European tour 2013

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: European tour 2013

Post by kevin »

flyter ikke helt nå. McGinley senker nesten fra bunker, mens Kofstad hadde plugget ball og skal slite for par
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: European tour 2013

Post by Snowman »

7 hull igjen i dag, mental utfordring nå! Klarer han å fokusere riktig, da er han fortsatt inni det når runden er slutt, men hvis det blir feil tanker nå, da kan det rase!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: European tour 2013

Post by Snowman »

Dette begynner å bli stygt, så utrolig synd! Hans +3 for dagen akkurat nå er tredje dårligst blant spillerne over cut-grensen.

... men med den gode runden i går, så er han fortsatt høyt oppe hvis han bare kan stoppe raset nå, med 6 hull igjen!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: European tour 2013

Post by Snowman »

Og hele folket ropte høyt HURRA !!! ... kunne ikke kommet på et bedre tidspunkt den birdie'n!!!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: European tour 2013

Post by kevin »

+3 og delt 2.plass. Går ut i lederball kl.14:19 norsk tid i morra. Blir spennende å se om han klarer å spille bedre igjen da. Mange av spillerne sa at det var tøffe forhold i dag. Blir nok ikke veldig lave scorer, og greenene er forventet å bli enda raskere enn de 11.5" på stimp som de var i dag. I går var snittscoren 73.54, mens i dag var den 74.04.
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: European tour 2013

Post by Sticho »

Ikke vært venn med putteren så langt. Bogey-bogey start. 3-puttet nettopp fra 4meter.
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: European tour 2013

Post by Sticho »

Fin birdie på hull 5, men frustrerende miss fra 1m på hull 7 som resulterte i nok en bogey.
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: European tour 2013

Post by Sticho »

Dobbel på 9.. +4 på front på en dag der nesten alle går under par. Typisk norsk. Er så j..... frustrerende.
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: European tour 2013

Post by TheBigEasy »

Enig. Håper at back 9 blir en del bedre. Det har den vært de forrige dagene.
Play your best.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: European tour 2013

Post by Snowman »

Jeg syns dette er kjempeskuffende! Jeg hadde både tro og håp for ham før sesongen, men jeg har etter hvert mistet trua på at han har den mentale styrken som skal til for å prestere godt når presset øker. Veldig synd, for det hadde vært så utrolig gøy å få opp en norsk herregolfer som kan vinne noe. Håper jo ennå at han kan bli så god, men nå er det etter hvert bare håp men ikke tro.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: European tour 2013

Post by Franz »

Snowman wrote:Jeg syns dette er kjempeskuffende! Jeg hadde både tro og håp for ham før sesongen, men jeg har etter hvert mistet trua på at han har den mentale styrken som skal til for å prestere godt når presset øker. Veldig synd, for det hadde vært så utrolig gøy å få opp en norsk herregolfer som kan vinne noe. Håper jo ennå at han kan bli så god, men nå er det etter hvert bare håp men ikke tro.
Å være der han er nå i sin første sesong på tour'en er nokså bra ift andre spillere med tilsvarende utvikling. Tommy Fleetwood klarte seg såvidt sin første sesong på ET etter han vant CT. Det tar rett og slett litt mer enn et halvt år å etablere seg.
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: European tour 2013

Post by Sticho »

Ny bogey.. Han er +4 på dagens 3 første par5, og totalt +5 for dagen. Liam Bond er jo også helt i offside. De drar nok hverandre ned i øyeblikket.
Kan jo alltids håpe på en avslutning slik han hadde på dag1, men utifra momentet i 2'er ballen deres, så er det lite som tyder på det.

Endelig er vi i en situasjon hvor de viser nærmest alle slagene til vår beste spiller, og så går det selvfølgelig så ille. :(
radar1
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 263
Joined: 28 Apr 2011, 10:47

Re: European tour 2013

Post by radar1 »

Spørs om det blir så mye mer TV-tid nå.
Kroppsspråket han var alt annet enn sprudlende på 11rn.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: European tour 2013

Post by Snowman »

