European tour 2013

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: European tour 2013

Post by furu »

Han misset playoff om den andre reserveplassen. Kjedelig. Mange gode spillere som var med her. Nesten en liten opptur for Kofstad selv om han ikke klarte det.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: European tour 2013

Post by kevin »

Ingen tid til en skikkelig intro dessverre. Nordea Masters på Bro Hof denne uka. Sterkere startfelt i år, selv om tittelforsvarer Westwood ikke er med.

Kofstad går ut kl.1340 med Wingårdh og Derksen i morgen. Publikumsballen er nok Jimenez, Hanson og Manassero. Jimenez hadde et krav for å spille i Sverige....han skulle ha hotellrom hvor han kan røyke sin sigar :D

Som vanlig blåser det opp på ettermiddagen i morgen, håper EK kommer greit gjennom dag 1

Banen er i meget god stand. Greenene var 10.8" på stimp mandag, blir nok litt raskere i turneringen.
User avatar
hemmi
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 295
Joined: 04 Jun 2009, 14:49
Hcp: Stigende
Hjemmeklubb: Nes Golf Klubb
Location: Oslo
Has thanked: 40 times
Been thanked: 11 times

Re: European tour 2013

Post by hemmi »

Flott åpning av EK idag. Birdie på første lar seg høre. Måtte det fortsette
I bagen:
Driver Cobra Radspeed
Woods Cobra F9
Hybrid TM Jet Speed
Jern Cobra F9 One Length
Wedger Cobra F9 One Length
Putter TM Spider Ghost
Pluss noen gode slag innimellom de dårlige
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: European tour 2013

Post by Kaffekannen »

Runde på par for Espen i dag. Akkurat innenfor cutgrensen. To doble i dag som ødelegger en ellers fin score. Ut tidlig i morgen. Med forhåpentligvis lite vind kan han skaffe seg et fint utgangspunkt for helgen
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: European tour 2013

Post by kevin »

Mye rart på scorekortet til Espen i dag. Det var tøffere på ettermiddagen, som ventet. Spent på morgendagen
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: European tour 2013

Post by furu »

Dobbel er roten til alt ondt. Bogey er greit. Lever med det. Det er lett å si, men han får rett og slett altfor mange doble.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: European tour 2013

Post by kevin »

Dette var svært skuffende ja. Hadde håpet og trodd at han skulle klare cut iallefall. I dag var det ingen doble, bare mange bogeys og ingen birdies. Se på scorene, folk tangerer banerekorden og greier. Rimelig "lette" forhold da. Kofstad hadde samme score i dag som en av amatørene som kvalet inn på mandag. Gutten hadde vel ikke spilt en turnering siden august, og jobber som truckfører......

Imponerende av Manassero igjen, er i ledelse. Jeg har tippet Ilonen som vinner denne uka. Foreløpig ser det bra ut.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: European tour 2013

Post by furu »

Ilonen må få en seier snart. Har spilt mange knallsterke runder de siste ukene.

Manassero er imponerende god for tiden. Ny seier denne uken :)
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: European tour 2013

Post by kevin »

Kult med Andrew Dodt som gjorde HIO 2 :!: ganger i dag. Både på hull 7 og 11. Han klarte cut akkurat :D
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: European tour 2013

Post by kevin »

Turnering i Østerrike denne uka, og Kofstad er med igjen. Går ut kl.1350 med Tom Lewis og Ignacio Garrido.

Hjemmefavoritt og tittelforsvarer, Wiesberger, er storfavoritt. Leverte en knallbra turnering i Sverige sist. Det er noen bra spillere med her, men bredden i feltet er dårlig. Folk som ikke klarte kortet i q-school finalen har også kommet med.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: European tour 2013

Post by kevin »

Blått scorekort sålangt i dag for Børsheim. Ingen birdies og er +3 etter 10 hull i Frankrike
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: European tour 2013

Post by kevin »

+10 i går i veldig sterk vind. Liten sjanse på helgespill da. Er på par etter 7 i dag
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: European tour 2013

Post by kevin »

12 slag bedre i dag, men langt unna cutten. Den gikk på +3, Børsheim var +8.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: European tour 2013

Post by Snowman »

Nå er det jo ingen som skriver her lenger, selv Kevin er bare så vidt innom.

