Kevin`s spilleblogg

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

I går motbeviste jeg at form, forberedelser, oppvarming, ernæring etc har noe å si for spillet.

Tok en fridag og startet dagen hos tannlegen. En fylling, 2 forskjellige bedøvelser, trakk en visdomstann oppe. Satt meg i bilen og raste ned til Larvik, ut av bilen, spurte 2 stk som skulle gå ut om jeg kunne gå foran. Smekket første ball 180m ned langs venstre siden på hull 1. Så var vi gang, med hovent tryne og uten håp om mat eller drikke på 2t(etter tannlegen)

Runda på +8. Spillet satt bra men nå var det begynt å blåse og regne litt. De første hullene på backnine ble tunge pga motvinden, som vanlig. Kom meg skapelig videre selv det ble sjeldnere og sjeldnere med par. Da jeg kom til hull 14 fant jeg ut at det var gått mer enn 2t siden jeg reiste fra tannlegen, heiv innpå et par painkillers, en halv baguett og litt drikke. Sleit meg videre og når jeg slo ut på hull 18 følte jeg allerede da at dette var en brukbar runde. Gjorde en enkel par der og gikk av med 89 slag. Ny pers på Larvik :D

Ferdig på 2.5t, heiv innpå resten av baguetten og raste hjem igjen. Tror jeg må teste samme taktikk neste gang, men har bare 2 visdomstenner igjen :lol:
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by Kaffekannen »

Da sparer du neste tannlegebesøk til en turnering :D
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by GunnarBull »

Rart at du kan lære noe av å kvitte deg med en visdomstann...
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Jepp, mista ikke mye visdom :)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Enda datoen viste 29.12 i går fikk jeg spilt nok en runde golf. Men det blir nok mest sannsynlig årets siste

Årets tall:
59 runder a 18 hull
17 runder a 9 hull
nedskriving fra 14.7 til 12.6
har spilt 32 forskjellige baner

I går kjente jeg på følelsen av å spille på banens par for første gang. Matteutslag ved rød tee, vintergreener, og hvert hull var vel da ca.20-30m kortere enn angitt på scorekortet.
Vanskelig å putte, chippe, ingen rull eller sprett på ganske bløtt underlag. Vinterspill er ganske spesielt, blir noen tilfeldigheter her og der.

+1 på 18 hull, etter at innspillet på siste hullet ble dagens dårligste slag. Endte opp med en bogey der dessverre, ellers kunne jeg skrevet "72" på scorekortet for første gang

Og var kun 10cm unna min første eagle noen gang. På hull 8(par 5), hvor innspillet plugga seg 10cm foran hullet...den kunne gjerne ha gått i.

Har vært en brukbar sesong, til tross for lengre tids sykdom og dårlig fysisk form. Men neste år....
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Har spilt 4 runder sålangt i år, like mange som i fjor på denne tiden. Scoren er i snitt noe bedre, men har ikke hatt noen gode runder ennå.

I dag spilte jeg i +1gr, vind og regn på Borre. Egentlig ganske fornøyd med drivern i dag de gangene jeg brukte den. Slår ikke så langt men slo rett stort sett. Scoret dårlig på par 3 og 4 i dag, ganske skuffende utslag på par 3 hullene.

har ikke trent noe i det siste, det merker man. Desto viktigere å komme seg ut på banen når sjansen byr seg.

Rundt hull 11 syntes jeg litt synd på meg selv når det begynte å bli litt kaldt. Men når en kar kom joggende i shorts rundt banen skjønte jeg at jeg ikke hadde noe å klage over. :D
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by Yorkie »

Du tok turen ja, hatten av Kevin!
1 plussgrad, 10 m/s vind (og om jeg ikke tar feil var det vel imot på hull 12 og 14?) 1mm regn i timen, kun hardbarka golfere spiller da :)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Jepp,har hatt så få muligheter i det siste så nå måtte jeg komme meg ut. Tror ikke det var 10m/s, føltes ikke ut som mer enn maks 7-8 jevnt. Men mulig det var mer noen ganger.

Mye motvind på hull 12 og 14 ja, men der slo jeg noen av mine beste utslag. Selv om de bremset godt
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by GunnarBull »

Imponert :-)
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Spilte en runde på 9-hullsbanen på Borre i ettermiddag, som forberedelse til runde i morra. Blåste endel og det ble ganske stor forskjell på utslagene i motvind og medvind. 3wood`n tok over jobben for det meste. Dagens beste var hull 8 som er par 5 på 500m. Inn på 3.slaget med 5`er jern fra ca.165m, rolig fin draw mot et flagg langt til venstre. To-putt for par der tar jeg gjerne hver gang :)

Proen på Borre starter med gruppetrening fra uka av, og det har jeg tenkt å benytte meg av. Det er satt opp forskjellig tema for hver uke. Koster 100,- hver gang, for 1.5t. Starter med putting første gangen, og så chipping gangen etter. Skal iallefall være med på de. Spennende tiltak, har ikke vært med på sånt før.