Franz wrote:
Snowman wrote:Jeg syns dette er kjempeskuffende! Jeg hadde både tro og håp for ham før sesongen, men jeg har etter hvert mistet trua på at han har den mentale styrken som skal til for å prestere godt når presset øker. Veldig synd, for det hadde vært så utrolig gøy å få opp en norsk herregolfer som kan vinne noe. Håper jo ennå at han kan bli så god, men nå er det etter hvert bare håp men ikke tro.
Å være der han er nå i sin første sesong på tour'en er nokså bra ift andre spillere med tilsvarende utvikling. Tommy Fleetwood klarte seg såvidt sin første sesong på ET etter han vant CT. Det tar rett og slett litt mer enn et halvt år å etablere seg.
Det tar ikke en bestemt tid å klatre mot toppen, eller å unngå nedrykk underveis. Noen klatrer raskt med kometkarrierer, en del flere bruker lenger tid med en del frem og tilbake, og de fleste greier aldri å nå toppen. Og det siste er et viktig poeng! De fleste som er unge og lovende, blir aldri noe mer enn nettopp det!

Mitt poeng, Franz, er at jeg faktisk ærlig talt hadde tro på at Kofstad kunne bli den spilleren vi aldri har hatt; en herrespiller som kunne etablere seg i verdens topp-100, som fikk være med i de store turneringene som majors og WGCs, og som kunne vinne på ET. Nå har jeg ikke den trua på om lenger, for jeg tviler på at han har den mentale styrken som skal til. Ikke fordi jeg hadde trodd at han skulle nå dit allerede i år, men fordi jeg hadde trodd han skulle vist seg sterkere på det nivået han nå er.

Jeg håper jeg tar feil i det jeg skriver her, for jeg skulle selvsagt ønske å få ham opp dit jeg tidligere trodde han skulle ha potensial til. Men jeg tror altså ikke på det lenger at han etter hvert skal bli den topp-100-spilleren vi aldri har hatt, gjør du?
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: European tour 2013

Post by Snowman »

Hvor gamle var de beste europeerne da de vant på ET første gang? Det sjekket jeg nå. Jeg tok de 10 beste europeerne på OWGR, og det viste seg at de var i snitt 22 år da de vant på ET første gang. Det var 3 av dem som fikk sin første seier før de fylte 20 år (Rory, Garcia, Manassero), ytterligere 4 av dem fikk den før de fylte 25 år (Rose, G-Mac, Westwood, Poulter), og de 3 siste fikk den etter 25 år (Stenson, Donald, Hanson). Den som bruke lengst tid, det var Peter Hanson, og han var 27 og et halvt år da han fikk sin første ET-seier. Så dette setter det vel litt i perspektiv når man bør vise seg hvis man vil bli noe stort, eller hva?
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
Boris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 167
Joined: 02 Aug 2010, 18:27
Hcp: 23,7

Re: European tour 2013

Post by Boris »

Før jeg gikk inn i denne tråden forventa jeg å se Snowman i den.
User avatar
PlayerG
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 318
Joined: 08 Aug 2010, 17:40
Hcp: 8
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Stavanger
Has thanked: 19 times
Been thanked: 4 times

Re: European tour 2013

Post by PlayerG »

Jeg forventet ikke å se snowman på scorekortet til Kofstad.... :|
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: European tour 2013

Post by Sticho »

Trist som faen...
8 over etter 13 hull.
radar1
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 263
Joined: 28 Apr 2011, 10:47

Re: European tour 2013

Post by radar1 »

Uff :cry: 64, 74, 76 og nå sliter han med å komme under 80..
Snowman wrote:hadde tro på at Kofstad kunne bli den spilleren vi aldri har hatt; en herrespiller som kunne etablere seg i verdens topp-100
Jeg har fortsatt trua! :)

Setter smellen på kontoen for barnesykdommer, men likte ikke kroppsspråket hans i går, og heller ikke furte kommentarene til caddien om at det var for mye sand i bunkerne. Opp med hue Espen!!
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: European tour 2013

Post by Snowman »

Boris wrote:Før jeg gikk inn i denne tråden forventa jeg å se Snowman i den.
Du er ikke særlig interessert, skjønner jeg, som først går inn her søndag kl 13 i en helg hvor en nordmann har vært med å sette preg på ET? Men skriv om ET og ET-spillerne du, Boris, det er det som er temaet i denne tråden. For den er laget for oss som syns det er noe å skrive om.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Post Reply