For min del sluttet jeg fordi jeg fikk beskjed om at de norske spillerne var så sarte og følsomme at de kunne miste lysten på å satse dersom man kalte en opptur for en opptur og en nedtur for en nedtur. Jeg etterlyste den gang engasjement i gode og onde dager, men da ba Kaffekannen meg om å holde kjefte fordi det var useriøst.

Men hvor er du selv da, Kaffekannen? Du kan da vel ikke be andre holde kjeft uten å bidra selv? Hvorfor kommer du ikke da innom her og skriver ditt vanlige mantra om at det bare handler om å være tålmodig, så lærer man hver dag?

For min del, jeg hadde stor tro på Kofstad da sesongen startet, dvs jeg trodde han skulle greie seg bra på ET. Så jeg er skuffet fordi jeg hadde høyere forventninger. Hadde ikke dere andre?

Se det, da brøt jeg stillheten her, selv om jeg hadde tenkt å slutte å skrive, og bare lese. Men det er jo ingenting å lese!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: European tour 2013

Post by Pepper »

I hvilken grad spillerne leser her og andre golfsider vet jeg ikke. Noen gjør det nok, men jeg vet om andre som ikke gjør. Uansett må de tåle å høre at en nedtur faktisk er en nedtur, de vet så godt selv.

Når det gjelder Espen K hadde jeg også forventninger til spillet hans som dessverre ikke er innfridd. Slik jeg kjenner Espen betyr manglende resultater bare at han fortsetter som før og står på for å oppnå rsultater over tid. Jeg tror ikke en sesong som blir svakere enn ønsket også fra hans side vil ta bort motivasjonen hans til å fortsette på et så høyt nivå som mulig.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: European tour 2013

Post by Freud »

Personlig hadde jeg ingen forventninger til Kofstad på ET. Det er stor forskjell på CT og ET. Så hvorfor skulle han egentlig gjøre det bra på ET, når sammenligningsgrunnlaget er så magert?

Jeg har hele tiden regnet med at han ikke ville klare å fornye kortet, og må spille nytt kval til høsten. Som Tage-Johansen gjorde så mange ganger.... Kofstad har også statistikken mot seg. I 2012 var det kun to av de 10 beste på CT året før som klarte å fornye ET-kortet: Santos nr. 90 og Fleetwood nr. 109.

Jeg tror - uten å vite noe som helst, og uten å kjenne ham - at Kofstad er litt for selvsikker. Det fremgår indirekte av de få intervjuene og kommentarene han har gitt. Men selvtillit kan jo komme godt med nå, med så mange missede cuter på rad. Det går utvilsomt ut over det mentale i spillet hans. Men kanskje er han så tøff som mange hevder, eller kanskje stresser han nå for mye. Who knows?
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: European tour 2013

Post by kevin »

Sikkert ikke fornøyd med 76 runden i dag, og det er mange slag opp for å klare cut.

Jeg har konsentrert meg om de andre trådene i dag siden Kofstad gikk ut senere på dagen. Prøver å oppdatere litt innimellom, men turneringstrådene er ikke så "hotte" lengre. Da er det heller ikke vits å legge ned masse tid på de, for min del.

