Den beste vant "Best av de beste"!

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Den beste vant "Best av de beste"!

Post by Snowman »

Har nettopp sett Aksel Lund Svindal vinne "Best av de beste" på TV2.

Den tittelen passer veldig bra, for nesten alle vil være enige om at han er Norges største idrettsstjerne, også internasjonalt, uansett idrett.

... hvorfor kan ikke også golfere innse det? De er de eneste jeg vet om som påstår noe annet!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Den beste vant "Best av de beste"!

Post by furu »

Sjakkfans sier Magnus Carlsen.
Langrennfans sier Northug og Bjørgen.
Sykkelfans Edvald.
Fotballfans Solskjær.
Friidrett Thorkildsen.
Boksefans Brækhus.

Nei, golfere er ikke alene om å ha sin favoritt som de mener er størst.
Instagram @christianfuru
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Den beste vant "Best av de beste"!

Post by Snowman »

Jeg sier Svindal, selv om jeg IKKE er alpinist :)
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Den beste vant "Best av de beste"!

Post by eivaan »

furu wrote:Sjakkfans sier Magnus Carlsen.
Langrennfans sier Northug og Bjørgen.
Sykkelfans Edvald.
Fotballfans Solskjær.
Friidrett Thorkildsen.
Boksefans Brækhus.

Nei, golfere er ikke alene om å ha sin favoritt som de mener er størst.
Vi golfere kan jo ikke være i tvil :) Tutta og Kofstad for alle penga, har troa på et godt golfår 2013 :)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Den beste vant "Best av de beste"!

Post by furu »

Snowman wrote:Jeg sier Svindal, selv om jeg IKKE er alpinist :)
Det står ingen steder i mitt innlegg at "bare" alpinfans/alpinister sier Svindal ;)
Instagram @christianfuru
LangJakke
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 173
Joined: 20 Feb 2012, 22:59
Hcp: 33

Re: Den beste vant "Best av de beste"!

Post by LangJakke »

Svindal driver jo en nokså marginal idrett med skal vi si toppen 15 land som har uttøver som kan vinne. Så å si at han er størst blir for min del litt feil. Tror nok heller ikke det er så veldig mange som vil mene han er størst. Han er en kjempekul fyr som er lett å like, gjør det bra i sin idrett, det er jeg enig i!

Hvem som er størst er derimot vanskelig og si. Thorkildsen, Hushovd, Tutta og Ingebrigtsen er vel kanskje de utøverne som konkurrerer på toppnivå innen verdensidretter. Fyll gjerne på lista hvis du føler det mangler noen :-)
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Den beste vant "Best av de beste"!

Post by Snowman »

LangJakke wrote:Svindal driver jo en nokså marginal idrett med skal vi si toppen 15 land som har uttøver som kan vinne. Så å si at han er størst blir for min del litt feil. Tror nok heller ikke det er så veldig mange som vil mene han er størst. Han er en kjempekul fyr som er lett å like, gjør det bra i sin idrett, det er jeg enig i!

Hvem som er størst er derimot vanskelig og si. Thorkildsen, Hushovd, Tutta og Ingebrigtsen er vel kanskje de utøverne som konkurrerer på toppnivå innen verdensidretter. Fyll gjerne på lista hvis du føler det mangler noen :-)
Jeg fikk en forklaring en gang på økonomien i et vinter-OL, og det var da jeg skjønte at utfor menn faktisk er veldig viktig. Det er litt sånn mystikk som 100 m fri i svømming, eller 100 m løp friidrett (som for øvrig bare Jamaica eller USA kan vinne i), dvs noe med å være raskest i en fartsgren. Økonomien går på beregnet reklameverdi verden rundt.

Da var, selvsagt, hockey i særklasse størst i vinter-OL, og deretter kom kunstløp. Men største og viktigste øvelse etter hockey og kunstløp, det var utfor menn! Så det er ikke en marginal idrett Svindal driver mht oppmerksomhet. Den er mye større enn langrenn, skiskyting, hopp, skøyter, og også større enn de andre alpingrenene.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Den beste vant "Best av de beste"!

Post by Snowman »

For øvrig er visst Franz Klammer god i golf nå !
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Den beste vant "Best av de beste"!

Post by kevin »

Noen som følger med på denne serien i år?

Har fått med meg alle episodene sålangt og neste gang er det finale. Mektig imponert over Olaf Tufte. Han hevder seg i toppen i nesten alle øvelser. Jeg vet endel om hvordan han trener, men han viser seg som enda mer allsidig enn jeg trodde. Bøkko som leder imponerer også, utrolig allsidig han og. Har vel vunnet halvparten av alle øvelsene. Tufte og Bøkko er suverene i toppen sålangt

Det mest overraskende er at gutta fra de "nasjonalidrettene" langrenn og skiskyting, hevder seg såpass dårlig. Svendsen vant sin første øvelse i går, da de var på Larvik gk og hadde puttekonkurranse.
Post Reply