Hagean får swing på sakene

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
Hagean
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 253
Joined: 07 Jul 2012, 01:40
Hjemmeklubb: Atlungstad Gk, Mjøsen GK
Location: Kristiansand

Hagean får swing på sakene

Post by Hagean »

Hej og hopp.

Siden vi står foran dørene på en ny sesong tenkte jeg det passet seg greit med en liten treningsblogg.

Raske facts:

Alder: 23
Høyde 185
Vekt: 91
Snitt 7'er jern: 155m


Golfhistorie:

Tok VTG-kurset i slutten av August i 2012 og spilte meg ned til 26.5 hcp før snøen dysset ned.


Mål:

Målet for sesongen 2013 er å komme ned på 18 i hcp, samt breake 90 slag. Litt jevnere utslag og bedre putting, så skal det nok være oppnåelig.


Ellers trener jeg styrke 3-4 ganger i uka og spiller i simulator rundt en gang i uka.

Skal prøve å få lastet opp svingen her etterhvert også og se om det blir noe progress utover! :)
User avatar
Hagean
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 253
Joined: 07 Jul 2012, 01:40
Hjemmeklubb: Atlungstad Gk, Mjøsen GK
Location: Kristiansand

Re: Hagean får swing på sakene

Post by Hagean »

Har blitt litt spilling i simulator i det siste (AboutGolf, vet ikke hvor "nøyaktig" den er). Har endt på par, -1 og +3 de siste tre rundene, så er svært fornøyd med utviklingen fra mine ca +25 i starten av vinteren. Fikk også filmet svingen litt med mobilen, og merket at jeg beveger hodet en del. Da er det snakk om at det beveger seg litt til høyre i baksvingen (er høyrehendt), og at hodet flyter rolig med kroppen etter impact. Spørsmålet jeg har er da, er dette feil? Ser flere mener at hodet skal holdes dønn stille gjennom svingen, men er dette egentlig mulig om man ikke har en kropp laget av gummi?

Ellers blir det en tur til varmere strøk i påsken for å tjuvstarte litt på årets sesong. Skal bli digg å spille på bane igjen!
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Hagean får swing på sakene

Post by Franz »

Hagean wrote:Har blitt litt spilling i simulator i det siste (AboutGolf, vet ikke hvor "nøyaktig" den er). Har endt på par, -1 og +3 de siste tre rundene, så er svært fornøyd med utviklingen fra mine ca +25 i starten av vinteren. Fikk også filmet svingen litt med mobilen, og merket at jeg beveger hodet en del. Da er det snakk om at det beveger seg litt til høyre i baksvingen (er høyrehendt), og at hodet flyter rolig med kroppen etter impact. Spørsmålet jeg har er da, er dette feil? Ser flere mener at hodet skal holdes dønn stille gjennom svingen, men er dette egentlig mulig om man ikke har en kropp laget av gummi?

Ellers blir det en tur til varmere strøk i påsken for å tjuvstarte litt på årets sesong. Skal bli digg å spille på bane igjen!
Du har spilt tre runder på AG-sim rundt par? Med hcp 26?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hagean får swing på sakene

Post by furu »

Tror du må ta deg en runde eller tre og skrive deg ned før åpningsturneringen :D Hvis du kommer med 26 og spiller strålende.......da får du høre det :D

Hodet kan gjerne bevege seg litt.
Instagram @christianfuru
User avatar
Hagean
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 253
Joined: 07 Jul 2012, 01:40
Hjemmeklubb: Atlungstad Gk, Mjøsen GK
Location: Kristiansand

Re: Hagean får swing på sakene

Post by Hagean »

Tok søndagsturen i simulatoren igjen i dag. Endte opp på +4 på Nine Dragons GK bana, noe jeg er fornøyd med da bana består av vann, vann og atter vann.. Spilte på -3 etterpå på Spyglass Hill. Er veldig fornøyd med spillet om dagen. Har lite feilslag og spiller med stor selvtillitt. Slet litt i starten med overgangen fra nybegynnersettet mitt til de nye køllene, men føler jeg har fått mer kontroll på det etterhvert (hvertfall på simulator..) så blir spennende å se om virkeligheten er like tilgivende :-)

Ellers har jeg bestilt meg litt småsnacks fra nett. Planen var kun hansker, så hansker og sko, men så slo østrogenet til og jeg endte med nye hansker, et par dusin callaway hex chrome (yellow) baller, Cobra AMP cell 5-7 wood, sm4 vokey 64 grader (mest for morro) og Footjoy Contour Casual sko. Ja, jeg er et svakt menneske..

