teknologien går jo i retning av "adjustable drivers". Så jeg lurte litt på om noen har noen tips på hva som er mest gunstig for mitt bruk. Moderat svinghastighet. Har jo sett i tråden her at Amp og Razr Fit er nevnt. Og prisene er jo hyggelige på ebay. Men i mitt tilfelle er nok customized å foretrekke. Driver i dag er bare 44" og de fleste standard lengder nå er 45,5-46 ". Joda, det går jo ann å treffe bra da også, men sjansen for å treffe FW minker. Så jeg tenkte mere i de baner å bestille en driver med ca 44,5". Både TGW og Golfstoreeurope kan levere customized (Golfsmith også). For det blir vel ikke akkurat det samme og bestille en standard driver fra USA og be en køllemaker kutte 1" her hjemme. Svingvekt blir vel påvirket og flex også ? Noen tanker/forslag ?
Play your best.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Ny driver

Post by veggiss »

Razr fit har ganske tungt hode, så den er fin å bruke hvis du ønsker en kortere driver enn standard. Dessuten er det mulig å kjøpe tyngre vekter også slik at man slipper et lass med bly eller hot melt i hodet for å få en brukbar svingvekt. Flexen påvirkes ikke så mye at det er noen krise hvis du kutter i butten av skaftet.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Ny driver

Post by TheBigEasy »

Takk for innspill. Det er samme verktøy for å stramme/bytte skruer, som å justere køllehode/skaft da . Liker også godt utseendet til Razr Fit. Amp er litt mere flashy.
Play your best.
Kjell249
Rookie
Rookie
Posts: 26
Joined: 11 Jul 2012, 09:19

Re: Ny driver

Post by Kjell249 »

Jeg kuttet 1,5 tommer på min RBZ, og det regner vår danske customfit ekspert ut til å være 1 flex grad i forskjell. Selv om TM kuttet fra buttenden. Så jeg måtte fylle 22 gram bamsefyll i hode for å komme tilbake til utgangspunktet. I hvert fall noe å tenke på når du bestiller kølle og hvilken flexgrad du trenger. Er du i mellom R og S, så er det kanskje greit å velge R.
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Ny driver

Post by TheBigEasy »

Jeg går nok for R uansett, men det er mye å tenke på når man går utenfor "standard". Kølleprodusentene kjører jo på med lettere og lengre skaft for å få mere lengde, men det skal jo være en sammenheng mellom lengde og presisjon også.
Men siden flere kan levere skaft +/- 1" som customized, så må vel disse være balansert mht svingvekt. Det er jo køller som skal være tilpasset. Har jeg forstått det rett da eller ? Eller er det slik at man f.eks må velge et noe tyngre skaft for å kompansere bortfall av lengde på et "standard" skaft. Ser jo på customize sidene at det er mange skaft å velge mellom. Grep også.
Amp ligger på 199 $ på TGW for customized. Razr Fit er 100$ mere. På ebay går de selvfølgelig billigere, men da med standard lengde.
Razr Fit har jo den fordelen at det kan legges inn mere vektskruer. Et slikt kit koster ca 40-50$.
Play your best.
Kjell249
Rookie
Rookie
Posts: 26
Joined: 11 Jul 2012, 09:19

Re: Ny driver

Post by Kjell249 »

Slik jeg har forstått det, så justeres ikke svingvekt når du kjøper "customized". Jeg kjøpte fra Golfstoreeurope, og i følge de tilbakemeldingen som jeg fikk her på forumet, så kutter de bare skaftet i grependen og setter på grep, og gjør ikke noe mer enn det.
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Ny driver

Post by TheBigEasy »

Leste en tråd om emnet på thehackersparadise. Der ble det også foreslått å skifte til et lettere grep. Da skulle svingvekten gå i favør igjen. Om det blir helt riktig er jeg ikke sikker på. Blir vel å prøve seg frem. Men om driveren føles for lett er vel det ikke helt bra. Heldigvis har jeg ikke spesiell høy svinghastighet, for da er det nok verre. Men hvis vekt må legges til hodet , er det vel blytape som gjelder.
Golf Pride Tour 25. Dette grepet øker svingvekten på en standard kølle med 4-5 punkter, så hvis man finner et grep som "gir tilbake" svingvekt for de man "tapte" ved å justere lengden, så er man vel temmerlig nærme opprinnerlig svingvekt ?
Play your best.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Ny driver

Post by veggiss »

Problemet får du når du har et tyngre skaft i et lett hode, og du ønsker å forkorte den...da må du på med mer vekt i hodet for å få opp svingvekten.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Post Reply