Ny Driver

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
avery
Rookie
Rookie
Posts: 7
Joined: 03 Nov 2012, 17:25
Hcp: 33.5
Hjemmeklubb: KGK

Ny Driver

Post by avery »

Leser rundt ang drivere og er på utkikk etter en justerbar driver.

Jeg lurer på om noen har formening om hvilken driver som er å anbefale.
Spilt i et år og låner i dag en 9,5 grader burner.

Sett litt på R1 og Stage 2 fra taylormade men håper på noen gode innspill her.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ny Driver

Post by furu »

Så lenge du finner en med skaft som passer deg så går de fleste drivere bra. Styr unna de mindre hodene på 440cc eller lavere, som f.eks. Covert Tour.

Fjorårets Razr Fit, Nike VRS, TM RBZ og Cobra AMP er alle glimrende drivere du får til utrolig god pris i dag. Siste nytt er alltid gøy men ikke alltid bedre :)

Ikke vær redd for høyere loft. 9.5 er lavt. Vanligvis anbefales det høy svinghastighet for lav loft men ingen regel uten unntak. Drivere som R1, AMP Cell og Covert kan justeres innenfor 4-5 grader, veldig nyttig hvis man er usikker på loft. Til nybegynnere og høyt handicap vil faktisk en 13 grader eller til og med en god 3w som RBZ være lang nok.
Instagram @christianfuru
avery
Rookie
Rookie
Posts: 7
Joined: 03 Nov 2012, 17:25
Hcp: 33.5
Hjemmeklubb: KGK

Re: Ny Driver

Post by avery »

Da var driver og 3-Wood bestilt så da er det bare å vente da :-)
Robban
Forumvant
Forumvant
Posts: 53
Joined: 24 Feb 2011, 08:41

Re: Ny Driver

Post by Robban »

furu wrote:Så lenge du finner en med skaft som passer deg så går de fleste drivere bra. .
Jeg ser du svarer dette stort sett alltid :D Konsekvent kalles vel det ;)

Utfordringen min blir at jeg skjelden er i en posisjon der jeg har tid/mulighet til å få testet særlig mange varianter. Da blir det regular, stivt og ekstra stivt som det proshoppen stort sett har.

Har du noen tips på hva/hvordan man kan finne ut av dette selv uten å teste alle mulige varianter. Eller finnes det ingen snarveier her?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ny Driver

Post by furu »

Svarer det siden det er riktig. Noe annet vil være å lure folk. Å ha konsekvent rett er helt greit for meg.

Med en multiloft driver som R1 er loftproblemet løst. Hvis ikke kan du trygt velge 10,5 eller høyere.

Vet du svinghastigheten din? Hvor langt slår du med 6i og driver? Hvordan er tempoet? Masse kraft? Drar til skikkelig fra toppen eller smooth?

Det er helt greit å gjøre det enkelt. 10,5 regular går sikkert helt fint. Vi skal ikke oveekomplisere ting heller.
Instagram @christianfuru
Robban
Forumvant
Forumvant
Posts: 53
Joined: 24 Feb 2011, 08:41

Re: Ny Driver

Post by Robban »

Jeg har spilt med en custom fitted R7, flex S, 9,5 grader, fujikura 65 RE AX, mid tip i ca 5 år. Da brukte jeg noen timer med en pro og fikk testet spinn, loft og det meste. Når jeg var ferdig kunne jeg virkelig bombe driveren :shock:

Jeg slår langt, har relativt stor hastighet i svingen og mye kraft. Under siste runde knakk/sprakk trefflata på dem, og jeg må derfor ha ny. Jeg slår 6i 175/180. Jeg er som regel alltid i nærheten av longest drive. Når godfølelsen er der, slår jeg en svak draw. Når godfølelsen ikke er der, roer jeg ned svingen så mye at den kan gå alle veier. :-P

Hvilket skaft tilsvarer flex S, 9,5 grader, fujikura 65 RE AX, mid tip for en Titleist 913 D2?

Det er så mange valgmuligheter hos feks golfstoreurope, at jeg sliter med å forstå hva som er et bra skaft? Og hva som passer meg.
Post Reply