Lie vinkel

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
Vipera
Rookie
Rookie
Posts: 37
Joined: 13 Apr 2013, 16:31

Lie vinkel

Post by Vipera »

Er det mulig å justere lie vinkelen på Callaway Razr X jernsett? Mine skulle nok hatt en liten justering, men mener å ha hørt en plass at enkelte Callaway køller ikke kan/bør justeres i ettertid. Noe med festeanordningen rundt hælen på køllene?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Lie vinkel

Post by furu »

Å bøye støpte køller i ettertid er risikabelt. Køllemakere kan prøve å gjøre det, men det er på kundens ansvar.
Instagram @christianfuru
Vipera
Rookie
Rookie
Posts: 37
Joined: 13 Apr 2013, 16:31

Re: Lie vinkel

Post by Vipera »

Ok, jeg har en anelse "upright lie", men da burde vel ballene gå mot venstre etter som jeg har forstått? Har høyt hcp, og slår veldig ujevnt, men de slaga som treffer godt går veldig rett og fint. Leste litt ang lie angel på nettet, og finner flere artikler/videoer hvor det hevdes at man skal ha en liten glipe på tå'en av køllehodet når man adresserer ballen, da tyngdekraft og svingkraft vil tvinge hodet korrekt ved et slag. Jeg har ca 5 mm glipe på mitt 7'er jern. Kanskje køllene er noenlunne riktige da?
Sharky
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 198
Joined: 27 Oct 2011, 11:36
Hcp: 6,2
Hjemmeklubb: Jæren GK

Re: Lie vinkel

Post by Sharky »

Sett at du klarer å få skaftet tilbake på samme linje som ved addressering av ballen, så ja. da blir det rimelig riktig. Nå er det derimot nesten igjen som faktisk gjør det og det fleste har hendene høyere ved balltreff enn ved addressering.

Slå noen slag på grassmatte og se hvordan divoten ser ut. Er den skjev i den ene retningen eller like bred og dyp på begge sider? da kan du se hvordan køllen har oppført seg etter balltreffet og du får en god indikasjon på hvordan køllen er satt opp i forhold til din sving.
"The more i practice, the luckier i get"
Nerd
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 178
Joined: 19 Sep 2011, 10:02
Been thanked: 12 times

Re: Lie vinkel

Post by Nerd »

Divots / turf marks forteller om hvordan køllehovedet står ETTER impact, men det vi ønsker å vite, er hvordan det står ved impact, og den kan vi gjøre "grovt" ved og tegne en linje på bolden med white board pen, og sammenligne avtrykket med rillene i face.
- Det beste er å bruke Trackman, der man har styr på alle data for hodets vei til bolden.
Post Reply