Nike VRS Forged / Nike Pro Combo

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
Stiand2
Rookie
Rookie
Posts: 9
Joined: 09 Dec 2012, 15:16
Hcp: 25,6
Hjemmeklubb: Kongsvinger
Location: Kongsvinger

Nike VRS Forged / Nike Pro Combo

Post by Stiand2 »

Hei!

Var og testa litt forskjellige køller i går. Blant annet Ping i20, Taylormade Rocketballz, Titleist AP1 og Nike VRS Forged. Ut ifra disse typene endte jeg opp med best resultater med Nike VRS Forged. Før jeg dro inn for å prøve hadde jeg lenge sikla på Nike Pro Combo jerna, men han som hjalp meg med testinga mente at de jerna ville bli for vanskelige for meg. Så endte opp med og ikke prøve de. Det erger meg litt.

Grunnen til at jeg at så veldig mye på Pro Combo jerna var utseende. Liker tynne toplines. Selvfølgelig skal man jo ikke velge jern ut ifra utseende, men selv syns jeg det teller litt. Må jo selvfølgelig klare å slå de også.

Er det noen som har erfaring? Hvor stor er egentlig forskjellen på Nike VRS Forged og Pro Combo? Selv har jeg per dags dato 25 hcp, men har spilt hele vinter og scorer simrunder (ja, vet at sim er sim) på under 80 og trent endel sving. Starta og spille august i fjor, men syns jeg har kommet meg veldig.

Er snakk om 7-8000 kroner for settet og vil bli mest mulig fornøyd. Burde jeg dra inn for å teste Pro Combo jerna for og se? Eller er det bare tull.

Har dere noen formening?
GOLFPÅSAN ER UNDER OPPUSSING:
-----------------------------------------------
Driver: TBA
Wood: TBA
Jern: Nike Vrs Forged 4-AW (wedges: TBA)
Putter: Oddessy White Hot
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Nike VRS Forged / Nike Pro Combo

Post by halvorsen84 »

http://www.youtube.com/watch?v=cEPPmNXABeM

I denne videon sier Nike selv at Pro Combo er for de bedre spillerne, og opp til ca mid handicapper.

Uten å vite hvilke innstillinger du har på sim under dine break 80-runder, eller om du bare "kan spille" simulator, eller om du faktisk er endel bedre enn ditt hcp, så vil jeg nok på generellt grunnlag si at man ikke bør måle "ferdighet" utifra slike runder. ;)
Jeg vet heller ikke hvordan du slår ballen, hvor mye du trener osv, men hvis du liker utseende på disse køllene, så dra og prøv de! :)

Det har faktisk endel å si at man liker det man ser når man holder i en golfkølle, dette handler om å få "den gode følelsen", og går på det psykiske aspektet. Hvis du liker noe, prøv det, så finner du raskt ut om det er noe for deg eller ikke!

Om de virker litt vanskelige i starten, så vil kanskje dette gå over etterhvert. Svinger du bedre, spiller bedre, og går ned i hcp, ja da vil du jo bare mestre disse køllene mer og mer! 8-)

Lykke til! og ja, det er utrolig vakre jern! :P
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Nike VRS Forged / Nike Pro Combo

Post by mciljoy »

Hvis du har ambisjoner om lavere hcp og kommer til å legge ned en del treningstimer synes jeg Pro Combo settet høres fornuftig ut.

Du må imidlertid akseptere at dårlige balltreff gir dårligere resultat enn du kunne fått med mer tilgivende køller. Det positive er at du blir tvunget til å ha bra balltreff og at tilbakemeldingen er bedre. Du vil umiddelbart kjenne når du ikke treffer sweetspot.

Synes dessuten at utseendet på køller har veldig mye å si. Kjøp noe du virkelig liker selv, ikke hva noen sier du bør kjøpe :-)

http://www.golfstoreeurope.com/Kits.aspx?ModelID=1866
Stiand2
Rookie
Rookie
Posts: 9
Joined: 09 Dec 2012, 15:16
Hcp: 25,6
Hjemmeklubb: Kongsvinger
Location: Kongsvinger

Re: Nike VRS Forged / Nike Pro Combo

Post by Stiand2 »

Takk for gode svar! Er så enig i at utseende er viktig. Det å se ned på pene køller med tynn topline og generelt frekke linjer (om det er lov å si), gir en mye bedre følelse allerede. Blir til at jeg stikker og tester Pro Combo jerna på onsdag. Kan gi en tilbakemelding på hvordan det gikk. Føler selv at jeg har en helt ålreit sving med mye bra balltreff. Slått litt med noen bladkøller til en kompis, og vil tørre å påstå at det ikke var noe verre, men heller bedre. Tror det går endel på syken, uten at jeg skal si det for sikkert.

Blir moro å teste i hvert fall! :-)
GOLFPÅSAN ER UNDER OPPUSSING:
-----------------------------------------------
Driver: TBA
Wood: TBA
Jern: Nike Vrs Forged 4-AW (wedges: TBA)
Putter: Oddessy White Hot
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Nike VRS Forged / Nike Pro Combo

Post by mciljoy »

Kjør på! Jeg kjøpte meg et lettspilt sett for noen år siden etter å ha brukt en tilsvarenede kombosett (halvt om halvt MB/CB) fra Titleist. Kjøpte det fordi jeg ikke spilt spilt og trent så mye pga et vondt kne, men mitt neste sett blir nok rene blades eller en kombo som Nike-køllene du skal prøve.

