Fairway woods og hybrider

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Fairway woods og hybrider

Post by spiderboy »

Hehe..poenget er som jeg ser det å ikke velge for vanskelige køller til å begynne med. En 3-wood var for vanskelig for meg den gang jeg kjøpte Wood, men en 4-wood funket bra. Sånn er det egentlig fortsatt, jeg slår flere gode slag med min 4-wood enn med 3-wooder jeg tester. Og den går langt nok, så hvorfor gjøre det vanskeligere?
Jeg mener at om man kjøper blades med x-100 skaft fra starten av vil man få mindre glede av golfen enn om man kjøper noe mer håndterbart. Så jeg er ikke enig i at man skal trene med 3-jern dersom man er dårlig til det. Jeg slår 2-jernet dårlig, senest for noen timer siden slicet jeg et sånt et inn til høyre greenkant på hull 18 på Sommersetra i kraftig motvind. Men jeg har en 4-wood som jeg slår nøyaktig like langt...og rett og høyt og med stopp om jeg vil. Og som jeg kan fade eller drawe alt ettersom hva som kreves. Så da bruker jeg heller den. Jeg blir nok ikke noe bedre til å slå 2-jern av å bruke den, men det føles liksom ikke som noe tap....
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
Sharky
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 198
Joined: 27 Oct 2011, 11:36
Hcp: 6,2
Hjemmeklubb: Jæren GK

Re: Fairway woods og hybrider

Post by Sharky »

Joda, viss du føler du klarer deg like greit uten et 2jern, så for all det ikke bruk det :) Men, det var vel en grunn til at du allikevel prøvde å slå det i motvinden?

Poenget mitt er ikke at du skal stå å trene med ei type kølle dersom du har et alternativ som du klarer å oppnå omtrent like resultat med. Det jeg vill frem til var, sett at du kun hadde en 4w i baggen din og neste kølle var 4jern. Skal du da bare drite i å trene med 4w fordi du slår 4jernet ditt rimelig stabilt, bare 20-30m kortere?

for å svare litt på det siste spm selv. "I enkelte tilfeller, så er det helt riktig å går for en "safe" kølle, men du må trene på det du ikke får til for å bli bedre".
"The more i practice, the luckier i get"
Post Reply