HJELP! Lasermåleren har tatt kvelden! Reparasjon eller ny?

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

HJELP! Lasermåleren har tatt kvelden! Reparasjon eller ny?

Post by Golffreak »

Under runden igår så tok min Bushnell Pro 1600 kvelden, drøye 3 år gammel.... :( . Først så hadde den slått seg over på yards på hull 6, fikk endret til meter men 1-2 hull senere så ville den ikke måle noe. Nå "kommer den ikke igang", har prøvd å ta ut batteriet (som var nytt) og eneste som skjer er at alle indikatorene lyser men jeg får ikke målt noe som helst... Dette er jo ikke akkurat en billig lasermåler, kostet 400 USD +8,25% sales tax i butikk I USA. Tilsvarende koster idag 500 USD på Golfsmith.

Skal til Portugal om 3 uker så MÅ ha fungerende lasermåler asap, har jo blitt litt avhengig.. Ser at norske distributører er Norma og SMD, er det noen som har erfaring med om de reparerer lasermålere? Reparasjonskostnad er jo sikkert litt vanskelig å si, men har dere noen erfaring så setter jeg pris på det. Skal ringe dem imorgen og høre. Bushnell i USA vil ikke ha enheter for reparasjon fra utlandet, dette pga toll står det.. Skal vel ikke være så vanskelig vil jeg tro, og mulig jeg kan bruke min adresse hos JetCarrier? Det kan jo ta litt tid å sende den til USA og tilbake da, så vil jo ha den reparert nå..

Jeg var jo inne på det i en tidligere tråd, det er et risikoelement ved å kjøpe slike produkter i utlandet ettersom du ikke får norske forbrukerkjøpslover i ryggen. Hadde jo håpet at lasermåleren kunne vart litt lengre enn 3 år...

Alternativt, er det noen gode dealer på bra lasermålere for tiden? Da gjerne i norske butikker...
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
Flise
Forumvant
Forumvant
Posts: 93
Joined: 27 Jan 2009, 10:39
Hcp: 12,8
Hjemmeklubb: Stiklestad Golfklubb
Location: Verdal

Re: HJELP! Lasermåleren har tatt kvelden! Reparasjon eller n

Post by Flise »

I baggen:
Cobra FP 6-7-8-9-pw-gw-sw
Callaway 60*
Cobra S2 senior driver
Cobra S2 3wood
Cobra LD fw 5,7,9
Putter: Profound Dark Ace
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: HJELP! Lasermåleren har tatt kvelden! Reparasjon eller n

Post by kevin »

Hør med SMD først, de burde ha noen gode råd
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: HJELP! Lasermåleren har tatt kvelden! Reparasjon eller n

Post by furu »

Har hørt at det er vrient med retur/reparasjon på Bushnell for tiden. Lang ventetid hvis det kan fikses.

Er det noen form for reset knapp på den?

Bushnells eneste løsning er vel å bytte batteri :)
Instagram @christianfuru
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: HJELP! Lasermåleren har tatt kvelden! Reparasjon eller n

Post by Golffreak »

Jeg skal prøve et nytt og annet batteri for å sjekke om det hjelper.. Men ja, har googlet litt og mange i USA som ikke er så happy med kundeservice/reparasjon der. Får håpe det er bedre i Europa, men har mine tvil...

Er litt kjipt, jeg betalte ca 2500 NOK og de koster jo rundt 3500 NOK her hjemme. Da bør det være litt bedre kvalitet, og ikke minst mulig å få reparert. Får ringe imorgen og høre...
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: HJELP! Lasermåleren har tatt kvelden! Reparasjon eller n

Post by Golffreak »

SMD, den norske importøren, kunne ikke hjelpe.. Hvis måleren var innenfor garanti (2 år) så hadde jeg fått en ny, etter at den først hadde blitt sendt ned til Tyskland for å verifisere at den var defekt... Ingen som reparerer denne, og har nå testet med enda et nytt batteri uten hell.

Jævlig irriterende, når jeg trykker på power knappen så lyser alle indikatorene og så skjer det ikke noe mer.. Tenkte på om jeg skulle prøve meg på skrutrekkeren og åpne driten for å se om det var en genial reset-knapp der inne, men det er jo ingen skruer for å åpne den!

