Simulator i vinter ----- "turnering"?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Simulator i vinter ----- "turnering"?

Post by furu »

Høsten er her for alvor på vei, om den ikke er her allerede da. 7 grader midt på dagen 8-) Stakk innom Bergen Golfsenter for å kjøpe Laddie ballene i dag og benyttet meg av muligheten til å tegne meg som medlem. Fikk en liten demo av simulatorene og må si at jeg er mektig imponert. For det første har man utrolig klare og detaljerte bilder, men det viktigste var all infoen man fikk og hvor nøyaktig den er. Ball- og køllehastighet, svingbane, lukket/åpen kølle og mer. Dette må jeg bare benytte meg mye av i vinter.

Noen som har spilt på Bergen Golfsenter?

Hva sier dere til en uhøytidelig simulatorturnering i vinter? Tenker da på alle her på forumet, ikke bare dem som spiller på BG. De fleste har vel Pebble Beach blandt banene. Utskrift som scannes og sendes på mail holder sikkert. Eller skjermbilde dersom det er mulig. Foto med digitalkamera av skjermen kan faktisk også holde.
Instagram @christianfuru
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Simulator i vinter ----- "turnering"?

Post by sumo »

hmm...morsom ide furu. kan godt tenkes jeg slår meg med på den.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Simulator i vinter ----- "turnering"?

Post by furu »

Kom gjerne med forslag til hvordan vi kan gjøre dette. Tenkte selv på tre eller fire runder som gir en sammenlagt score. Spiller over en periode på 3-4 måneder (november-februar)? Gjerne forskjellige baner, men det er avhengig av hva som finnes på simulatorene deres. Pebble Beach nevnes fordi den sikkert er en gjenganger.
Instagram @christianfuru
Stiffa
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 100
Joined: 06 Aug 2009, 23:34

Re: Simulator i vinter ----- "turnering"?

Post by Stiffa »

Jeg har spilt noe på Bergen Golfsenter forrige vinter.
Simulatorene er fantastisk, kanongode bilder, info osv.
Jeg blir med på en evt. 'turnering'.
3 runder slagspill på 3 forskjellige baner kan kanskje være noe.
Titleist bag med
Driver Titleist 910 D3
Wood Titleist 910 F4
Hybrid Titleist 910 H3
Jern Callaway X-forged (PX 5.5)
Wedger Titleist Vokey 54 + 58
Putter Scotty Cameron Del Mar
Baller ProV1
User avatar
Goofy
Forumvant
Forumvant
Posts: 50
Joined: 10 Jan 2009, 15:57

Re: Simulator i vinter ----- "turnering"?

Post by Goofy »

Jeg har tilgang på Kristiansand Golfsenter, de benytter Fullswing. Er ikke disse simulatorene satt opp mot internett ? Tror det finnes mulighet for å kjøre dette online - artig :D
-g-
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Simulator i vinter ----- "turnering"?

Post by furu »

Goofy wrote:Jeg har tilgang på Kristiansand Golfsenter, de benytter Fullswing. Er ikke disse simulatorene satt opp mot internett ? Tror det finnes mulighet for å kjøre dette online - artig :D
Skal sjekke om det er mulighet for online på BG også. Har sett at andre kjører online turneringer på simulator. Det vi må få oversikt over er hvem som vurderer å være med og hvilken type simulator de spiller på. Å velge en bane og sende inn score manuelt er vel det mest inkluderende mens online så avgjort hadde vært det beste.

På BGs hjemmeside står det bare at de heter High Definition Golf. Ut i fra det jeg ble fortalt så er de så godt som eneste sted i Norge med denne typen.
Instagram @christianfuru
Stiffa
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 100
Joined: 06 Aug 2009, 23:34

Re: Simulator i vinter ----- "turnering"?

Post by Stiffa »

De solgte vel en av simulatorene til Kvinesdal (tror eg det var).
Titleist bag med
Driver Titleist 910 D3
Wood Titleist 910 F4
Hybrid Titleist 910 H3
Jern Callaway X-forged (PX 5.5)
Wedger Titleist Vokey 54 + 58
Putter Scotty Cameron Del Mar
Baller ProV1
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Simulator i vinter ----- "turnering"?

Post by furu »

De sa det ja, at Kvinesdal har en. Også en klubb på Østlandet som vurderer dem.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Simulator i vinter ----- "turnering"?

Post by furu »

Dersom interessen er til stede så lager jeg en turnering i vinter. Gir tre forskjellige premier der vinneren får velge først osv. Har noen ideer; baller (selvsagt), AM&E headcover til putter med valgfri farge og golfsnakk.no i liten skrift nederst, hanske, caps.....som dere skjønner blir det tre småting. Desverre ikke noe stort. Skulle gjerne hatt en sponsor.

Kan alle som vil være med poste i denne tråden og i løpet av oktober poste hvilke baner simulatoren deres har? Ser for meg en runde hver måned i november, desember, januar og februar. Hvilke baner som skal spilles og hvor mange ganger på hver avhenger av tilbakemeldingene fra dere. Alle kan spille så mange ganger de vil hver måned og så sende inn sin beste score i slutten av måneden. Ser for meg at vi gjør det litt gammeldags med skjermbilde, utskrift e.l. Enkelt og greit, minner mest om "play by mail" i managerspillenes barndom :lol:
Instagram @christianfuru
User avatar
East
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 123
Joined: 02 Jan 2009, 16:43
Location: Oslo

Re: Simulator i vinter ----- "turnering"?

Post by East »

Hei.

Dette er en strålende idé!

Grunnet klimatiske forhold her på østlandet bruker jeg endel tid på simulatorer vinterstid. Mest brukt i oslo-område er simulaturene fra Fullswing. http://www.fullswinggolf.com/

I fjor spilte jeg mange onlineturneringer på http://www.fullswinggolftour.com/hhome.aspx. Her settes det opp offentlige turneringer, "tours" over flere uker osv. Her kan man også lage egne lukkede turneringer. Forutsettningen er at simulatoren er en fullswingsimulator, har software som støtter onlinespill og nettlinje, samt at spillerene er registrert. Livescore kan følges på nettsidene og scoren lastes opp umiddelbart.

Dette er bare dritgøy! Finnes det noen fullswingsimulatorer i Bergensområdet?

Uansett får vi det til å funke om vi spiller samme bane.

Forslag:
Furu setter opp en "terminliste" med f. eks 5 baner. Bane 1 spilles fra 1. nov - 15. nov. Bane 2 spilles fra 15.nov - 30 nov. osv. De fire beste rundene teller, den dårligste strykes. Færrest slag over/under banens par vinner. Scoren rapporteres inn med foto av scorekort på skjerm eller scanning av utskrift.
East

Hcp: 11,6 pr. 1. jan. NÅ: 10,1
I Baggen:
Driver: Titleist 909D3 (9,5)
Wood: Titleist 909F3 (15)
Hybrid: Cobra baffler (18)
Jern: KZG Cavity Back III (4-PW)
Wedger: Titleist SM, 52,56,60
Putter: Scotty Cameron, SS Newport 1,5
Ball: Pro V1X
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Simulator i vinter ----- "turnering"?

Post by furu »

Vi holder oss nok til en forholdsvis "low tech" profil ja. Online turnering blir vrient, flere kan delta dersom kravene kun er samme bane og ikke samme type simulator. Det går helt greit, det er bare en liten uhøytidelig av golfsnakk.nos beste simulatorspiller.

Får se om det kommer noen flere tilbakemeldinger etter hvert. Det er ikke noe problem å kjøre dette med 3-4 spillere men flere er selvsagt gøyere.
Instagram @christianfuru
Post Reply