Pris på baneguide?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Pris på baneguide?

Post by kevin »

Hva synes dere er en fair pris på en baneguide?

Dyreste jeg har sett var en guide til 75,-. Det synes jeg er i drøyeste laget

Eller bør den være gratis?
User avatar
ShooterMacgavin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 494
Joined: 05 Apr 2011, 12:43
Hjemmeklubb: Drammen GK
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Pris på baneguide?

Post by ShooterMacgavin »

Gjester bør få med denne gratis når de betaler full greenfee..
You're in big trouble though, pal. I eat pieces of shit like you for breakfast!
MatsO
Rookie
Rookie
Posts: 8
Joined: 16 Oct 2013, 09:11
Hcp: 18,9
Hjemmeklubb: Hakadal

Re: Pris på baneguide?

Post by MatsO »

Der må jeg si meg enig med ShooterMacgavin. Jeg var i Gilleleje i sommer(Sjælland). Vi spilte tre runder på Gilleleje, Rye og Fredensborg. På Gilleleje fikk vi en liten pose med baneguide og noen smågreier, inkludert personlig scorekort. På rangen var det også gratis baller. Det var bare å fylle opp og smelle løs. Det var en riktig så god ordning som jeg ikke ser så mye av i Norge(Ikke at jeg spiller så mange andre steder enn rundt om i Akershus da og andre sine opplevelser er sikkert annerledes).
Klubb: Hakadal GK
Handicap 2013: 19,4
Handicapmål 2014: 10(Nå setter vi inn turbo'n, Mats har fått dilla!)
Driver: Callaway ft-9 Draw/slice
Jernsett: Taylormade Burner 1.0 jernsett
Wedger: Callaway 52-56-60 X-forged
Putter: Odyssey 2ball
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Pris på baneguide?

Post by GunnarBull »

På Miklagard får alle greenfeebetalende gjester en sort liten tøymappe med en greengaffel, noen pegger og en baneguide i glanset papir. Hyggelig gave som gir mange en bedre start på runden.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Pris på baneguide?

Post by Yorkie »

Jeg synes baneguide skal være inkludert i greenfeeprisen, noen baner går greit å spille første gang med kun laser, men på veldig mange baner er en baneguide svært nyttig (kan f.eks være bunkere i rekke osv.), dog, den bør være i matt eller halvmatt papir, glanset papir gir svært ofte refleksjoner som gjør at den blir vanskeligere å lese
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
tilskuer
Forumvant
Forumvant
Posts: 79
Joined: 08 Apr 2011, 16:00

Re: Pris på baneguide?

Post by tilskuer »

Det er vel ingen ting som er gratis. Har opplevd å få slike velkomstpakker og det er greit når greenfee koster 1500 kroner og en bare skal spille banen en gang. På baner en spiller oftere på greenfee har en jo ikke bruk for nye baneguide hver gang, og da er det like greit at prisen for guiden ikke er bakt inn i greenfee'en. 75 kroner er litt drøyt men jeg betaler det hvis det er en fin guide. Jeg samler på dem.
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Pris på baneguide?

Post by GunnarBull »

Yorkie wrote:Jeg synes baneguide skal være inkludert i greenfeeprisen, noen baner går greit å spille første gang med kun laser, men på veldig mange baner er en baneguide svært nyttig (kan f.eks være bunkere i rekke osv.), dog, den bør være i matt eller halvmatt papir, glanset papir gir svært ofte refleksjoner som gjør at den blir vanskeligere å lese
Haha, funny man Yorkie :-)
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
goffy
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 174
Joined: 28 Apr 2011, 13:37

Re: Pris på baneguide?

Post by goffy »

Slik spillet mitt har vært i år så har baneguiden vært til like stor hjelp som en rull dasspapir.
Men guiden er helt klart best når den ikke er glanset :P

Synes baneguiden skal være gratis for GF spillere.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Pris på baneguide?

Post by kevin »

Jeg synes også at den skal være gratis. Synes også det er litt gammeldags at hver klubb for gjort sine egne guider, med priser mellom 20-75 kroner for en guide.

Hva med å få til en elektronisk guide istedenfor, som kan brukes på de fleste smarttelefoner?

Er nok litt bortskjemt med guidene på svenske baner. De fleste svenske baner er tilknyttet samme opplegg, gjennom Caddee.se. Alle guider er gratis og man kan laste ned guidene gjennom Caddee app`n også

Burde vel vært mulig å få til noe sånt i Norge også?
Pepto
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 148
Joined: 22 Feb 2012, 07:40

Re: Pris på baneguide?

Post by Pepto »

Må vel si at kvaliteten på baneguiden også spiller inn. Noen baneguider er helt forferdelige og NAF veibok fungerer bedre.

Jeg kan betale noen kroner for en bra baneguide. Har spilt litt rundt i Europa og har enda ikke fått baneguide selv om man har vært oppi 2500 i greenfee. Så skal ikke si at norske klubber skal gi med baneguide, men hadde vært fint.