Når det gjelder sesongen til Kofstad er det altfor tidlig å si noe om å klare kortet igjen. Det blir helt klart en kamp, men det er ingen vits å avskrive han ennå. Selv om statistikkene viser at sjansen hans er liten. Om han ikke skulle klare topp-115 betyr ikke det at karrieren hans er over. Han er rookie og må regne med å bruke tid på å etablere seg, som mange andre. Skal man leke med tall kan man legge merke til at 3 av "CT-graduates" allerede har spilt inn nok euro til å beholde kortet. I tilleg er det danske Ørum Madsen som behøver bare noen få tusen euro til mest sannsynlig. Han var nr.19 på CTR i fjor, men forbedret sin kategori gjennom Q-school.
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: European tour 2013

Post by Kaffekannen »

Snowman wrote:Nå er det jo ingen som skriver her lenger, selv Kevin er bare så vidt innom.

For min del sluttet jeg fordi jeg fikk beskjed om at de norske spillerne var så sarte og følsomme at de kunne miste lysten på å satse dersom man kalte en opptur for en opptur og en nedtur for en nedtur. Jeg etterlyste den gang engasjement i gode og onde dager, men da ba Kaffekannen meg om å holde kjefte fordi det var useriøst.

Men hvor er du selv da, Kaffekannen? Du kan da vel ikke be andre holde kjeft uten å bidra selv? Hvorfor kommer du ikke da innom her og skriver ditt vanlige mantra om at det bare handler om å være tålmodig, så lærer man hver dag?

For min del, jeg hadde stor tro på Kofstad da sesongen startet, dvs jeg trodde han skulle greie seg bra på ET. Så jeg er skuffet fordi jeg hadde høyere forventninger. Hadde ikke dere andre?

Se det, da brøt jeg stillheten her, selv om jeg hadde tenkt å slutte å skrive, og bare lese. Men det er jo ingenting å lese!
Velkommen tilbake. Du sluttet å skrive fordi du selv ville det. Jeg tror ikke noen at proffene våre er særlig ofte innom her og jeg vet de ikke bryr seg om hva du eller andre skriver her. Har aldri påstått noe annet.

Det jeg reagerte på var at du gjentok det samme mantraet i alle tråder du var innom og gjerne flere ganger i hver tråd. Det kalles spam og er plagsomt. Likevel dumt at du sluttet fordi vi trenger flere bidragsytere på forumet. Heldigvis var kompisen din Egeland innom og dempet savnet av deg mens du var på ferie. Nå er også Freud tilbake og godt er det.

Jeg tar litt selvkritikk på at jeg ikke skriver så mye lenger. Skyldes noe så enkelt som at jeg er opptatt med andre ting. Blant annet spiller jeg mye golf :D

For øvrig kjipt at Espen sliter stort på siste ni i altfor mange turneringer. Tror fremdeles det kan snu, men han er avhengig av å få fulltreff i en turnering for å komme i flytsonen. Så langt vil jeg oppsummere sesongen med at han gjør det mye dårligere enn jeg håpet, litt svakere enn forventet, men mye bedre enn jeg fryktet ;)

Sent from my GT-P3100 using Tapatalk HD
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: European tour 2013

Post by Snowman »

Kaffekannen; det er et faktum at du den gang argumenterte med at spillere lettere kunne miste motivasjonen og gi seg dersom de fikk den type engasjement som jeg etterlyser og ønsker; dvs passende kommentarer ut fra om de lykkes eller ikke. Og det var ikke spam, det var gjentatte forsøk på å vekke en debatt til liv. Jeg syns fortsatt det er drit kjedelig når ingen bryr seg.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: European tour 2013

Post by Kaffekannen »

Snowman wrote:Kaffekannen; det er et faktum at du den gang argumenterte med at spillere lettere kunne miste motivasjonen og gi seg dersom de fikk den type engasjement som jeg etterlyser og ønsker; dvs passende kommentarer ut fra om de lykkes eller ikke.
Er nå det virkelig et faktum, eller legger du ord i munnen på meg eller eventuelt tolker litt som fanden skriver på veggen? Det er nemlig ikke min mening.

Og gjentatte repetisjoner av samme argument starter ikke en diskusjon, det dreper den.

Sent from my GT-P3100 using Tapatalk HD
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Post Reply