Mizuno MP-69

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
H1N1
Forumvant
Forumvant
Posts: 55
Joined: 17 May 2012, 18:37
Has thanked: 1 time

Mizuno MP-69

Post by H1N1 »

Fått et særdeles godt tilbud på mizuno mp-69 blades, helt nye. Aldri slått med blades i hele mitt liv og bruker alltid å teste køllene før jeg kjøper de, det har jeg ikke mulighet til denne gangen. Det jeg har lest på nettet er utelukkende positivt. Leser at køllene anbefales til rimelig gode spillere, selv har jeg 5,5 i hcp og ser for meg at jeg når hcp kategori 1 neste år. Ser for meg dette kan være jern jeg kan "vokse i".

Men som sagt, jeg har aldri slått med blades og aner derfor ikke hva jeg går til.

Noen her inne som har erfaringer med jernene? Blir det for risky å kjøpe et helt nytt jernsett man aldri har prøvd?

Custom fitting får jeg gjort ved behov i ettertid.
apehest
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 129
Joined: 13 Feb 2012, 15:13
Hcp: Multi
Location: Fredrikstad

Re: Mizuno MP-69

Post by apehest »

Spørsmålet er vel heller om balltreffet ditt er godt nok, og om du evner og har behov for å manøvrere ballen. Det sistnevte er det eneste blades er bra til.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Mizuno MP-69

Post by furu »

Ingen stor risk å kjøpe smidde hoder hvis du vil ta fitting senere og eventuelt bytte skaft. Jeg har spilt med en del veldig gode golfere. Typen veldig veldig veldig gode faktisk. Langt fra alle spiller med blades. Handicap og jerntype henger ikke nødvendigvis sammen.

Kjøp køllene hvis du får god pris. Du kommer sikkert til å angre hvis du dropper det :)
Instagram @christianfuru
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Mizuno MP-69

Post by eivaan »

Mp-69 og MP-59 er Mizuno sine signaturprodukter, jeg teste begge før jeg kjøpte. Merket ikke stor forskjell, men valgte 59 da de var litt snillere...(spiller på 7.6) Jeg hadde klint til uten å tenke meg om hvis dealen er bra :) Er vel sammen med Titleit MB de fineste køllene som lages, pure balsam.....
H1N1
Forumvant
Forumvant
Posts: 55
Joined: 17 May 2012, 18:37
Has thanked: 1 time

Re: Mizuno MP-69

Post by H1N1 »

Da ble det MP-69, kunne ikke si nei til den prisen. Skulle det vise seg at det ikke er noe for meg får jeg henge de på veggen.
Post Reply