Kommentatorers pengefokus

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
Joscar
Rookie
Rookie
Posts: 6
Joined: 18 Apr 2013, 23:16

Kommentatorers pengefokus

Post by Joscar »

Er det bare jeg som blir flau av de norske golfkommentatorenes pengefokus?
Hele tiden snakker de om hva spillerene har tjent, kan tjene, tjente ifjor, vil tjene neste år, osv.
Hører aldri amerikanske og britiske kommantatorer fokusere på det?

Det virker heller ikke som spillerne er opptatt av penger mens de spiller. De er opptatt av prestasjoner og det å vinne en golfturnering. Om de vinner 500.000 eller 2 mill tenker de ikke på der og da.

Både Stricker og Stenson ble spurt etterpå om dette med penger, og begge svarte at det var ikke det viktigste. Selv etter at konkurransen var over. Da er det pinlig med de norske kommentatorenes evige:
-hvor mye har han tjent idag, Hallvard?
-Hva får han hvis han setter denne, Hallvard?

Provinsielt vås.
smalahove
Rookie
Rookie
Posts: 32
Joined: 27 Jun 2013, 18:06

Re: Kommentatorers pengefokus

Post by smalahove »

Med tanke på Stensons berg og dalbane økonomisk og sportslig de siste årene, setter han seg i respekt (hos meg i alle fall) med uttalelser som (fra golfdigest):

"Life is ups and downs -- stock market, golf," he said recently. "Everything kind of goes in cycles. I think when you're not getting what you want and you have to work hard for it and then you get the reward, it's going to feel better than if you get it all the time, I guess. But it's life in general. It's going to be highs, it's going to be lows, and we move on."

Spesielt med tanke på at man mistet vel hele formuen sin i et "pyramidespill-investeringsselskap" for noen år siden ...
apehest
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 129
Joined: 13 Feb 2012, 15:13
Hcp: Multi
Location: Fredrikstad

Re: Kommentatorers pengefokus

Post by apehest »

Skal vel ikke glemme at ET handler om pengelista.
Og om man får være med neste år handler om hvor mye du har spilt inn.
Da er det relevant hvor mye man tjener på den og den putten.
smalahove
Rookie
Rookie
Posts: 32
Joined: 27 Jun 2013, 18:06

Re: Kommentatorers pengefokus

Post by smalahove »

Hører aldri noe lignende når jeg ser på tennis. Tennis har et poengsystem, men det er jo en direkte sammenheng med premiepengene, uten at de maser noe videre om hverken poeng eller penger.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Kommentatorers pengefokus

Post by kevin »

Litt masete rundt de viktige puttene, ja. Men gidder ikke bry meg veldig.
Post Reply