Har ikke noe problemer med å akseptere at dårlig balltreff gir dårlig resultat. Poenget er jo å benytte de køllene du kommer til å ha det morsomst med på golfbanen :-)
Stiand2
Rookie
Rookie
Posts: 9
Joined: 09 Dec 2012, 15:16
Hcp: 25,6
Hjemmeklubb: Kongsvinger
Location: Kongsvinger

Re: Nike VRS Forged / Nike Pro Combo

Post by Stiand2 »

Da var Nike Pro Combo testa. Utrolig pene køller. Blir ikke så mye penere enn det. Dog vanskeligere å slå kontra VRS Forged jerna. Håpet om å ha combosettet i baggen denne sessongen døde slag etter slag, i det jeg sto og slo Vrs Forged jernet rett og langt. Hadde grei lengdekontroll med Pro Combo, men større spredning. Kom fram til at Vrs jerna er pene nok og at de vil gi meg større glede på golfbana. Får heller kjøpe Pro Combo neste gang, om formen er der den skal være :)

Og igjen, takk for gode svar!
GOLFPÅSAN ER UNDER OPPUSSING:
-----------------------------------------------
Driver: TBA
Wood: TBA
Jern: Nike Vrs Forged 4-AW (wedges: TBA)
Putter: Oddessy White Hot
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Nike VRS Forged / Nike Pro Combo

Post by Kaffekannen »

Stiand2 wrote:Da var Nike Pro Combo testa. Utrolig pene køller. Blir ikke så mye penere enn det. Dog vanskeligere å slå kontra VRS Forged jerna. Håpet om å ha combosettet i baggen denne sessongen døde slag etter slag, i det jeg sto og slo Vrs Forged jernet rett og langt. Hadde grei lengdekontroll med Pro Combo, men større spredning. Kom fram til at Vrs jerna er pene nok og at de vil gi meg større glede på golfbana. Får heller kjøpe Pro Combo neste gang, om formen er der den skal være :)

Og igjen, takk for gode svar!
Og de forskjellene mellom køllene blir betydelig større når du er på banen hvor ballen ikke alltid ligger pent til rette i flatt terreng. Vet om et par som har brent seg på det

Sent from my GT-P3100 using Tapatalk 2
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Stiand2
Rookie
Rookie
Posts: 9
Joined: 09 Dec 2012, 15:16
Hcp: 25,6
Hjemmeklubb: Kongsvinger
Location: Kongsvinger

Re: Nike VRS Forged / Nike Pro Combo

Post by Stiand2 »

Kaffekannen wrote:
Stiand2 wrote:Da var Nike Pro Combo testa. Utrolig pene køller. Blir ikke så mye penere enn det. Dog vanskeligere å slå kontra VRS Forged jerna. Håpet om å ha combosettet i baggen denne sessongen døde slag etter slag, i det jeg sto og slo Vrs Forged jernet rett og langt. Hadde grei lengdekontroll med Pro Combo, men større spredning. Kom fram til at Vrs jerna er pene nok og at de vil gi meg større glede på golfbana. Får heller kjøpe Pro Combo neste gang, om formen er der den skal være :)

Og igjen, takk for gode svar!
Og de forskjellene mellom køllene blir betydelig større når du er på banen hvor ballen ikke alltid ligger pent til rette i flatt terreng. Vet om et par som har brent seg på det

Sent from my GT-P3100 using Tapatalk 2
Der har du et godt poeng! Gleder meg til å teste jerna på banen :) tror nok jeg gjorde et fornuftig valg.
GOLFPÅSAN ER UNDER OPPUSSING:
-----------------------------------------------
Driver: TBA
Wood: TBA
Jern: Nike Vrs Forged 4-AW (wedges: TBA)
Putter: Oddessy White Hot
User avatar
jex
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 138
Joined: 08 Jan 2011, 13:55
Hcp: 9,3
Hjemmeklubb: Kongsberg

Re: Nike VRS Forged / Nike Pro Combo

Post by jex »

for meg er det motsatt. Spilte med pro combo i 2 år. Elsket de køllene. Begynte å surre med at jeg ville ha annet skaft en de som satt på som standard. Fant ut at det var billigere for meg å kjøpe ett nytt sett enn å skifte skaft. Endte med å kjøpe vrs forged med project x 5.5 pga anmeldelser på nettet. Angrer skikkelig idag. Liker ikke å ha så tjukk såle og toppline.
Cobra fly z+
Nike vr_s 3 wood
Nike vr forged pro combo 3-P
Nike vr pro 52 wedge
Nike tiger woods wedge 56 grader
Nike vr pro ds wedge 60 grader
Odyssey 1 wide versa
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nike VRS Forged / Nike Pro Combo

Post by furu »

Det er ikke tykk såle eller topplinje på VRS Forged. Tykkere en bladkøller ja, men ikke tykk.
Instagram @christianfuru
User avatar
jex
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 138
Joined: 08 Jan 2011, 13:55
Hcp: 9,3
Hjemmeklubb: Kongsberg

Re: Nike VRS Forged / Nike Pro Combo

Post by jex »

det syntes jeg! Den sålen er jo nesten like tykk som de gamle sumo køllene mine. Er ikke noe for meg hvertfall!
Cobra fly z+
Nike vr_s 3 wood
Nike vr forged pro combo 3-P
Nike vr pro 52 wedge
Nike tiger woods wedge 56 grader
Nike vr pro ds wedge 60 grader
Odyssey 1 wide versa
Post Reply