De magiske øyeblikkene vi venter på!

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: De magiske øyeblikkene vi venter på!

Post by veggiss »

Snowman wrote:Veggiss, du som også spiller en del på Asker, hvor nærme har du kommet på førsteslaget på hull 9? Jeg har hatt to eagle-sjanser der fra 2-3 meter og bommet begge, pluss minst to til innenfor ti.
Ikke spesielt nærme. Slår alltid ut med 4-jern for å ikke ta problemene til høyre og venstre i spill og da er det sjelden jeg når green.

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk 4
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
syltetoy
Rookie
Rookie
Posts: 4
Joined: 31 Jan 2013, 20:14
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo

Re: De magiske øyeblikkene vi venter på!

Post by syltetoy »

Satte min første eagle denne helgen!! :D Besøkte Tyrifjord for første gang, som forøvrig var en veldig gøy bane å spille, og alt klaffet på hull 16. Først en god drive midt i fairway for så å følge opp med 4er wood fra 200m som la seg halvannen meter forbi hullet. Ekstatisk følelse når den ballen rullet midt i koppen, men den virkelige godfølelsen var å se ballbanen etter å ha klinket til med wooden. Bunkere i forkant og vann i bakkant, kommer til å leve leeenge på det hullet der. Motivasjonen for å bli bedre i golf har aldri vært sterkere og kan knapt vente til neste sesong begynner, selv før denne sesongen er ferdig :)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17377
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: De magiske øyeblikkene vi venter på!

Post by kevin »

Grattis.

Har ennå ikke hatt min første eagle ennå, ei heller hole in one. Men slo noen rette driver på rangen i dag, med driver altså. Det er magisk for meg...
Sharky
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 198
Joined: 27 Oct 2011, 11:36
Hcp: 6,2
Hjemmeklubb: Jæren GK

Re: De magiske øyeblikkene vi venter på!

Post by Sharky »

Reddet par på et par5 hull med en ball OB for noen år siden i en turnering. Dog ikke en ekte eagle, men ga en god følelse uansett :)

Tidligere i år var jeg en tur i scotland og endte opp med 2 eagles på turen.

Den første kom på et kortere par 4 hull over en stor "kløft" ca 210-220meter. Slo 5 wood opp til venstre for flagget å satte en putt for eagle på 3-4 meter. Dette ble etterfølgt av ikke baren 1 men 2 birdieshots :P, hullet etter kom det en birdie (kort par3) og enda en birdieshot. Dette satte humøret for runden og til slutt ble det mer fokus på øl enn golf ;P.

Dagen etter var vi på et kortere par 5 hull, 430ish meter (husker ikke nøyaktig lengde). Utslaget var så som så og landet til venstre for fairway i roughen. Da jeg kom bort til ballen lå den rimelig bra oppå grasset, jeg klarte ikke å bestemme meg om å gå for greenen eller ikke, så roper han i den andre bilen "Gå for greenen (og humrer litt)." Vi er jo her for å kose oss, så jeg tenker la gå og drar frem 3wooden. Så kommer kommentaren, "du kan ikke slå den, da går du for langt". Jeg er ikke sikker selv men lar tvilen gå meg til gode og tar opp 4 jernet fra baggen. Jeg vet det er ca 220meter til midten av green, men trenger kun en carry på ca. 180meter for å komme over vannhinderet i forkant green.

Trekker pusten og slår til med rimelig bra kraft og ser ballen ta av i riktig retning.. Jeg ler høgt og det gjør de andre og. Ballen stoppet 50cm fra greenen i forkant. putten var på gode 10 meter (om ikke lenger) med noen onduleringer som jeg alldri ville tenkt tanken på at denne er en putt jeg normalt skal kunne sette men sier alikevel, Jeg sier, "er vel nå jeg skal sette denne for eagle også. hehe". Ballen ruller ned, opp og til siden. Halveis på veien tenker jeg at denne kan gå i hullet, retninger ser ut til å være på plass.. er den hard nok? midt i koppen! En god latter og et stor smil var på plass :)
"The more i practice, the luckier i get"
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: De magiske øyeblikkene vi venter på!

Post by Snowman »

Det er såpass sjelden med eagle at jeg - i tillegg til den ene jeg nå fikk selv - bare har sett 2 andre fra folk jeg har spilt sammen med, også de på par-5. De to viser jo i seg selv hvor forskjellig måte de kan komme på.

Den ene gangen, på Holtsmark hull 6, var det 3 stk glimrende slag, godt utslag midt i fairway, neste et glimrende innspill til 7-8 meter fra flagget, og så en god putt. Det andre var på Asker hull 16; dårlig utslag som flirtet med vannet til høyre, standardslag ned i bakken, og så sette innspillet fra litt over 100 meter. Det med 3 gode slag gir jo best følelse da, så da jeg endelig fikk en selv, på Dynekilen hull 13, var det heldigvis på den måten som gir best følelse :)

Når det gjelder HIO, det har jeg aldri opplevd å se annet enn på TV.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Post Reply