Custom fitting på demodag

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
rifer
Rookie
Rookie
Posts: 33
Joined: 04 Dec 2012, 18:23
Hcp: Avhengig av dagsform
Hjemmeklubb: Hauger

Custom fitting på demodag

Post by rifer »

Regner med at de tradisjonelle demodagene snart er i gang her på østlandet, og vurderer en ny driver i år.
Hvordan er det å ta en fitting på en slik demodag, kontra f.eks hos en av de mer dedikerte køllemakerne? Noen som har erfaringer for\mot?
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Custom fitting på demodag

Post by veggiss »

For:
Det er forhåpentligvis en fyr med semi-peiling som representerer produsenten, slik at han kan justere og bytte skaft etter hvordan du slår ballen.

Mot:
Du får ikke sammenligne flere merker på samme trackman.
Du får ikke prøve flere skaft enn de som representanten velger å ta med seg. Det betyr stort sett A, R og S flex av lette skaft.
De har stort sett kun standard lengder, og grepstykkelser.
Du betaler sannsynligvis mer enn du ville gjort i en proshop.

For all del, dra på demodager, men ikke forvent noen custom fitting der altså. Det er vel mest for å dælje litt baller klå litt på det som skal være nytt og hot.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
raysv
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 335
Joined: 17 Apr 2013, 19:05
Hcp: 21,9
Hjemmeklubb: Hauger

Re: Custom fitting på demodag

Post by raysv »

Callaway skulle være på hauger 5 mai, hauger har ihvertfall "reklamert" med test så mye man vil samt gratis custom fitting.
Driver: Ping G30 11 reg.
Woods: Ping G30 5w
Hybrids: Ping G30 4h
Irons: Cobra F7 One 5-GW
Wedges: Cleveland 588 reg 56, Cleveland RTX 588 60
Putter: Odyssey Versa Tank 2ball
Martin899
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 131
Joined: 18 Jul 2011, 22:15
Hcp: 9,x
Hjemmeklubb: Aurskog, Miklagard

Re: Custom fitting på demodag

Post by Martin899 »

Mizuno fittingen pleier alltid å være meget bra, selv på demo dager. Mizuno har med en haug med skaft, så det veggiss sier gjelder ikke alle.

De pleier å ha med en type tralle med en zillion skaft og hoder.
2012 sesongen: Hcp sesongstart 24,6/ nå 9,x --> Målsetting - 3

Jern
MP-63 P-4i
TP-12 wedges - 52, 56, 60
Hybrid
Cobra Baffler
Driver
Nike Vrs 9,5
Putter
Nike Method II
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Custom fitting på demodag

Post by furu »

Noen av merkene har bestilling av fitting til demodager. Ganske sikker på at Callaway har det. Bookes på forhånd gjennom klubben.
Instagram @christianfuru
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Custom fitting på demodag

Post by veggiss »

Martin899 wrote:Mizuno fittingen pleier alltid å være meget bra, selv på demo dager. Mizuno har med en haug med skaft, så det veggiss sier gjelder ikke alle.

De pleier å ha med en type tralle med en zillion skaft og hoder.
Da har de blitt bedre med årene. Jeg var på Mizuno-fitting når de lanserte 800-serien, og det var en tragedie. De hadde 1 stk jernkølle av 800-pro, i standard lengde, standard grep og regular flex.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
rifer
Rookie
Rookie
Posts: 33
Joined: 04 Dec 2012, 18:23
Hcp: Avhengig av dagsform
Hjemmeklubb: Hauger

Re: Custom fitting på demodag

Post by rifer »

Var vel primært callaway eller nike jeg tenkte på ja. Selvfølgelig ikke hjemme når callaway er på hauger, så må nok til en av de andre klubbene. Er bare usikker på om jeg skal kjøpe en ny driver og ta custom fit via leverandør, eller kjøpe en brukt driver og så ta en tur til Tom på Losby.

Har mizuno planlagte demodager i år? Kan ikke finne noe info på det i alle fall. Mener at de hadde noe i fjor høst, men det er jo omtrent det dårligste tidspunktet i Norge å ha demodager på...
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Custom fitting på demodag

Post by veggiss »

Hvorfor ikke dra til Tom og få testet flere drivere og skaft der oppe? Han har jo evig mer peiling enn de som står på de forskjellige messene rundt omkring.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
rifer
Rookie
Rookie
Posts: 33
Joined: 04 Dec 2012, 18:23
Hcp: Avhengig av dagsform
Hjemmeklubb: Hauger

Re: Custom fitting på demodag

Post by rifer »

Det er vel egentlig vurderingen av kvalitet mot pris. Vet at Tom er dyktig, men han som hadde et par av demodagene til Taylormade i fjor var omtrent av samme kaliber. Så det er vel egentlig en vurdering på hvorvidt Tom er så mye dyktigere enn de som til vanlig er på messer at det forsvarer prisen hos han.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Custom fitting på demodag

Post by furu »

Svært stor variasjon i generell kunnskap og kunnskap om merkets produkter blant dem som reiser rundt. De er ute nå så det kommer sikkert tilbakemeldinger om kort tid. Cobra Puma og Nike er i Bergen i morgen.
Instagram @christianfuru
Golfspilleren
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 388
Joined: 23 May 2012, 21:34
Been thanked: 1 time

Re: Custom fitting på demodag

Post by Golfspilleren »

Det har vel også blitt påstått at Tom fronter sære skaft som han selv har agentur og dermed tjener penger på.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Custom fitting på demodag

Post by veggiss »

Huffda...noen som tjener penger på butikken sin ;)