Så mye for å kjøpe den "beste" og dyreste lasermåleren, 3 år med veldig skånsom behandling er litt dårlig synes jeg. Har hatt den i håndbagasjen på reiser, og har aldri mistet den eller hatt den utenfor veska når jeg ikke har brukt den.

Har nå litt dårlig erfaring med Bushnell på kvalitet, noen som har noen erfaringer med de andre merkene? En kompis har Pargate som han har fått 2 defekte hittil, så det frister ikke så veldig heller...
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
apehest
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 129
Joined: 13 Feb 2012, 15:13
Hcp: Multi
Location: Fredrikstad

Re: HJELP! Lasermåleren har tatt kvelden! Reparasjon eller n

Post by apehest »

Kommer langt med øya og en baneguide spør du meg,(bruker gps her og der uten at det er viktig for meg) og går øya istykker så er du ikke på golfbanen likevel.
På grunnlag av pris og kvalitet tør jeg anbefale det.
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: HJELP! Lasermåleren har tatt kvelden! Reparasjon eller n

Post by Golffreak »

apehest wrote:Kommer langt med øya og en baneguide spør du meg,(bruker gps her og der uten at det er viktig for meg) og går øya istykker så er du ikke på golfbanen likevel.
På grunnlag av pris og kvalitet tør jeg anbefale det.
Joda, baneguide er greit på utslaget men på innspillet så er det ingenting som slår laseren.. :) . Greit nok med merker i fairway som man kan skritte opp fra, men det er jo enten til forkant/midten og så kan jo enkelte greener være opptil 40m lange. Har brukt lasermåler i 3 år, og man sparer både slag og tid. De gode slagene blir enda bedre (nærmere pinnen), de dårlige er like dårlige som før. Man blir litt avhengig, og når du har begynt å bruke laser så er det ingen vei tilbake.... ;)
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: HJELP! Lasermåleren har tatt kvelden! Reparasjon eller n

Post by kevin »

Sjekk med Golfhandelen som Flise nevnte over her. Bra pris på Bushnell V2. Den har jeg hatt i flere år, helt problemfri. Byttet batteri 2 ganger. Be om "golfsnakk-pris" ;)
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: HJELP! Lasermåleren har tatt kvelden! Reparasjon eller n

Post by Golffreak »

Ble en Leupold GX-3i fra Trondheim Golfsenter. Mange på golfwrx etc som ikke er fornøyd med Bushnell, spesielt ikke når de går i stykker, og jeg kjøper sjelden samme merke når jeg ikke er fornøyd første gangen. Klarer heller ikke å la være å kjøpe "det beste" :-), og MGS bl.a mener at dette er den beste lasermåleren. Satser på at å kjøpe av norsk butikk gir en ekstra trygghet/beskyttelse også..

Koster å være kar og er "no going back" når en først har begynt å bruke laser. Skjønt spilte jo en av mine bedre runder for året igår, UTEN laser..... :roll:

Hadde lasermåling enda hjulpet på korte putter så hadde jeg betalt hva som helst akkurat nå.... :)
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: HJELP! Lasermåleren har tatt kvelden! Reparasjon eller n

Post by Golffreak »

Drev og ryddet litt her idag, og den gamle Bushnell 1600 laseren lå og slang. Før jeg kastet den så puttet jeg inn et nytt batteri for å teste en siste gang. Til alt overmål så fungerer den nå!!! Måtte teste ved å måle mot nabobyggene på begge sider av leiligheten, trodde ikke helt det jeg så. Forsøkte jo å la den ligge i over 14 dager uten batteri i høst, mulig jeg testet etter enda lengre periode også. Nå har den ligget siden September, og plutselig fungerer den. Merkelig med denna teknologien...

Den er ikke så god som Leupold laseren jeg kjøpte, og nå har jeg to lasermålere... :).

Kan anbefale Leupold forøvrig, funket veldig bra i Portugal i Oktober og for de som er på det nivået så måler den ned til halvmeteren.... :roll:
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
Post Reply