European tour 2013

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Drizzit
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 414
Joined: 03 Feb 2011, 19:14
Hcp: ~
Hjemmeklubb: Sandnes GK
Has thanked: 14 times
Been thanked: 5 times

Re: European tour 2013

Post by Drizzit »

Snowman wrote:Og det var ikke spam, det var gjentatte forsøk på å vekke en debatt til liv.
Hvis du ikke selv ser selvmotsigelsen her så er det lite andre kan hjelpe deg med. Dette er nettopp det som oppleves som spam av mange.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: European tour 2013

Post by Snowman »

Drizzit wrote:
Snowman wrote:Og det var ikke spam, det var gjentatte forsøk på å vekke en debatt til liv.
Hvis du ikke selv ser selvmotsigelsen her så er det lite andre kan hjelpe deg med. Dette er nettopp det som oppleves som spam av mange.
Men kan ikke da dere som ønsker en annen type debatt enn meg, holde trådene i gang med den type innlegg dere liker? Syns du det er OK med en ET-tråd som ikke brukes når en nordmann spiller på ET? Hva er vitsen med et halvdødt diskusjonsforum? Skriv, skriv, skriv, dere andre, så kan jeg godt holde meg unna med det "som oppleves som spam av mange". Skriv, Drizzit, skriv, vis oss hva som er bra innlegg!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: European tour 2013

Post by Freud »

Jeg ser at Kaffekannen ønsker meg velkommen tilbake, og at det er "godt". Hyggelig å høre, men jeg har jo ikke skrevet her før. Imidlertid har jeg "meldt overgang" fra Golfsiden, etter at jeg sluttet å skrive der for noen måneder siden.
Så skriver jeg kun her. Typisk for den paranoide redaktøren der, så har han slettet det innlegget der jeg meldte fra at jeg heretter skriver på Golfsnakk. Han er vel redd for at andre skal gjøre det samme.

Jeg er enig med Snowman. Og jeg synes det er nedverdigende å kalle gjentatte oppfatninger for "spam". En god ting kan ikke gjentas for ofte. Ingenting å irritere seg over.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: European tour 2013

Post by veggiss »

Velkommen (tilbake) begge to. Diskusjoner og temperatur hører hjemme på alle diskusjonsfora, og her er ingen diktatorer som sensurerer over en lav sko.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: European tour 2013

Post by kevin »

:lol:
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: European tour 2013

Post by furu »

Interessen har kanskje falt litt hos "hardcore" golffans. Vi er kravstore. Vi forventer at Espen og Knut skal ligge i toppen av og til. I Norsk Golf merker jeg at vanlige norske hobbygolfere er veldig engasjerte når det kommer til norske proffer. De ser lyspunkt hele tiden, støtter i med- og motgang.

Det har vært j***** mange nedturer og nesteturneringer. Og vi er vel alle lei av å høre norske golfere som uttaler at "putteren er iskald" :D Vi har en av Europas om ikke verdens flinkeste på putting. Jobber han med svenskene? Gjorde i hvert fall det en stund.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: European tour 2013

Post by kevin »

Jon Karlsen benyttes ofte av svenskene ja. Men han hjelper også noen av de norske innimellom. Hjalp vel Mikkelsen nylig, kanskje det er det som skal til for at han klarer cut denne uka?
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: European tour 2013

Post by Freud »

Disse gutta har spilt golf på toppnivå (inkl. junior og college) i 10 år. De er sannsynligvis gode i alle spillets faser, inkl. puttingen. Er det da så enkelt som at noen timer med en "putteguru" er nok til å løfte spillet og få en kald putter varm? Og gå fra MC til en ca. 50.plass.
Jeg tror ikke det. Hadde de alltid puttet dårlig, så ser vi et mønster. Men god/dårlig putting går i bølger, tilfeldige og mindre tilfeldige. Det har med greenens beskaffenhet å gjøre, og hvor gode innspillene er. Og dette varierer fra bane til bane, fra hull til hull. Pluss dagsformen og humøret, en ofte undervurdert faktor. Hadde det vært så lett å "få orden på puttingen" som Mikkelsen beskriver det, da hadde alle gjort det, og alle vært like gode.
It`s complicated.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: European tour 2013

Post by Snowman »

Noen timer med en putteguru får sjelden en kald putter varm der og da, men det kan hjelpe til å komme på sporet forståelsesmessig og treningsmessig. Det å ha en god forståelse av hva man gjør riktig og skal forsterke, og hva man ikke gjør riktig og skal luke ut, det er selvsagt viktig. Og det å ha øvelsene som hjelper til å forsterke det gode og/eller luker ut feilene, det trenger man også for å oppnå forbedring. Det er dessuten et vanlig spørsmål alle idrettsutøvere stiller seg når det butter imot, og det er om de skal jobbe enda hardere og tålmodig på det de allerede gjør, eller om de tvert imot bør jobbe annerledes. Det trenger man å kunne drøfte med en som har kompetanse man stoler på.

