Rory + Nike = sant?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Rory + Nike = sant?

Post by Yorkie »

furu wrote:Sist gang Tiger Woods spilte med Miura jern var da han brukte Titleist. Altså før han signerte for Nike.

Miura har ikke laget jern for Nike, ikke til Tiger eller noen andre.
Pøh, bare rykter ;)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Rory + Nike = sant?

Post by kevin »

På tide å "friskmelde" Nike?

Rory leverte en kanonrunde i går og ble nr.8. Og så rant det inn med seire for Nike-spillere i helgen:

- Tutta på LET
- Tiger
- Brown i Puerto Rico Open, PGA tour


God uke for Team Nike.
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Rory + Nike = sant?

Post by Franz »

kevin wrote:nå føler jeg meg sikker på at det er "Fuck tennis babe" :)

skylder vel å si at "For the boys" er mye brukt....men er jo morsomt at det spekuleres.

Jeg sa under Abu Dhabi turneringen at svingen hans og rytmen hans, ikke var den vanlige. Men det kan jo hende at manglende tiltro til det nye utstyret resulterer i dårligere sving. Blir bare gjetting

Men han startet med testing av utstyr i oktober, så det burde kanskje falle på plass snart, om det er det som er problemet
Litt sen med denne, men bra observert!

Det har ikke noe med utstyret å gjøre. Han har svingt som en 6 hcp'er hele sesongstarten, og hadde ikke vært i nærheten av toppen om han hadde beholdt hele Titleist-bagen.
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Rory + Nike = sant?

Post by Yorkie »

Rory og Tiger er helt eksepsjonelle spillere, og de kan lykkes innemellom med snegleslimutstyr, skulle bare mangle. Det riktige spørsmålet i denne sammenhengen, hvor mye bedre hadde plasseringene vært hvis de hadde spillt med ordentlig utstyr. Det må jo nesten være en grunn til at Nike må overby ut av proporsjon de andre produsentene. Nike er 100% marketing driven, de selger en forhåpning om en livsstil og status, produktene er fullstendig underordnet, nærmest en plagsom parantes som de dessverre må leve med for å tjene penger på de flotte kampanjene og sponsoravtalene som er kjernenvirksomheten.

http://blog.garyevansgolf.com/
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Rory + Nike = sant?

Post by furu »

Ja, det er bra vi har noen produsenter som bare lager utstyr av ren veldeidighet. De legger kun vekt på ære. Bruker ingen penger på reklame eller signering av spillere.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Rory + Nike = sant?

Post by kevin »

Tipper Nike er glad for at Tiger har puttet den nye 5`er wood`n i bagen nå. Han har ikke det høyeste tempoet på utskiftning, i motsetning til endel andre spillere
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Rory + Nike = sant?

Post by Yorkie »

Furu, les Evans blogg først, spesiellt 4de avsnitt...

Det største makkverk av en golfklubbe noen sinne
Image

De lekreste jerna noengang
Image

Hvilke av disse tror du:
A) Ble skapt av ett selskap med en 80 årig tradisjon som golfutstyrsprodusent
B) Ble skapt av ett selskap med 11 års erfaring med golfkøller

Hvilke selskap tror du er engineering driven, og hvilket er marketing driven?

Hvilke selskap tror du er nødt til å betale "silly money" for at de beste spillerne skal bruke de?

Ja, jeg misliker Nike nesten like mye som jeg misliker "The golden fleece"
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Rory + Nike = sant?

Post by furu »

Det er fullstendig håpløst å hevde at et selskap som produserer golfkøller i første rekke er drevet av noe som helst annet enn ønsket om å tjene penger.

Mizuno har sannsynligvis et dypere ønske om å produsere kvalitetsprodukter for de beste golferne, men punkt nummer 1, 2 og 3 på listen deres er penger, penger og penger.

Den tankegangen du viser her understreker egentlig bare at Mizuno har vellykket markedsføring. De klarer å overbevise om at kjernen i Mizuno er ekstrem kvalitet og utvikling for spillerens beste. At de skal tjene penger? Selvsagt er de like mye drevet av det som alle andre.

Nike kan produsere like gode golfkøller som Mizuno og Titleist. Enkelt og greit.



Sent from my iPad using Tapatalk HD
Instagram @christianfuru
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Rory + Nike = sant?

Post by Franz »

Jeg respekterer Nike-hatet, Yorkie. Jeg har det sånn med Adidas; må bruke sportstape over logoen hvis jeg er nødt tilby bruke noe fra dem. Men å tro at de slipper Rory løs med utstyr som er dårligere enn Titleist, nei den må du jobbe hardere for. Nike har levert noen merkelige køller, men f eks ditt eksempel - SQ Sumo2 - har en US Open på samvittigheten. Altså drittkølle, med drittspiller, og fortsatt en US Open. Nå slo han sekserjern fra tee på hull 72, men også den kølla var Nike. CCi Forged, mener jeg
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Rory + Nike = sant?

