Hvem er den/de beste du har spilt sammen med ?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
DuffyDuck
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 370
Joined: 09 Feb 2011, 19:31
Hcp: 9.6

Hvem er den/de beste du har spilt sammen med ?

Post by DuffyDuck »

Tenkte vi måtte ha en tråd om dette. Har sett lignende tråder på andre sider.
Mye moro lesning, folk som har gått runder med tour proer osv osv.
Må være folk her inne som har noen perler av historier.

Hva imponerte deg mest?
Hva overrasket deg mest?

Selv så gikke jeg en runde på en bane i svergie for noen år siden.
Endte opp i ball med to svenske juniorer. Typ 17 år. De spilte match.
Tenkte ikke noe over det. De slo, spilte og puttet. Den ene slo den andre 1opp.
Når vi var ferdig med runden spurte jeg om hva de hadde brukt av slag. Minus 1 og minus 2.
Det som slo meg var hvor enkelt det virket. Ikke den beste historien, men imponerte iallfall meg.
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Hvem er den/de beste du har spilt sammen med ?

Post by Franz »

Tror den beste jeg har spilt med må være Stian Lund. Han og SirA spilte en nokså uhøytidlig slagkonkurranse. Hyggelig. Var veldig imponert da, som nybegynner. Skjønner idag at 74 og 76 fra gamle gult på Mikla er bra, men nokså menneskelig :)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hvem er den/de beste du har spilt sammen med ?

Post by furu »

Pedro Lemos. Proen min i Portugal. Representerte Portugal som junior og amatør. Bestekompis med Ricardo Santos som gjør det bra på European Tour.

Spilte Quinta do Vale med ham. Laaaangt par 4, motvind og oppover. 223 meter igjen til flagget etter driven, så kliner han til et 4i og ligger en meter fra koppen.

Ellers har jeg slått baller på rangen med Paul McGinley. Aldri sett noen som trøkker så sinnsykt til ballen. Hadde nylig gått ned til PX 7.0 i flex :) Han ville ha noe litt mykere.......
Instagram @christianfuru
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Hvem er den/de beste du har spilt sammen med ?

Post by halvorsen84 »

Stått på range med tidligere pro Lars Petter brovold. Slo stygglangt og rett! Veldig fokusert og "innelukket" under treningsøkten.

Av runder så har jeg spilt med en av klubbens Norgescup deltakere, spiller vel på rundt 2ish i hcp. Veldig konsentrert men allikevel avslappet og sosial under runden, så tydelig at mesteparten går på autopilot.

Har også spilt turnering i flight med klubbens pro, Sander Solberg. Har vel ca 1,5 hcp. Slår utrolig mykt og rolig, og selvom han kanskje ikke er av de lengste, så er det litt rart å se at en så avslappet sving kan gå så langt! Nærspill er også utrolig presist, og mengden ulike slag han har i bagen imponerer!
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
User avatar
DuffyDuck
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 370
Joined: 09 Feb 2011, 19:31
Hcp: 9.6

Re: Hvem er den/de beste du har spilt sammen med ?

Post by DuffyDuck »

furu wrote:Ellers har jeg slått baller på rangen med Paul McGinley. Aldri sett noen som trøkker så sinnsykt til ballen. Hadde nylig gått ned til PX 7.0 i flex :) Han ville ha noe litt mykere.......

Litt off topic kanskje, men kom på dette bilde og denne tråden når du snakket om å trykke til ballen.
http://thesandtrap.com/t/45647/sweetspo ... ers-hit-it
User avatar
Zeph
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 169
Joined: 14 Mar 2011, 00:15
Hcp: 11

Re: Hvem er den/de beste du har spilt sammen med ?

