Rory + Nike = sant?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
TomShanks
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 193
Joined: 10 Apr 2011, 17:05
Has thanked: 2 times

Re: Rory + Nike = sant?

Post by TomShanks »

Ikke vanskelig å si seg enig i Furu her. Jeg er ingen Nike-fan, men det går på imaget deres. De har laget noen grusomt stygge køller, men jeg er overbevist om at jeg hadde fått custom fit på de fleste merker ville de prestert relativt likt.
TomShanks
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 193
Joined: 10 Apr 2011, 17:05
Has thanked: 2 times

Re: Rory + Nike = sant?

Post by TomShanks »

Og at spillere skifter merke - så klart går det på penger. Hadde Rory startet karrieren i Nike, og Titleist plutselig hadde overbydd Nike ved nye kontraktsforhandlinger hadde man sagt akkurat det samme som man gjør nå. Ernie Els gikk ikke fra TaylorMade til Titleist fordi de lager bedre køller. Og han gikk ikke fra Titleist til Callaway på grunn av det samme. Og Garcia gikk motsatt vei, fra Titleist til TaylorMade. Money talks, så enkelt er det.
apehest
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 129
Joined: 13 Feb 2012, 15:13
Hcp: Multi
Location: Fredrikstad

Re: Rory + Nike = sant?

Post by apehest »

Yorkie wrote:
Det største makkverk av en golfklubbe noen sinne
Image
Spiller det noe rolle om den ikke er noe fin å se på når den fungerer?
Jeg har skapet fullt av drivere som ikke fungerte for meg. Vi nevner i fleng big bertha, r11, razr, en ping kølle og en eller anna wilson driver.
Betalt top dollar for hele bunken, så en dag får jeg for meg at jeg skal kjøpe en svart nike firkant for en tusenlapp og vips slår jeg stygglangt, enten jeg vil slå rett eller med en liten draw, og jeg gjør det hver gang.
Da er det jævlig likegyldig om kølla ser rar ut. Funksjon må jo alltid være førstepri.
tilskuer
Forumvant
Forumvant
Posts: 79
Joined: 08 Apr 2011, 16:00

Re: Rory + Nike = sant?

Post by tilskuer »

Det var vel Phil Mickelson som skapte rabalder da han etter at Tiger hadde skiftet over til Nike uttalte noe sånt som at han var imponert over hvor bra Tiger spilte med så dårlig utstyr. (noe omformulert) Mye positivt har nok skjedd i Nike etter dette, og de ligger vel i dag ikke kvalitetsmessig etter andre produsenter.
TaylorMade lager nok gode køller men jeg synes markedsføringen er hakket mer hypet på lengde enn hos de andre produsentene, og dette virker mot sin hensikt hos meg.
Jeg trodde Mizuno kjørte en lavere profil, men ser nå at de markedsfører golfballer med "intelligent" spinn. Hvor smart kan en golfball være?
Selvfølgelig dreier det seg om penger når Rory skifter fra Titleist til Nike. Han gjør neppe det fordi han mener Nike er veldig mye bedre, og han ville heller aldri gjort det uansett beløp hvis han mente at Nike-køllene var mye dårligere.
LangJakke
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 173
Joined: 20 Feb 2012, 22:59
Hcp: 33

Re: Rory + Nike = sant?

Post by LangJakke »

Nå kommer Caroline Wozniacki også i problemer knyttet til utstyrsbytte... Kanskje de heller burde begynne å skylde på hverandre :-) Forøvrig et noe uheldig bilde???

http://www.vg.no/sport/tennis/artikkel. ... d=10111213
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Rory + Nike = sant?

Post by Grønne greener »

Jeg har en firkant driver stående.
Riktignok ikke Nike men Callaway.
Gyslig god driver! :-)
Stiff skaft og tour modell.
Lav penetrerende ballbane og deilig lyd.
Du får den gratis hvis du betaler 1.000,- spenn! :-) :-)
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Rory + Nike = sant?

Post by Snowman »

Det er kanskje ikke nok å ha bra utstyr, man bør vel også ha en Hans Petter Habersatter, slik Lasse Kjus hadde:

http://www.dagbladet.no/sport/1998/12/14/147939.html

Når man bytter merke, bytter man ikke da også servicefolka samtidig? Hva om den hjelperen som har skjønt det lille ekstra, det lille man ikke har fått satt ord på engang, blir borte? Kan ikke det bety noe også i golf? Kanskje en type Habersatter kunne gitt Rory noen like klare meldinger som Kjusern fikk, hvis Rory gjør som han sa etter en stund med Caroline, "took my eyes off the ball"?
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Rory + Nike = sant?

Post by kevin »

Rory har angivelig byttet utstyr igjen og stiller i Sør-Afrika med denne bagen : Callaway's GBB Epic Sub Zero driver and Custom Apex MB irons, Titleist Vokey wedges, Titleist ProV1x balls and a prototype Odyssey putter.
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Rory + Nike = sant?

Post by TheBigEasy »

Ganske perfekt for Callaway det. Epic kommer vel nå i januar.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Play your best.
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Rory + Nike = sant?

Post by Golffreak »

GBB Epic Sub Zero? WTF?


Sent from my iPhone using Tapatalk
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Rory + Nike = sant?

Post by liverglimt »

De kan få det travelt de som skal bytte for hver gang gutta bytter køller. Tenker de koser seg nå hvor de kan mekke bagen selv. Med en god klesavtale med Nike, så er Rory langt innenfor det han trenger på en ustyrsavtale. Så kanskje vi får se at han peiser på med blandet bag en sesong?
Post Reply