Men det blir gøy med ny sesong, og det er vel ikke så lenge til banene åpner igjen :D
User avatar
foffeey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 209
Joined: 12 Jun 2012, 09:32
Hcp: 10,5
Hjemmeklubb: Mjøsen GK
Location: Hamar

Re: Hagean får swing på sakene

Post by foffeey »

Hagean wrote:Har blitt litt spilling i simulator i det siste (AboutGolf, vet ikke hvor "nøyaktig" den er). Har endt på par, -1 og +3 de siste tre rundene, så er svært fornøyd med utviklingen fra mine ca +25 i starten av vinteren.
Brutto?
Handicap sesongstart: 11,7Nåværende handicap: 10,5. Mål for 2015:8,0.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Hagean får swing på sakene

Post by veggiss »

Er vel ingen som spiller med handicap på simulator?
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Hagean
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 253
Joined: 07 Jul 2012, 01:40
Hjemmeklubb: Atlungstad Gk, Mjøsen GK
Location: Kristiansand

Re: Hagean får swing på sakene

Post by Hagean »

veggiss wrote:Er vel ingen som spiller med handicap på simulator?
Stemmer det. Tar utgangspunkt i banens par ja, foffeey.
User avatar
foffeey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 209
Joined: 12 Jun 2012, 09:32
Hcp: 10,5
Hjemmeklubb: Mjøsen GK
Location: Hamar

Re: Hagean får swing på sakene

Post by foffeey »

Har oversikt over 3/4 handicap som brukes ved bedriftsturnering på disse simulatorene.. Tenkte det kunne ha vært en mulighet for at det var prat om netto i så måte!

Imponerende det, Martin! Bra fremgang siden den første runden vi spilte da! :)
Handicap sesongstart: 11,7Nåværende handicap: 10,5. Mål for 2015:8,0.
User avatar
Hagean
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 253
Joined: 07 Jul 2012, 01:40
Hjemmeklubb: Atlungstad Gk, Mjøsen GK
Location: Kristiansand

Re: Hagean får swing på sakene

Post by Hagean »

Hehe, har gått fremover siden den gang ja. Synes det var vanskelig å vende seg til simulator i starten :-) Spesielt fra 60m og inn.
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Hagean får swing på sakene

Post by Franz »

Tre under på Spyglass, med 26 i hcp?
Hva er hemmeligheten?
Hvor mange mulligans?
Hvor lange gimmes?
Hvor mye hallusinogener?
User avatar
Hagean
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 253
Joined: 07 Jul 2012, 01:40
Hjemmeklubb: Atlungstad Gk, Mjøsen GK
Location: Kristiansand

Re: Hagean får swing på sakene

Post by Hagean »

Daym, det var mange spørsmål.
1. Tran, tilskudd av vitamin c og youtube,
2. 2, tillater meg 1 mulligan om jeg har et elendig førsteutslag, og 1 når simulator registrerte det som et slag når jeg hentet ballen.
3. 3 meter, samme som i bedriftsturneringen jeg er med i.
4. Popper kun litt valium for å holde meg cool om det skulle gå bra.
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Hagean får swing på sakene

Post by Franz »

Hagean wrote:Daym, det var mange spørsmål.
1. Tran, tilskudd av vitamin c og youtube,
2. 2, tillater meg 1 mulligan om jeg har et elendig førsteutslag, og 1 når simulator registrerte det som et slag når jeg hentet ballen.
3. 3 meter, samme som i bedriftsturneringen jeg er med i.
4. Popper kun litt valium for å holde meg cool om det skulle gå bra.
Ok. Da kan du endre "mål for sesongen" fra 18 til 3. Eller +3 hvis utviklingen fortsetter. Stakkars den som måtte møte deg i årets første stableford-turnering :)
User avatar
Hagean
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 253
Joined: 07 Jul 2012, 01:40
Hjemmeklubb: Atlungstad Gk, Mjøsen GK
Location: Kristiansand

Re: Hagean får swing på sakene

Post by Hagean »

Hehe, er vel mer at simulatorene er tilgivende. Kanskje det kunne vært en mulighet om man fikk 3m gimmies i det virkelige liv, men siden det dessverre ikke er det må jeg nok holde koken med den jevne 3-puttinga mi.
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Hagean får swing på sakene

Post by Franz »

Tåler noen treputter hvis utgangspunktet er -3. Jeg melder meg som caddy hvis dette fortsetter.
User avatar
Hagean
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 253
Joined: 07 Jul 2012, 01:40
Hjemmeklubb: Atlungstad Gk, Mjøsen GK
Location: Kristiansand