Post by Yorkie »

furu wrote:Mizuno har sannsynligvis et dypere ønske om å produsere kvalitetsprodukter for de beste golferne. At de skal tjene penger? Selvsagt er de like mye drevet av det som alle andre.
Selskaper som ikke fokuserer på resultat overlever sjelden særlig lenge.

Det er ikke kjernepoenget. Ett engineering driven selskap tar frem en teknologi, ett produkt og markedsfører det etter beste evne. Titleist, Mizuno, Miura osv gjør dette.

Ett marketing driven selskap selger et konsept, en forestilling om en livstil eller status. De sponser rollefigurer, vaffler rundt med slanke veltrente mennesker som jogger lett rundt i fjellheimen iført rosa leggvarmere og friske svetteband mens de sutter lett på hydrolytt drikker uten parabener men med mye aloa vera mens de tenker "cause I'm worth it".
Og, så må de få tak i noen produkter da, sånn at de har noe de kan male opp i stygge farger, kline på noen kule symboler og slagord, "There's no limit" eller lignende.

Tror jeg holder meg til årntli Japansk stål jeg
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Rory + Nike = sant?

Post by eivaan »

Yorkie wrote:
furu wrote:Mizuno har sannsynligvis et dypere ønske om å produsere kvalitetsprodukter for de beste golferne. At de skal tjene penger? Selvsagt er de like mye drevet av det som alle andre.
Selskaper som ikke fokuserer på resultat overlever sjelden særlig lenge.

Det er ikke kjernepoenget. Ett engineering driven selskap tar frem en teknologi, ett produkt og markedsfører det etter beste evne. Titleist, Mizuno, Miura osv gjør dette.

Ett marketing driven selskap selger et konsept, en forestilling om en livstil eller status. De sponser rollefigurer, vaffler rundt med slanke veltrente mennesker som jogger lett rundt i fjellheimen iført rosa leggvarmere og friske svetteband mens de sutter lett på hydrolytt drikker uten parabener men med mye aloa vera mens de tenker "cause I'm worth it".
Og, så må de få tak i noen produkter da, sånn at de har noe de kan male opp i stygge farger, kline på noen kule symboler og slagord, "There's no limit" eller lignende.

Tror jeg holder meg til årntli Japansk stål jeg
Æ hiver mæ på..har spilt på TM i 10 år, skifta te Mizuno i fjor..ene og alene fordi det blir for mye sirkus/tivoli med TM, Nike, Callaway, Cobra etc..går for Japansk quality!!!!
User avatar
Hagean
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 253
Joined: 07 Jul 2012, 01:40
Hjemmeklubb: Atlungstad Gk, Mjøsen GK
Location: Kristiansand

Re: Rory + Nike = sant?

Post by Hagean »

Skjønner ikke hva dere mener.. Når jeg hører at min gamle RBZ fra i fjor har blitt enda mer "RocketBallz-ier" i år, ja da sliter jeg med å holde bankkortet i lomma.
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Rory + Nike = sant?

Post by Yorkie »

Uhr, ser at referansen min til hentehåret kanskje var noe obskur, "the golden fleece" er altså The Donald.

http://www.guardian.co.uk/tv-and-radio/ ... -tv-review

Kanskje litt OT i en tråd om Nike, men siden både Nike og The Fart er like nære djevelens verk som tomat og selleri så synes jeg det var relevant nok
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Rory + Nike = sant?

Post by furu »

Sier du virkelig Yorkie at Mizuno og Titleist ikke selger en livsstil? Status? Et konsept? Det er jo akkurat det de gjør. De selger den status du ønsker. Den livsstilen du kjenner deg igjen i når du spiller golf. At den er annerledes enn de andre selskapenes gjør den ikke mer verd. Same shit, different wrapping - er absolutt på sin plass her.

Mizuno er ekstremt dyktig på å markedsføre kvalitet som sin styrke. De har også klart å overbevise mange golfere at de ikke er med på loftkjøret. Skaftlengdekjøret. Lengdekjøret. Kall det hva du vil. Mizuno er med der de og. Siden de er ekstremt dyktig på å selge den riktige livsstilen som f.eks. Yorkie ønsker tror forbrukerne på dem.

Det er rimelig arrogant å undergrave det arbeidet selskap som Cobra Puma, Nike og TaylorMade gjør. De er fantastisk dyktige. 110% dedikert til oppgaven. Og oppgaven er ikke å lure folk. Den er å lage best mulig produkt ut i fra forutsetningene på det aktuelle tidspunktet. Jeg har trukket fram Stites hos Nike før. Briljant utvikler som ikke står en millimeter tilbake for det Mizuno kan vise til.

Å droppe et merke fordi man ikke vil være med på "sirkuset" viser at man ikke evner å se bak de pene reklamene og slagordene. Bryr du deg virkelig om golf overlater du valget til tallene køllene gir deg. Du overlater det ikke til navnet på produktet.

Jeg registrerer at Yorkie tror Mizuno, Miura og Titleist ikke selger en livsstil, et konsept eller status og utfordrer deg med å si at det er fullstendig feil. Du støtter dem og kjøper det utstyret pga den status, livsstil og det konseptet de representerer.