Skal jeg først kjøpe guide, bør den være i god standard.
Fossi
Forumvant
Forumvant
Posts: 59
Joined: 11 Sep 2013, 17:06
Hjemmeklubb: Byneset Golfklubb
Location: Trondheim

Re: Pris på baneguide?

Post by Fossi »

Jeg spilte nylig en runde på Utsikten Golfsenter og fikk utlevert en flott baneguide. Denne fikk jeg og fikk streng beskjed om å bruke den. Kosta ikke et rødt øre. Guiden var til meget god hjelp da jeg aldri har spilt på banen tidligere. Baneguide er noe jeg syns klubbene bør bruke en del tid på da dette kan være en veldig medvirkende faktor for om folk spiller godt og trives på banen. Betaler man greefee syns jeg dette bør være gratis. Og så syns jeg at medlemmer med spillerett bør få en tilsendt ved sesongstart. Skal man ha flere utover dette så kan det være greit å ta noen kroner for den, men da bør det være en god guide som man faktisk kan bruke til noe.
Pro v1x
Rookie
Rookie
Posts: 9
Joined: 19 Oct 2013, 23:19

Re: Pris på baneguide?

Post by Pro v1x »

Mitt første innlegg her. Da jeg leste at det var blitt spilt på Utsikten fikk jeg lyst å høre hvordan det var. Har spilt der to runder i året,tre eller fire år på rad,men ikke i år og i fjor. De årene jeg var der var det veldig fint der. Foran fjoråret gikk det rykter om dårlige forhold p.g.a frost skader. Derfor tok jeg ikke sjansen på å reise dit. Så hvordan vil du si at det var nå?
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Pris på baneguide?

Post by Snowman »

En "gratis" baneguide, er den da virkelig gratis? Eller er den tvert imot da et obligatorisk kjøp som inngår i greenfee?

Dette er jo litt den samme type diskusjon som har vært mellom SAS og Norwegian, hvor spørsmålet er hva som er best for kundene av å ha mye eller lite innbakt i billettprisen.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Pris på baneguide?

Post by Golffreak »

Alltid hyggelig å få noe "gratis", men jeg er enig i at det er bortkastede penger å gi en ny baneguide til hver eneste GF spiller. Jeg har vært på Mikla og sagt at jeg har baneguide fra før, jeg har da sikkert "gitt" dem 10 kr men synes det er meningsløst å ha 5-6 baneguider derfra hvert år... Det er vel bare i juli de har hatt det tilbudet forresten.

En hyggelig gest kan jo være å spørre om det er første gang de spiller banen, og hvis svaret er ja så får de en gratis baneguide første gang. En ekstra fin velkomst kan man kalle det. Ettersom alle er registrert i golfbox så burde det også være mulig for klubbene å få opp hvilke spillere som er der for første gang, men ærlighet fra GF gjestene funker like bra.
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
Fossi
Forumvant
Forumvant
Posts: 59
Joined: 11 Sep 2013, 17:06
Hjemmeklubb: Byneset Golfklubb
Location: Trondheim

Re: Pris på baneguide?

Post by Fossi »

Jeg må presisere at det var første gang jeg spilte på Utsikten og at de spurte om dette før de ga meg en baneguide. Men da jeg svarte at det var min første runde der så virket det ikke som om jeg hadde noe valg med den guiden. Jeg tok imot og sa takk og den var veldig nyttig.
Til Pro V1X: Runden på utsikten var veldig bra. De har et flott anlegg og banen var veldig bra. Litt vått her og der, men det må man nesten regne med i oktober. Helt klart en av de beste banene jeg har spilt på noen gang, men best av tre der de to andre en 9-hulls sier kanskje ikke så mye. Servicen var god og banen var i veldig god stand.
Pro v1x
Rookie
Rookie
Posts: 9
Joined: 19 Oct 2013, 23:19

Re: Pris på baneguide?

Post by Pro v1x »

Takk for tilbakemelding "Fossi"! Ut fra den,og hvis vinteren er litt "snillere" enn de siste to årene,kommer jeg sikkert til å reise en tur neste år.
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Pris på baneguide?

Post by GunnarBull »

Golffreak: Er redd du tar feil hvis du tror baneguiden er "innbakt" i greenfee. Grunnen til at Miklagard leverer ut denne posen med pegger og baneguide til betalende gjester, er fordi vi ønsker at våre gjester skal føle seg velkomne. En fornøyd gjest er mange ganger mer verdt enn en misfornøyd gjest, enten i form av flere gjestespill, anbefalinger til andre eller som en fremtidig medlem.

Hvis en gratis reklameartikkel fører til økt omsetning og bedre lønnsomhet, vil ikke kostnaden for artikkelen pålegges kunden. Så jo, det finnes faktisk mye som er gratis her i livet ;-)

Ellers enig i at man ikke trenger å få den hvis man har den fra før, men det er jo ikke vanskeligere enn at gjesten - som i ditt tilfelle - sier at han/hun ikke trenger den. Mange som har sagt det.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
Post Reply