Så gjerne noen timer med en putteguru hvis det gradvis kan få på varmen!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: European tour 2013

Post by kevin »

er vel ingen her som har sagt noe om hvor mange timer/dager osv? Det blir jo bare spekulasjon. Svenskene skryter uhemmet av samarbeidet med Karlsen, og får resultater ut av samarbeidet. Det kan ta lang tid og det kan skje fort. Kompetansen til Karlsen er det ingenting å si på.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: European tour 2013

Post by Snowman »

Se kinesern på delt 7. plass, med 65 i siste runde! Var nr 1545 i verden før turneringa, så han klatrer vel noooooen plasser.

.. og en annen nr 1545 fra Sør-Afrika på delt 10. !!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: European tour 2013

Post by kevin »

Imponerende prestasjoner ja.

I morgen spilles det internasjonale kvalet til The Open. Det spilles på Sunningdale Old og New course. Det går over 36 hull og de 9 beste får plass i The Open. Kofstad spiller med tyske Kieffer, de starter på Old course kl.07:15 lokal tid. Tror ikke det er livescore, men de oppdaterer vel etterhvert som spillerne er ferdige.

Det er regionale kval også i morgen på flere baner.

Awbridge:
- Kristoffer Ventura og Jason Kelly stiller her

Buckinghamshire:
- Thomas Hansen, Knut Schiager, Erik Kløvstad stiller her

Det var de jeg fant ved å skumme gjennom deltagerlistene
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: European tour 2013

Post by Snowman »

Fatter ikke at de har kvalet på Sunningdale! Jeg tilbrakte en sommer rett i nabolaget, i Chobham, og det er ikke akkurat kysten med links golf i strøket der.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: European tour 2013

Post by kevin »

Må kvalet være på en linksbane? Begge banene på Sunningdale er regnet for å være blant de aller beste i England.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: European tour 2013

Post by furu »

Med tanke på at topp 50 er kvalifisert uten hensyn til banetyper er det vel greit å spille hvor som helst. Spilles vel også kvalik flere steder? Slik at man faktisk kan melde seg på den banen som passer best?

God prestasjon av kineseren i dag. Franske Levy har også vært god hele uken. Tror han debuterte på CT i fjor.


Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
Instagram @christianfuru
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: European tour 2013

Post by Yorkie »

Snowman wrote:Fatter ikke at de har kvalet på Sunningdale! Jeg tilbrakte en sommer rett i nabolaget, i Chobham, og det er ikke akkurat kysten med links golf i strøket der.
Qualifiers spilles på gode baner, om det er Links eller ikke bekymrer nok R&A i liten grad. Sjekker man Open Qualifier lista opp gjennom åra så finner man omtrent en lik blanding av park/heathland og linksbaner. Kingston Heath, Moortown og Sunningdale er f.eks heathland og Bruntsfield Links og Little Aston er parkland. Det er kun "local qualifiers" som normalt spilles på linksbaner (dog med unntak, Ladybank f.eks er en hedebane). Tror kanskje R&A tenker at gode spillere skal kunne spille godt uansett type bane, og så er årntlig linksbaner den ultimate testen.

Ettersom de som kvalifiserer seg til The Open via world ranking osv har kommet dit gjennom å spille forskjellige typer baner, ville det jo vært rart om resten av plassene kun skulle gå til de spillerne som er best på å spille linksbaner.
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: European tour 2013

Post by kevin »

Kofstad åpner med en runde på 70 slag(par 70). på Old course. Beste sålangt er Tom Lewis på 66 slag på samme bane

http://scoring.theopen.com/scores_qual. ... pos&Type=5
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: European tour 2013

Post by kevin »

Ble +1 i runde 2, og var 2 slag unna omspill om 9. og siste kval.plass. Kristoffer Ventura kvalifiserte seg i det regionale kvalet, til den lokale finalen som spilles 2.juli på Dunbar, Gullane No 1, North Berwick og The Musselburgh.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: European tour 2013

Post by kevin »

Irish Open med meget bra startfelt, spilles fra i morgen. Stjerner som McIlroy, Gmac, Harrington, Molinari m.fl,er med. Turneringen spilles på Carton House gc i år, ikke Royal Portrush som i fjor.

Image

Kofstad går ut 08:50 norsk tid, men McNamara og argentinske Grillo.

Viasat golf sender kl.15-19.
goffy
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 174
Joined: 28 Apr 2011, 13:37

Re: European tour 2013

Post by goffy »

Kofstad på +1 etter 7 hull, håper det løsner og at han kan hevde seg nå. Jeg har fortsatt trua !!
Post Reply