Jeg har forståelse for hvis det er vanskelig for deg å svelge at verdens beste Mizunospiller velger et "slimete" merke når han skal ha driver. Eller gjelder bare prinsippene noen utvalgte køller som wedger og jern? Ikke hybrid, driver, fw og putter som Mizuno sliter voldsomt med?
Instagram @christianfuru
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Rory + Nike = sant?

Post by Yorkie »

Tror du virkelig ett eneste kort sekund Furu, at Tiger og Rory gikk fra Titleist til Nike fordi de hadde så overlegne produkter?
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Rory + Nike = sant?

Post by furu »

Yorkie wrote:Tror du virkelig ett eneste kort sekund Furu, at Tiger og Rory gikk fra Titleist til Nike fordi de hadde så overlegne produkter?
Nei. På ingen måte.

Har jeg sagt at Nike har overlegne produkt? Tror ikke jeg har sagt det. I så fall beklager jeg. Det jeg mener er at alle merkene kan klare å lage like gode produkter. Alle merkene har noe som passer perfekt for noen. Ingen merker har noe som passer perfekt for alle.

Tror du virkelig ett eneste kort sekund Yorkie, at Tiger og Rory gikk fra Titleist til Nike og tenkte at Nike har dårligere produkter?
Instagram @christianfuru
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Rory + Nike = sant?

Post by eivaan »

Money talks!!!! Klart Nike og alle de andre lager bra produkter...men sjel har de ikke!!!
Martin899
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 131
Joined: 18 Jul 2011, 22:15
Hcp: 9,x
Hjemmeklubb: Aurskog, Miklagard

Re: Rory + Nike = sant?

Post by Martin899 »

Helt enig Yorkie. Trodde ikke dette var noen diskusjonstema engang. Selvfølgelig Furu, når Rory skal ha Nye køller, så går ikke Nike i golfsjappa og gir han noen average Nike-jern. Han får selvsagt akkurat det han vil ha, og helt sikkert AKKURAT de samme køllene som han hadde før. Dette legger de selvfølgelig ressurser i, for det må dem. Hvis ikke, så stemmer ikke all markeringen dems. Proffene må jo levere, men det betyr ikke at jernene Nike selger sammen med en flott livsstil er i nærheten av feks Mizuno.
2012 sesongen: Hcp sesongstart 24,6/ nå 9,x --> Målsetting - 3

Jern
MP-63 P-4i
TP-12 wedges - 52, 56, 60
Hybrid
Cobra Baffler
Driver
Nike Vrs 9,5
Putter
Nike Method II
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Rory + Nike = sant?

Post by furu »

Klarer dere å innrømme at Mizuno og Titleist også selger en livsstil? At de selger image like mye som Nike og de andre på den mørke siden? Dere må da vel se det?

Siden ingen av dere klarer å komme opp med noe som helst konkret for å støtte at Mizuno og Titleist lager bedre utstyr skal jeg hjelpe dere litt. Denne undersøkelsen gjort av Mygolfspy viser at de to nevnte merkene er best på toleranse når det gjelder loft på drivere - http://www.mygolfspy.com/mygolfspy-labs ... t-in-golf/

Ikke alle produkter fra Mizuno, Titleist, Miura osv. er strålende. De produserer også middelmådighet.
Nike, Cobra Puma og TaylorMade er fullstendig i stand til å lage svært gode produkter på nivå med de nevnte prestisjemerkene.

Å hevde noe annet mener jeg vil være å styre unna det som er fakta i saken. Da er man inne på ideologi. Man baserer standpunktet sitt på nærmest religiøse tendenser.
Instagram @christianfuru
Martin899
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 131
Joined: 18 Jul 2011, 22:15
Hcp: 9,x
Hjemmeklubb: Aurskog, Miklagard

Re: Rory + Nike = sant?

Post by Martin899 »

Innrømme? Det er jo ikke vi dom sitter på en hemmelighet her, dette er allmen kjent. Selvfølgelig, Mizuno markedsfører seg de også, hvordan skal de ellers henge med i markedet hvor Nike ikke gjør annet?

Og Mizuno spiller selvsagt på at de har kvalitet, og ikke kjøper seg de beste spillerne. Hvorfor skulle de ikke det, når det faktisk er det som er faktum? Det er jo nettopp det som er Mizuno sitt point of difference! Det er jo helt basic markedsføringslære at man alltid skal satse på sitt POD.

Tenk deg en ekstremsituasjon da; det fantes ett merke som var helt overlegent. Ingen andre merker hadde sjangs til å måle seg. Men de måtte selvfølgelig markedsføre seg for å overleve i bransjen. Da måtte de jo naturligvis spille på at de faktisk var helt overlegene. Hadde de da også solgt en livsstil? Når de faktisk spiller på det som er fortrinnet dems?
2012 sesongen: Hcp sesongstart 24,6/ nå 9,x --> Målsetting - 3

Jern
MP-63 P-4i
TP-12 wedges - 52, 56, 60
Hybrid
Cobra Baffler
Driver
Nike Vrs 9,5
Putter
Nike Method II
Post Reply