Uansett står man fritt til å velge noe annet, trackman tallene lyver jo ikke.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Golfspilleren
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 388
Joined: 23 May 2012, 21:34
Been thanked: 1 time

Re: Custom fitting på demodag

Post by Golfspilleren »

Trackman lyver nok ikke, men lett å pushe noe man tjener selv på.
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Custom fitting på demodag

Post by eivaan »

Golfspilleren wrote:Trackman lyver nok ikke, men lett å pushe noe man tjener selv på.
Jez!!!! Hva er problemet, hva ville du gjort...gitt bort varene, eller solgt noe du ikke tjente på...
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Custom fitting på demodag

Post by Kaffekannen »

eivaan wrote:
Golfspilleren wrote:Trackman lyver nok ikke, men lett å pushe noe man tjener selv på.
Jez!!!! Hva er problemet, hva ville du gjort...gitt bort varene, eller solgt noe du ikke tjente på...
Det var da voldsomt. Jeg kjenner ikke til Tom bortsett fra hans gode rykte. Jeg tror ikke man får et så godt rykte uten å pushe det som er best for kundene. Når det er sagt er det bare tull å si at Trackman ikke lyger i denne sammenhengen. Hvis selgeren vil pushe et Oban skaft til 3000 spenn så klarer han det ved å gi kundene alternativer som er dårligere. En pro eller fitter har i så måte nesten all makt over de aller fleste kundene. Men igjen, Tom fra Losby har på generell basis et glimrende rykte, og det får man ikke ved å lure folk... Til det er golfnorge for lite
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
heikkih
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 319
Joined: 22 Jun 2009, 10:15
Hcp: 17
Hjemmeklubb: Losby Golfklubb
Location: Oslo

Re: Custom fitting på demodag

Post by heikkih »

Har bare gode erfaringer med Tom ved tilpasning og kjøp til både meg og min far, og har aldri fått tilbud om "sære skaft".

Hvilke skaft skal han ha agentur på, og hvor kommer dette ryktet fra?

Jeg vet DLG er de eneste i Norge som tilbyr spesialtilpasning på Miura og Vega, men dette er jo køller som kun interesserte går etter, og ikke noe man fronter spesielt.

Synes slik spredning må underbygges med fakta, ettersom jeg ikke har hørt noe annet negativt om jobben Tom og de andre på DLG gjør.
Titleist 910D2 10.5° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913F 17° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913H 21° Aldila RIP Phenom 65HYB
Titleist AP1 710 5-PW Nippon NS Pro 105T R
Titleist Vokey SM5 50°, 54°, 58°, KBS Hi-Rev
Scotty Cameron Big Sur S Long
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: Custom fitting på demodag

Post by Rotten »

heikkih wrote:Synes slik spredning må underbygges med fakta, ettersom jeg ikke har hørt noe annet negativt om jobben Tom og de andre på DLG gjør.
+1

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Custom fitting på demodag

Post by eivaan »

Kaffekannen wrote:
eivaan wrote:
Golfspilleren wrote:Trackman lyver nok ikke, men lett å pushe noe man tjener selv på.
Jez!!!! Hva er problemet, hva ville du gjort...gitt bort varene, eller solgt noe du ikke tjente på...
Det var da voldsomt. Jeg kjenner ikke til Tom bortsett fra hans gode rykte. Jeg tror ikke man får et så godt rykte uten å pushe det som er best for kundene. Når det er sagt er det bare tull å si at Trackman ikke lyger i denne sammenhengen. Hvis selgeren vil pushe et Oban skaft til 3000 spenn så klarer han det ved å gi kundene alternativer som er dårligere. En pro eller fitter har i så måte nesten all makt over de aller fleste kundene. Men igjen, Tom fra Losby har på generell basis et glimrende rykte, og det får man ikke ved å lure folk... Til det er golfnorge for lite
Var det jeg skrev voldsomt? Jeg bare lurte på hans paranoide motiver ovenfor proer og harselerte litt rundt dette...
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Custom fitting på demodag

Post by Kaffekannen »

eivaan wrote:
Kaffekannen wrote:
eivaan wrote: Jez!!!! Hva er problemet, hva ville du gjort...gitt bort varene, eller solgt noe du ikke tjente på...
Det var da voldsomt. Jeg kjenner ikke til Tom bortsett fra hans gode rykte. Jeg tror ikke man får et så godt rykte uten å pushe det som er best for kundene. Når det er sagt er det bare tull å si at Trackman ikke lyger i denne sammenhengen. Hvis selgeren vil pushe et Oban skaft til 3000 spenn så klarer han det ved å gi kundene alternativer som er dårligere. En pro eller fitter har i så måte nesten all makt over de aller fleste kundene. Men igjen, Tom fra Losby har på generell basis et glimrende rykte, og det får man ikke ved å lure folk... Til det er golfnorge for lite
Var det jeg skrev voldsomt? Jeg bare lurte på hans paranoide motiver ovenfor proer og harselerte litt rundt dette...
Ja, jeg synes det. Du fremstilte det som at eneste måten å tjene penger på er å pushe sære, dyre skaft som ikke nødvendigvis passer kunden best.

Sent from my GT-P3100 using Tapatalk 2
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Custom fitting på demodag

Post by veggiss »

Sånn er det jo i alle salgssituasjoner. En "grønn" pc-bruker kan også ende opp med å gå ut av butikken med en pc som er 3x så dyr som man hadde trengt, men alikevel være fornøyd. Har vel enda til gode å se noen klager eller misnøye med Tom (bortsett fra det som TaylorMadeGolfer opplevde), og jeg har brukt han selv og opplever han som proff. Billig er det ikke, men det finnes ikke reelle alternativer til det han driver med her i Norge dessverre.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Post Reply