Re: Hagean får swing på sakene

Post by Hagean »

Fikk spilt ute i det fri på Huseby&Hankø nå på lørdag. Kan prøve å gi et lite referat fra årets første runde på norsk jord. :P

Hull 1 (245m): Hooker utslag litt og havner ca 50 meter til venstre for green (litt over drivingrangen for de som har vært der før). Drar frem 60 wedgen og slår inn. Ballen lander på greenen, men triller over og ned i rødt hinder som ligger rett bak. Dropper ballen og chipper den inn på green. 3-putter. 7 slag og triple bogey.. Et mareritt av en start.


Hull 2 (114m): Slår inn med 52 graderen. Ballen lander på green, 1.5 meter fra hullet. Bommer på birdieputten og ender på par.


Hull 3 (378m): Får et greit utslag med en draw. Slår over fairwaybunkeren og lander ca 140 meter fra flagget. Slår inn med 8'eren og havner to meter til venstre for green. En chip og en putt, ender på par.


Hull 4 (256m): Får til en god drive som går pilrett og ballen ender i greenkanten. Chipper den inn så den legger seg litt under 2 meter fra hullet. Klarer ikke sette denne birdieputten heller, så ender med nok et par.


Hull 5 (360m): Hooker utslaget litt og ballen ender ute i roughen på venstre side, ca 150 meter fra hullet. Drar frem 7'eren og får et litt dårlig slag som legger seg 30 meter til høyre for green. Får til et innspill jeg er svært fornøyd med som ender 40 cm fra hullet. En putt til par.


Hull 6 (251m): Gjør den klassiske feilen der jeg skal ta i "det lille ekstra" på utslaget og slår rett inn i skogen på venstre side. Får lirka ballen ut fra krattet og på fairway med pitcher'n. Nok et dårlig slag med 7'er jernet og må gjøre et innspill med 60 graderen fra rundt 40 meter. Legger seg ca 2.5 meter fra hullet og får satt putten(!) til Bogey


Hull 7 (128m)( Får en liten duff på 9'er jernet og ballen legger seg 5 meter foran green. En chip og en putt for par.


Hull 8 (446m) Får til et utslag jeg er ganske fornøyd med på rundt 240 meter som legger seg midt i fairway. 200 meter inn til green sliter jeg litt med med køllevalget. Kan prøve å "safe" inn og legge opp ballen, eller å være inne på green på to.. Grådigheten tar overhånd og jeg drar frem 4'ern, klinker til og håper på det beste. Ballen går rett ut i krattet på høyre side og må droppes. Ca 90 meter inn til green. Treffer dårlig med 56 gradere, men er utrolig heldig og den triller ned fairway og inn på green, ca 4 meter fra hullet. 2-putt til bogey.

Hull 9 (158m) 7'er jernet er synderen igjen. Treffer dårlig og ballen går i vannet. Drop og 60 graderen fra rundt 20m. 2-putt og en kjip avslutning med double bogey.

Hadde spart en del slag om jeg klarte å putte ordenlig, så skal begynne å terpe litt på det. Skal også bli litt bedre venn med de lengre jerna mine. Er fornøyd med fremgangen jeg har hatt med driveren og wedgene. Føler jeg har fått langt bedre kontroll på dem nå enn i høst. :)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Hagean får swing på sakene

Post by kevin »

+7 på ni hull er vel endel bedre enn hcp ditt?
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Hagean får swing på sakene

Post by Kaffekannen »

Fin start på året. Tipper du har nådd hcp-målet ditt for sesongen innen utgangen av mai.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Hagean
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 253
Joined: 07 Jul 2012, 01:40
Hjemmeklubb: Atlungstad Gk, Mjøsen GK
Location: Kristiansand

Re: Hagean får swing på sakene

Post by Hagean »

Det stemmer det kevin. Har skrevet ned på golfbox, har bare ikke fått oppdatert på forumet enda :-)
MartinKorp
Rookie
Rookie
Posts: 5
Joined: 12 Apr 2013, 01:59
Hcp: 2,7
Hjemmeklubb: Mjøsen
Location: Moelv

Re: Hagean får swing på sakene

Post by MartinKorp »

Får jeg litt av æren for dette siden jeg var med som instruktør på VTG-kurset ditt? :)
I bagen:

Noen køller fra Callaway, noen fra Ping, en kjempelang putter fra Taylormade og chilinøtter fra Eldorado!
Post Reply