Post by Zeph »

Best eg har spelt med var ein runde med tre proer. +2.5, scratch og 4 trur eg handicap låg på. Det var eit ganske stort hopp opp til meg på 12 i handicap kan du seie. Spelte ikkje min beste runde, men det var fantastisk å sjå på. Driveren gjekk noko usakleg langt og høgt.
DuffyDuck wrote: Litt off topic kanskje, men kom på dette bilde og denne tråden når du snakket om å trykke til ballen.
http://thesandtrap.com/t/45647/sweetspo ... ers-hit-it
Tråden min jo. :D
Robban
Forumvant
Forumvant
Posts: 53
Joined: 24 Feb 2011, 08:41

Re: Hvem er den/de beste du har spilt sammen med ?

Post by Robban »

Jeg spilte en runde med to PGA-tourspillere og en Europatourspiller. Pulsen på første tee, var over 200 og jeg kjørte en kjempeslice på driveren, langt ut på Drivingrangen.

Den ene PGA-tourspilleren slo driveren 30-40 meter kortere enn meg (Når jeg traff Fairway), og dro opp wooder der jeg spilte med jern. Han er også den som har tjent soleklart mest penger på golfen av de tre, og den eneste av dem som spiller i dag.

Etterhvert i runden spilte jeg ganske bra, og fikk en ok score.

Generelt er jeg mer shaky for å shanke, slice, toppe når jeg spiller med gode spillere. Men egen score er likevell stort sett mye bedre til slutt.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Hvem er den/de beste du har spilt sammen med ?

Post by kevin »

Har spilt med noen + hcp-spillere, norske og utenlandske. Eventyrlig stor forskjell mellom de og en hacker som meg. Med tanke på at de er milevis unna noen av de store tourene, sier det litt om hvor høyt nivået er der oppe.
User avatar
heiaespen
Forumvant
Forumvant
Posts: 78
Joined: 08 Jun 2012, 20:11
Hcp: 15,5
Hjemmeklubb: Bærum GK
Location: Jar, Bærum
Contact:

Re: Hvem er den/de beste du har spilt sammen med ?

Post by heiaespen »

Jeg vet at Marius Thorp med handicap +2,3 stilte i herreserien til Bærum i dag. Spent på å se hva han spilte på.
Hdcp sesongstart 2012 = 54
Hdcp sesongstart 2013 = 26
Hdcp sesongstart 2014 = 15,5
Mål for sesongen 2014 = 9,9
User avatar
norrbaggen
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 462
Joined: 22 Jan 2009, 23:29
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Re: Hvem er den/de beste du har spilt sammen med ?

Post by norrbaggen »

heiaespen wrote:Jeg vet at Marius Thorp med handicap +2,3 stilte i herreserien til Bærum i dag. Spent på å se hva han spilte på.
Det gikk ganske ok for Thorp. Ny banerekord 63 slag.
Andersson87
Rookie
Rookie
Posts: 14
Joined: 12 Jan 2013, 22:55

Re: Hvem er den/de beste du har spilt sammen med ?

Post by Andersson87 »

Marius gikk på 63 slag. 8 under par og ny banerekord.

http://bmgk.no/Herrer/Nyheter-Herrer/th ... anerekord/
User avatar
Krosjnak
Rookie
Rookie
Posts: 19
Joined: 17 Sep 2011, 08:21
Hcp: 3.1
Hjemmeklubb: Mjøsen gk
Location: Norway

Re: Hvem er den/de beste du har spilt sammen med ?

Post by Krosjnak »

Tilbake til topic: Jeg tror den beste spilleren jeg har spilt med må være en av norgesmestrene. Enten André Thorsen, Knut Børsheim, Elias Bertheussen eller Per Krogh (Eldre senior).
Knut Børsheim og Elias imponerte meg stort når det gjaldt hvor stabile de var (Husker ikke mye av runden med André Thorsen, er så lenge siden.), men den som imponerte meg mest var nok Per Krogh da han vant NM på hjemmebane. Det var veldig gøy å gå caddie for ham og se hvordan man fortsatt kan spille god golf når man blir eldre. Jeg allerede litt frem til å bli senior, selv om jeg ikke engang er ferdig utdannet!
Det som overrasket meg mest var nok når jeg spilte med Knut Børsheim, og han fikk samme score som meg B-)
Golf er gøy, iblant.
Post Reply