Ny driver

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Kjell249
Rookie
Rookie
Posts: 26
Joined: 11 Jul 2012, 09:19

Re: Ny driver

Post by Kjell249 »

Uavhengig av vekt på køllehodet og skaft så vil køllen bli stivere når den kuttes, det er fysikk. Hvor mye det er snakk om er ikke jeg den beste til å gi tips om, men du kan lese mer her:

viewtopic.php?f=15&t=3423
Robban
Forumvant
Forumvant
Posts: 53
Joined: 24 Feb 2011, 08:41

Re: Ny driver

Post by Robban »

Er det ikke Taylormade og Titleist som fortatt har de beste driverne? Ok, litt enkelt sagt, men likevel?

Min Taylormade R7 gikk ad dundas her om dagen. (Den knakk/sprakk øverst på trefflaten, og ga mange interresante driver etter dette.)

Jeg vil vel tro at jeg erstatter den med Titleis 913 eller Taylormade R11. Eller er det noen R13 på gang?
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Ny driver

Post by veggiss »

Kjell249 wrote:Uavhengig av vekt på køllehodet og skaft så vil køllen bli stivere når den kuttes, det er fysikk. Hvor mye det er snakk om er ikke jeg den beste til å gi tips om, men du kan lese mer her:

viewtopic.php?f=15&t=3423
Ikke nødvendigvis. Hvis butten er den stiveste delen av skaftet, og du kutter der, så vil faktisk skaftet bli mykere.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Ny driver

Post by TheBigEasy »

Tar opp tråden litt med justert skaft/svingvekt. Siden det er litt styr med å tilsette blytape/bamsefyll m.m. til køllehodet, har jeg lurt på om det
blir noen merkbar endring hvis man tar av ca 1/2". Da jeg lenge har hatt Razr Fit i tankene og ønsker 44,5" lengde, så lurer jeg på om det kanskje
er lurt å se på forrige Titleist driver (910 D3 er det vel). Den er opprinnerlig 45", så en endring her til 44,5" vil være marginalt. Den er tilgjengelig til ca 200$ på ebay. "Fordelen" med begge de typene driver er jo at man kan kjøpe seg ekstra vekt med skruer. Noen som har mening om hvor "lettspilt" 910 er i forhold til Razr Fit.
Play your best.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Ny driver

Post by veggiss »

Med Razr Fit kan du lett få opp svingvekten igjen med litt tyngre vekter i hodet.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Ny driver

Post by TheBigEasy »

Det er kanskje den beste løsninger. Razr er noe billigere også, ca 150-180 $.
Oppdatert: Da er en Razr Fit på vei. Fikk kjøpt på ebay til en grei pris.
Da jeg har vært litt i "auksjonsmodus" så har jeg også en helt ny Cobra Amp driver R Flex 10,5 RH tilgjengelig (i midten av desember).
Hvis noen har interesse av denne, så send meg en PM.
Play your best.
Post Reply