I morra blir det en runde på Larvik igjen, gleder meg :D
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by Franz »

Jeg besøkte Borre for første gang i helgen.
Imponerende anlegg og veldig bra service.

Spilte Nøtterøy dagen før, og der føler jeg meg ikke velkommen.
Borre var stikk motsatt; der virket det som de var glad for GF-spillere.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Årets første turnering er unnagjort for min del. Det ble ingen god dag eller score. Traff knapt en fw og sleit med innspillene. Men aller verst var det at jeg hadde 5-6 flere putter enn normalt, noe de hullede/dressede greenene må ta mye av skylden for. Satte et par lange, men misset mange korte, som lugget i sanden eller skiftet retning. Ganske frustrerende

Ellers er jeg ganske fornøyd med at chippingen funka ganske bra. Tipsene fra gruppetreninga har hjulpet endel :D
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Klemte inn en 9-hullsrunde(nihullsbanen) i dag i nydelig sommervær. Utslagene satt igjen bra, mange av innspillene var også bra. Men sleit litt med puttinga.

45 slag og 16 poeng er helt greit. Det var inkl. en trippel på hull 8, hvor jeg prøvde å nå greenen på 3.slaget, fra 160m. Hooket den venstre og inn trærne. Ble bare rot etter det

Blir en tur til Skåne i morra, får prøve å få inn en runde tirsdag ettermiddag, og evt noe på vei hjem onsdag.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Fikk mail om årsrevisjon av hcp i golfbox i dag. Hcp ble endret fra 13.4 til 15.4....sier vel det meste om resultatene gjennom sesongen
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Denne helga skulle jeg trene på range og kanskje spille en runde golf, det var ihvertfall planen. Men et fall under snømåking i påska har gjort det umulig. Var ganske sikker på at halebeinet var brukket og at det muligens var andre skader rundt bekkenet. På legevakta var de også sikre på det, ihvertfall 99%. Men på røntgen denne uka fant de ingenting og optimismen rår litt igjen. Har fortsatt mye vondt og begrenset bevegelighet, men håper det bedrer seg snart. Skal en tur til Skåne neste uke, da håper jeg å ha med golfbagen og få spilt en runde og trent litt på range. Håper rangen åpner på Borre snart også, men det drøyer nok en stund til
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Det ble 9 hull på morningen i går, på Malmö Burlöv gk. Mest fordi den ligger 5min unna sentrum, og at når man skal rekke å spille før jobb er tid vesentlig.

En vindstille morgen,kun litt tåke. Helt alene på banen, foruten arbeiderne som allerede var i gang. Rakk 1 hull før de kom og sveipet av greenene foran meg.

Var tørt og fint på hele spillefeltet. Fairways var gule, men fine å spille fra. Greenene var faktisk ganske grønne, men de har kanskje gjødslet med litt farge også. Kortklippede og veldig fine å putte på. Bunkerne var velpleide og fine de og.

Iogmed at jeg har hatt den skaden i ryggen var jeg litt usikker på åssen det skulle gå. Men det gikk overraskende bra faktisk. Selv om scoren ikke var all verden. Hadde litt for mange bogies og dobbelbogies. Noe av grunnen var at jeg tok i litt for mye på greenene, det rullet jo bra men jeg glemte jo det innimellom. Hadde noen gode utslag og noen bra innspill.

Mest fornøyd med at jeg fikk spilt og ikke fikk noen problemer underveis. Håper bare man kan få spilt her hjemme snart
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Var i skåne forrige uke, og fikk spilt en morgenrunde på Kristianstad gk, Åhus östra. Banen var i knallbra stand, og alt lå til rette for god golf.

Gjorde bogey på alle de seks første hullene, noe som var helt greit. Traff litt for få greener, og for mange bunkere ;) Gjorde så 2 fine par på hull 7 og 8, før jeg rundet etter en bogey på hull 9. Godt fornøyd med +7 på front. Ble litt tyngre på back, da kom det noen doble også dessverre. Men hadde noen bra birdiesjanser også, som endte i par. Alt i alt ble det en bra runde på 90 slag. Litt for få fw og greentreff, ellers kunne det blitt veldig bra.

Og utrolig digg å få spilt under skikkelige forhold igjen. Bra oppladning til denne ukas golftur til Halmstad. Da blir det spill på Vallda, Halmstad Norra og Södra, Torekov og Kungsbacka. Har bare spilt Torekov av de tidligere, blir gøy å spille den igjen. Og ikke minst å få prøvd de andre banene. Og så blir det sikkert veldig sosialt og gøy også :D
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by sirandrew214 »

kevin wrote:Og så blir det sikkert veldig sosialt og gøy også :D
:shock: neineinei, dette er en seriøs tur!
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by veggiss »

Ikke faen om jeg skal ha det gøy hvert fall
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by Yorkie »

veggiss wrote:Ikke faen om jeg skal ha det gøy hvert fall
Kan jo hende at jeg har ett sånn trickshot i baggen ala hull 11 på Silves
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply