NY CUSTOM FIT: Re: Nytt skaft og nye investeringer...

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

NY CUSTOM FIT: Re: Nytt skaft og nye investeringer...

Post by Golffreak »

Har bestemt meg for å ta noen grep å ustyrssiden jeg også, er jo mange her som handler verre enn kjerringer...;-)

1) Driver: Var hos Tom Horley på Losby, og vi fant ut at jeg burde bytte skaft til et Mitsubishi Rayon Kuro Kage Silver 60 S (1" tipped, 44,5"). Supertri driveren min er det ikke noe galt med forøvrig, og bytte av skaft koster 1500 kr ferdig bygget. Derimot så testet jeg også ut dette skaftet sammen med Taylormade SLDR, ferdig bygget blir det 4800. Gikk riktignok lengre (og rettere) enn min Supertri, men da med et bedre skaft... Et tredje alternativ som jeg også testet er Nike VR_S Covert Tour, som da kommer med det ekte Kuro Kage skaftet som standard (tror det ble ca. 3500, men får vel også 15% Viasat rabatt..). Traff gode med begge de to hodene, Nike driveren er riktignok 430ccm men er usikker på lengden- og tilgivenheten pga dette. De gode slagene gikk ca like langt som SLDR. Jeg er litt usikker på hva jeg skal velge faktisk, fornuften sier vel at jeg bare bytter skaftet i Supertrien. Bytter jeg driver senere så har jeg jo fremdeles skaftet... Fittingen hos Tom kostet forøvrig 1200 kr.

2) FW og hybrid: Vurderer å bytte ut disse køllene, den gamle Cleveland 3W'en har jeg vel hatt i 9 år og hybriden har jeg en tendens til å hooke med. Har ikke gjort noen fitting her, men da kommer jo spørsmålet: Burde ikke det samme Kuro Kage skaftet passe også i fw- og hybrid versjonene? Da kan jeg jo evt. teste ut Nike fw- og hybrid, men litt usikker på om jeg bør korte ned skaftene der også? Vet at å ta en "long game fitting" er det riktige svaret, men tenkte jeg skulle ta en iron fitting istedet kanskje og heller ta en "shortcut" på fw og hybrid..

3) Jern: Tok jo en "fitting" i golfbutikken i USA når jeg kjøpte jerna, og de brukte simulator og jeg testet ulike sett. Riktignok ikke på nivået hvor jeg testet ulike custom skaft, og har jo lurt litt på om jeg bure ha forlenget køllene. Jeg er 189,5 sist gang jeg ble målt, og har vel "normale" armer og sving-positur. Statisk fitting har vel sagt 0,25" forlenget tidligere, men man forlenger vel gjerne 0,5" hvis man først gjør det. Har også fått dem bøyd 2 grader up, delvis istedetfor å forlenge dem. Jeg har en tendens til å hooke litt nå, men det har nok vel så mye med at jeg sliter med å få rettet opp køllehodet skikkelig ved impact. Med mindre en fitting skulle tilsi noe helt annet, så ønsker jeg i utg pkt ikke å bytte verken hoder eller skaft.

4) Wedger: Hvis jeg forsøker å pushe 52 eller 58 wedgen, så hender det jeg treffer tynt. Vet at man helst ikke skal slå hardt med wedger, men det hender jo man forsøker for å få ballen til å ligge død på greenen. Jeg slår nok en liten cut når jeg slår fullt, litt usikker på hva dette kommer av ettersom jeg slår draw med lengre jern.

5) Putter: Har bestilt Super Stroke 3.0 (kjøpte på ebay ettersom det var utsolgt for hvit/svart i proshop/butikk), og skal montere den på Method 3 putteren min. Har derimot sett på høy-MOI puttere også, og har prøvesvingt litt med Ping Nome som kjennes utrolig balansert ut. Er litt usikker på om jeg har riktig putter egentlig, og Tom Horley gjør også putter-fitting som inkluderer vekting etc. Vet ikke om det vil hjelpe, er nok i hovedsak i hodet det sitter tross alt... Sliter veldig på greenene nå om dagen, så er jo her jeg burde legge fokus (og evt penger).

6) Svinganalyse: Har bestilt swingbyte2, hadde egentlig bestemt meg for SwingSmart men synes komboen video/3D modell av svingplan og alle dataene gjorde utslaget. Ankepunktet var om sensoren var like nøyaktig som Swingsmart sin, og virket på reviewene som de var ganske nøyaktig mot Flightscope/Trackman. AoA blir derimot 6 grader feil, men det er stabilt ettersom sensoren måler på et litt annet punkt. Sliter litt med tempo og få rettet opp køllehodet ved treffet, så skal bruke den hovedsakelig til å jobbe med dette.


Ka dokke tru ang. tilpasning av køllene og valgene?

Beklager at det ble litt langt... :roll:
Last edited by Golffreak on 12 Sep 2013, 23:26, edited 1 time in total.
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Nytt skaft og nye investeringer...

Post by veggiss »

Er jo ikke vits å ha banken full av penger. Kjøp SLDR, ta en fitting på wood, hybrid, jern, wedger og putter og kjøp alt nytt. Gjenta neste høst :)
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt skaft og nye investeringer...

Post by furu »

Det funker ofte med samme skaft i driver og fw. Jeg mener at hybridskaft er en helt annen rase.

Alle jeg har snakket med, og da noen som har fått prøve den tidlig, sier at SLDR er the real deal. Jeg stoler på dem. Det er folk som ikke pleier å ta av når det gjelder utstyr.

Tom er veldig ivrig på å få putter- og wedgefitting inn i tankegangen til norske golfere. Putterfitting har virkelig noe for seg hvis du vil hente ut noe ekstra fra spillet ditt. Hvis du ikke vil ta en hel fitting kan du prøve teorier som øyedominans, kjøpe noen puttetreningsdingser og notere deg resultater slik at du faktisk har noe å forholde deg til.
Instagram @christianfuru
User avatar
DuffyDuck
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 370
Joined: 09 Feb 2011, 19:31
Hcp: 9.6

Re: Nytt skaft og nye investeringer...

Post by DuffyDuck »

Ang fitte og køller.
Sjekk ut denne tråden fra golfwrx, fy fan :D
Skulle gitt min venstre arm og svigermor for en slik opplevelse.
faaark.

http://www.golfwrx.com/forums/topic/847 ... d-fitting/
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt skaft og nye investeringer...

Post by furu »

DuffyDuck wrote:Ang fitte og køller.
Sjekk ut denne tråden fra golfwrx, fy fan :D
Skulle gitt min venstre arm og svigermor for en slik opplevelse.
faaark.

http://www.golfwrx.com/forums/topic/847 ... d-fitting/
Lover å ta bilder når jeg får en sånn tur ;)
Instagram @christianfuru
User avatar
DuffyDuck
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 370
Joined: 09 Feb 2011, 19:31
Hcp: 9.6

Re: Nytt skaft og nye investeringer...

Post by DuffyDuck »

furu wrote:
DuffyDuck wrote:Ang fitte og køller.
Sjekk ut denne tråden fra golfwrx, fy fan :D
Skulle gitt min venstre arm og svigermor for en slik opplevelse.
faaark.

http://www.golfwrx.com/forums/topic/847 ... d-fitting/
Lover å ta bilder når jeg får en sånn tur ;)
Når drar vi ?
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Nytt skaft og nye investeringer...

Post by Golffreak »

veggiss wrote:Er jo ikke vits å ha banken full av penger. Kjøp SLDR, ta en fitting på wood, hybrid, jern, wedger og putter og kjøp alt nytt. Gjenta neste høst :)
hehe, visste du var feil mann å spørre..... Har jo merket meg at du bytter omtrent alt i bagen minst en gang i året....;-)
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Nytt skaft og nye investeringer...

Post by veggiss »

DuffyDuck wrote:Ang fitte og køller.
Sjekk ut denne tråden fra golfwrx, fy fan :D
Skulle gitt min venstre arm og svigermor for en slik opplevelse.
faaark.

http://www.golfwrx.com/forums/topic/847 ... d-fitting/
Hadde jeg kunnet hadde jeg gitt min svigermor for å stå et kvarter på rangen på Bogstad...
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt skaft og nye investeringer...

Post by furu »

Hadde blitt kastet ut fra Bogstad om jeg prøvde å gi dem svigermoren min.
Instagram @christianfuru
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Nytt skaft og nye investeringer...

Post by Golffreak »

Så rått ut å være på fitting hos "The Oven" gutta...:-).

Får gi noen detaljer fra min 1,5t med Tom Horley jeg også da. Svingen var litt varierende den dagen, slo noen hooker men de gode treffene ga noen forskjeller mellom de ulike skaftene. SLDR kjentes også veldig solid ut, men slo faktisk så og si like langt med Covert Tour når jeg hadde samme skaft. Jeg følte at Covert Tour hodet ga meg selvtillit, men SLDR kjentes også veldig bra og så bra ut ved adressering. Ping G25 ga ikke like gode resultater.

Min nåværende driver ble først målt, og jeg har som dere ser i signaturen en 8,5 grader med Stiff flex. Etter måling så var den 9,5 grader. Tom fortalte at 10,5 graderen i Supertri faktisk ble levert med 12,5 grader loft fra Taylormade! Det var visstnok veldig vanlig at OEMene "lurte" kundene til å tro at de spilte en mer macho kølle enn de faktisk gjør.. Frekvensen ble målt til 230 cpm, og driveren er 45,5" og frekvens ble målt med grepet på. Jeg vet ikke hva slags maskin Tom har og hva dette evt. kan omregnes til måling uten grep, men ifølge Tom så tilsvarte dette en "regular flex"... Til sammenligning så ble SLDR m/Kuro Kage skaftet i stiff målt til 243 cpm, også med grepet på men i 45" lengde riktignok. Dette tilsvarte ekte "stiff" ifølge Tom.

Jeg varierte fra 101 til 103mph køllehastighet, var over 1,5 i smash faktor men snittet litt under og dermed en ballhastighet fra 145 til 150mph. Jeg slår fra 4,5 til 5,5 grader Angle of attack, altså opp på ballen med driver.

SLDR m/Kuro Kage ga meg et snitt på 244 yards carry, og 274 m/rull. Det er 9 yards lengre totalt enn min R9 Supertri idag. Skal riktignok ta dette med en klype salt , da en gjerne må slå ganske mange flere slag for å kunne gi en statistisk validitet... Dispersion var mye mindre, men her tror jeg vi skal skylde mest på indianeren selv om skaftet nok hjelper noe. Skaftet føltes solid å slå med, det ga selvtillit enten jeg brukte SLDR eller Covert Tour.

Ettersom COR vel er makset ut uansett driverhode du velger, så vet jeg ikke om nye hoder gir så reelle lengdeforskjeller egentlig. Skaftene kan definitivt gjøre det, men jeg trenger jo ikke å bytte hodet.. Det er klart at helt ny driver frister da, men er neimen ikke sikker på det ville blitt SLDR eller Covert Tour. Skal jo riktignok være litt mer tilgivende å spille 460ccm fremfor 430ccm men....
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
tilskuer
Forumvant
Forumvant
Posts: 79
Joined: 08 Apr 2011, 16:00

Re: Nytt skaft og nye investeringer...

Post by tilskuer »

Interessante tall dette! En godt tilpasset TM SLDR går bare 8 m lenger enn en eldre, dårlig tilpasset, Supertri, og det meste av dette skal altså skyldes skaftet. Jeg synes ikke dette var spesielt gode tall for den nye "slideren". En har jo lært seg å forvente at hver ny drivermodell skal være 17 yards lengre enn den forrrige. SLDR burde jo isåfall vært ca 85 yards lengre enn Supertrien. Ellers må en jo beundre TM's markedsføring. Først klarte de å selge inn hvite drivere som det hotteste da alle andre lagde svarte drivere. Så klarte de å selge inn sin speed pocket i sine jern som en teknologisk nyvinning selv om Wilson hadde gjort dette for lenge siden. Når "alle" andre etter hvert begynte å lage hvite drivere, klarte TM å finne opp fargen svart på nytt igjen. Hvis de nå klarer å selge inn Mizuno's gamle konsept med flyttbare vekter på driveren som revulosjonerende, tar jeg av meg hatten - og spyr i den. Og merkelig nok har jeg en R11 stående i kjelleren.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Nytt skaft og nye investeringer...

Post by Snowman »

tilskuer wrote:En har jo lært seg å forvente at hver ny drivermodell skal være 17 yards lengre enn den forrrige. SLDR burde jo isåfall vært ca 85 yards lengre enn Supertrien.
Ikke gi oss dårlige spillere køller som går enda lenger! Da går det så inni helvete langt inn i skogen!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
JonasB
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 362
Joined: 11 Oct 2011, 21:57
Hjemmeklubb: Holtsmark Golfklubb

Re: Nytt skaft og nye investeringer...

Post by JonasB »

Snowman wrote:
tilskuer wrote:En har jo lært seg å forvente at hver ny drivermodell skal være 17 yards lengre enn den forrrige. SLDR burde jo isåfall vært ca 85 yards lengre enn Supertrien.
Ikke gi oss dårlige spillere køller som går enda lenger! Da går det så inni helvete langt inn i skogen!
+1
Cobra AMP 10,5 regular
Cobra S2 5 wood reg
Mizuno MP-H5 4i-P
Cleveland Custom 56
Profound Ambition m/Superstroke 5.0
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Nytt skaft og nye investeringer...

Post by veggiss »

tilskuer wrote:Hvis de nå klarer å selge inn Mizuno's gamle konsept med flyttbare vekter på driveren som revulosjonerende, tar jeg av meg hatten - og spyr i den. Og merkelig nok har jeg en R11 stående i kjelleren.
Haha...herlig :D
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt skaft og nye investeringer...

Post by furu »

Både Callaway og TaylorMade registrerte faktisk patent på slike skyvbare vekter før Mizuno gjorde noe som helst. De har lagt der lenge, akkurat slik de store produsentene gjør med alle ideer de har. Registrerer og produserer når de har teknologien på plass. Så ideen er ikke stjålet fra Mizuno, slik jeg også trodde først.

Og en annen ting. Bare fordi noen har prøvd før men ikke klart betyr ikke at andre skal være forhindret fra å gjøre suksess med en god løsning.

Når det gjelder 17 yards lengre vil de alltid ha rett. Det vil alltid være noen der ute som har gammel eller helt feil driver. Det vil alltid være noen som slår minst 17 yards lengre med den nye driveren. De vil alltid ha rett i en slik påstand.
Instagram @christianfuru
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Nytt skaft og nye investeringer...

Post by Snowman »

Vil det også alltid være noen som slår minst 17 yards kortere med den nye drivern? Vil man ha rett også i en sånn påstand?
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt skaft og nye investeringer...

Post by furu »

Ja. Selvsagt. Men man skal være rimelig tett i toppen for å bruke den påstanden i en reklame :)

Callaway og TaylorMade har vært i noen saker i en form for forbrukernemd nylig. Der ble dette med "longest driver in golf" diskutert. Callaway har sluttet å bruke det som følge av konklusjonen i saken. Og så svarte de med å gå på TaylorMade for sin "17 more yards". TM får bruke dette, men ikke hevde at den gjennomsnittlige golferen får denne lengden siden de har basert testningen sin på ballhastigheten 150mph!
Instagram @christianfuru
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Nytt skaft og nye investeringer...

Post by Snowman »

Det er noe jeg ikke skjønner med mye av det som skrives om tilpasset utstyr. Hvis en 18-19-hcp'er vil ta den lettvinte veien til å bli litt bedre, da kan han altså bare fortsette å slå like dårlig, men kjøpe tilpasset utstyr, så sparer han noen slag, ikke sant? Men hvis han så etterpå blir bedre til å spille, da slår han jo kanskje litt annerledes, men må han da bytte utstyr igjen?

Inntil jeg skjønner dette fortsetter jeg nok å gjøre som før, kjøpe alt når det er noe tilsynelatende gunstig å få fatt i, selv om jeg ikke aner hva jeg bør ha, og så fortsetter jeg med å bare spille og se hvordan det går. Hittil har jeg hver sesong vært bedre enn den forrige, og på denne billige metoden har jeg mitt beste på 18,1. Bør man da betale tusenvis ekstra for å komme ned til 15 med kjøpemetoden, eller bare spille og kose seg og gjøre så godt man kan med det billige utstyret man har, og så bli bedre gjennom å lære seg noe man ikke har fått til før? Føler meg litt alene om den sistnevnte innstillingen her inne :) ...evt er jeg bare gjerrig?
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Nytt skaft og nye investeringer...

Post by Golffreak »

tilskuer wrote:Interessante tall dette! En godt tilpasset TM SLDR går bare 8 m lenger enn en eldre, dårlig tilpasset, Supertri, og det meste av dette skal altså skyldes skaftet. Jeg synes ikke dette var spesielt gode tall for den nye "slideren". En har jo lært seg å forvente at hver ny drivermodell skal være 17 yards lengre enn den forrrige...
For det første så må man ta disse tallene litt med en klype salt, det var tross alt begrenset med tid og antall slag med hver kombinasjon. Tallene er fra de gode treffene, og utfra det kan det se ut som SLDR med Kuro Kage skaftet går litt lengre enn min nåværende driver ja. Supertrien er jo bare 3 år gammel, og jeg tok også en "custom fit" men da kun hvor jeg valgte driver/merke jeg slo best med, optimaliserte loft ift spin og ikke minst kun valgte riktig flex i standardskaftet. Det er jo klart at en må forvente at et skaft til 1500 kr, som har de egenskapene som passer meg bedre, vil gi litt mer lengde enn et skaft som leveres med standard og som skal passe "flest mulig". Ifølge Tom Horley så var de fleste "made for" skaft "not even close" til å være lik originalskaftet. Det var andre/billigere materialer som var brukt, andre spesifikasjoner (gjerne mykere i tip) og man får ikke "loadet" skaftet riktig med mindre man passer til akkuratt den svingen.. Ettersom alle driverhoder fra mange år tilbake har samme COR, så er det vel litt mindre å hente på lengde fra selve hodet? Selvsagt har enkelte hoder egenskaper som også passer bedre enn andre, så det kan være noe å hente på "fitting".. Det er i riktig fitting av skaftet jeg tror det meste ligger.

furu wrote:Ja. Selvsagt. Men man skal være rimelig tett i toppen for å bruke den påstanden i en reklame :)

Callaway og TaylorMade har vært i noen saker i en form for forbrukernemd nylig. Der ble dette med "longest driver in golf" diskutert. Callaway har sluttet å bruke det som følge av konklusjonen i saken. Og så svarte de med å gå på TaylorMade for sin "17 more yards". TM får bruke dette, men ikke hevde at den gjennomsnittlige golferen får denne lengden siden de har basert testningen sin på ballhastigheten 150mph!
Skulle 150mph ballhastighet være høyt? Jeg ligger jo der, med 101-103 mph køllehastighet og smashfaktor på ca.1,5. Det er mange som har langt høyere kølle- og ballhastighet enn meg for å si det slik, men forstår jo at de fleste pensjonister etc ikke har 150mph ballhastighet. Det er jo ikke et urealistisk utgangspunkt, for å få 17 yards lengre så må de jo sammenligne med ganske så gammelt og ikke minst lite tilpasset utstyr.... Tviler dog ikke på at de har fått opp tallet hvis de ønsker.
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt skaft og nye investeringer...

Post by furu »

150mph ballhastighet er et fullstendig unormalt snitt for golfere. 100mph og ballhastighet 150mph gir smashfactor 1.5. Det er et tall de aller fleste kan se langt etter.

Snitt svinghastighet for herregolfere er vel 85mph med driver. 150mph er en annen verden enn det vanlige golfere holder på med. Ikke bare pensjonister altså, men vanlige herregolfere.
Instagram @christianfuru
Post Reply