Trenger nye jern

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Trenger nye jern

Post by furu »

For at CPM skal være relevant må vel kickpoint på skaftene som måles mot hverandre være det samme? Eller tar jeg feil? Litt for sent på kvelden for dype diskusjoner. Hodet mitt funker ikke helt :D
Instagram @christianfuru
Pepto
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 148
Joined: 22 Feb 2012, 07:40

Re: Trenger nye jern

Post by Pepto »

GSE har forøvrig 15% på stæsj nå
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Trenger nye jern

Post by Golffreak »

furu wrote:For at CPM skal være relevant må vel kickpoint på skaftene som måles mot hverandre være det samme? Eller tar jeg feil? Litt for sent på kvelden for dype diskusjoner. Hodet mitt funker ikke helt :D
CPM kan vel måles på ulike måter som gir ulike tall, og er enig i at skaftprofil er viktigere enn CPM i seg selv. Skal man måle CPM nøyaktig så må man også måle uten grep og med samme køllehode evt. Hvis alle produsenter oppgir tall i 5" tvinge og uten grep så hadde det sagt mye mer enn "R, S og X" iallefall....

Jeg var en uke i Portugal og spilte nå, og jeg må si at det nye skaftet og tilpasningen av driveren min har gjort underverker. Anbefales på det varmeste, og jeg økte lengden på tross av at jeg gikk fra 45,75 til 44.5 skaftlengde.
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
relunde
Rookie
Rookie
Posts: 25
Joined: 29 Aug 2013, 14:45
Hcp: 12,0
Hjemmeklubb: Moss & Rygge Golfklubb

Re: Trenger nye jern

Post by relunde »

Da ble det kjøpt Razr X jern på lørdag. Kom over disse på expo'en til 2999,- så da klinte jeg til!
Først når jeg kom hjem oppdaget jeg at det var Uniflex skaft, men jeg tror nok kanskje at denne typen skaft kan være ideelt for meg.
Kommer tilbake med mer info etter jeg har testet disse :) Er jo "bare" 5mnd til sesongstart igjen..... Passe frustrerende med nye jern nå!
Driver: Cobra AMP Cell
Wood: Callaway Razr Fit Xtreme #3
Hybrid: Mizuno MP-650 19*
Jern: Mizuno MP-59 4-p
Wedger: Mizuno MP-T4 50 - 56 - 58
Putter: Nike MC-3i
Post Reply