Golfstoreeurope.com

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Golfstoreeurope.com

Post by sumo »

takk for svar furu, men jeg tenkte mer på de alternativene man får i menyen til GSE når man custombestiller en kølle. du får en del valg nedover siden, og på skaftdelen dukker det opp en del alternativer. det var litt mer det jeg tenkte på.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Golfstoreeurope.com

Post by veggiss »

Alle de skaftene som du kan velge der er vel stål?
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Golfstoreeurope.com

Post by sumo »

nei, det tror jeg ikke. de to nederste valgene står oppført som stål. de andre er vel graffitt?
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golfstoreeurope.com

Post by furu »

veggiss wrote:Alle de skaftene som du kan velge der er vel stål?
Var nettopp derfor jeg ramset opp noe helt annet :) Alle de skaftene er stålskaft, veggiss har helt rett.
Instagram @christianfuru
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Golfstoreeurope.com

Post by sumo »

da beklager jeg min forrige post. jeg tok grådig feil. da blir det isåfall standard graffitt skaft.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Golfstoreeurope.com

Post by furu »

Det må jo være en feil på siden til GSE. Kan umulig være riktig at de kun tilbyr stål som alternativ. Send mail og sjekk hvilke skaft de har på lager til den køllen du vil ha.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Instagram @christianfuru
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Golfstoreeurope.com

Post by sumo »

sender de en mail på mandag. kan ikke forstå det jeg heller, om det faktisk er tilfelle at det eneste graffitt alternativet er standard.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golfstoreeurope.com

Post by furu »

Du kan jo sjekke på ebay. Mulig det ligger noen der med "custom" skaft.
Instagram @christianfuru
TehHaslum
Rookie
Rookie
Posts: 4
Joined: 08 Sep 2012, 14:38
Location: Bergen

Re: Golfstoreeurope.com

Post by TehHaslum »

Jeg bestillte fra GSE torsdag 30 aug. Jeg antok at de var relativt raske med å sende pakker, siden det står "delivery time 3-5 days". Greitt nok, det er vell kanskje å være optimist når det gjelder utenlands kjøp.
Men nå lørdag 8 sep. Har jeg fortsatt ikke hørt noe fra de. På ordren min så står det følgende:

"Your Order Is Currently Being Processed By Our Warehouse Staff. Please Note: If Your Order Is For Custom Fit Clubs This Will Take Approx 10 Working Days + Delivery. Please add our email address customerservice@golfstoreeurope.com to your approved email list immediately so that our email address is not caught in your spam filters."


Noen som vet hva det egentlig betyr? Har de sendt varen? Eller er det noe som har gjort at pakken ikke har blitt sendt?

Jeg har sendt de to eposter uten at de har svart . Det bekymrer meg litt. For når jeg spurte dem om et par sko, så svarte de meg dagen etterpå. De har visst en "policy" på å svare deg etter 24 timer. Men det har nå gått 3-4 dager uten noe som helst svar.

Noen tanker?

Takk for svar

-TehHaslum
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Golfstoreeurope.com

Post by sumo »

at ikke GSE svarer på mail, er ikke noe nytt.
at de er treige som faen på leveringer, er heller ikke noe nytt.
tror du bare må smøre deg med en klype tålmodighet. betsilte du noe customgreier, så vil det jo automatisk ta lenger tid.
et scenario jeg kan se for meg har skjedd her, er at de ikke har varen din på lager. så den må først bestilles inn, for så og videresendes til deg. slike ting tar år og dag.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
TehHaslum
Rookie
Rookie
Posts: 4
Joined: 08 Sep 2012, 14:38
Location: Bergen

Re: Golfstoreeurope.com

Post by TehHaslum »

sumo wrote:at ikke GSE svarer på mail, er ikke noe nytt.
at de er treige som faen på leveringer, er heller ikke noe nytt.
tror du bare må smøre deg med en klype tålmodighet. betsilte du noe customgreier, så vil det jo automatisk ta lenger tid.
et scenario jeg kan se for meg har skjedd her, er at de ikke har varen din på lager. så den må først bestilles inn, for så og videresendes til deg. slike ting tar år og dag.
Jeg kan si at jeg ikke har bestilt noe "custome" varer. Men dette er ikke bra for GSE. En ting er at det tar lang tid å sende varer. Men at de ikke svarer på epost i det tidsrommet de seier de skal svare. Eller at de ikke har varene inne, når nettstedet tydlig viser at de har det. Det er skuffende.

Men som du sier. Jeg må nok bare smøre meg med tolmodighet. Men ofte er det vanskelig. Spesielt nå når vi går inn mot slutten av sesongen :-)


-TehHaslum
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golfstoreeurope.com

Post by furu »

"3-5 dager" er helt sikkert det de skriver når de vet at de nesten helt sikkert kan få tak i varen hos leverandørene. De har den ikke selv, men må bestille den inn etter at kunden har bestilt og betalt. Hvis de ikke svarer på henvendelsene dine kan du anta at de sliter med å få tak i varen.
Instagram @christianfuru
TehHaslum
Rookie
Rookie
Posts: 4
Joined: 08 Sep 2012, 14:38
Location: Bergen

Re: Golfstoreeurope.com

Post by TehHaslum »

furu wrote:"3-5 dager" er helt sikkert det de skriver når de vet at de nesten helt sikkert kan få tak i varen hos leverandørene. De har den ikke selv, men må bestille den inn etter at kunden har bestilt og betalt. Hvis de ikke svarer på henvendelsene dine kan du anta at de sliter med å få tak i varen.
Om jeg forstår deg rett. Så har ikke GSE noe utstyr selv. De bestiller alt rett fra en eller flere levrandører?

Det går jo selvsagt fint. Men det hadde vært bedre om de sa i fra at de ikke hadde varene inne. At jeg måtte belage meg på noen ekstra dager. Nå skal det være sagt at jeg har bestilt mye små saker også. Feks pegs, divot osv. Da er det litt kjipt om det skulle være en pakke med pegs de ikke hadde på lager. Da hadde jeg selvsagt valgt det bort. Slik at de kunne sende pakken med en gang :-)


-TehHaslum
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golfstoreeurope.com

Post by furu »

Noe har de, men med det vareutvalget så kan vi nok trekke konklusjonen at de bestiller inn fortløpende når ordrene fra kundene kommer inn. Det viser også leveringstiden og de mange tilfellene der kundene får beskjed om at varen allikevel ikke er tilgjengelig. Det er helt vanlig å gjøre slik i amerikanske og britiske nettbutikker. Ofte får kundene varene direkte fra produsenten selv om den kjøpes i en nettbutikk, noe som selvsagt blir vrient når det skal sendes til Norge.

GSE er helt grei de. Jeg har ikke noe problem med at butikker gjør golf rimeligere og mer tilgjengelig.
Instagram @christianfuru
User avatar
Thkarlson
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 282
Joined: 15 Jun 2011, 18:04
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Nøtterøy Golfklubb

Re: Golfstoreeurope.com

Post by Thkarlson »

Var akkurat det samme for meg, bestilte 31 august, alt skulle i følge de være på laget
Kom 21 september mener jeg, ringte de flere ganger og de sa de ventet varene inn, var visst en feil at det sto "på lager"

Er dessverre bare og smøre seg med tolmodighet....
In the bag
Taylormade SLDR mini driver 12'
Callaway XHot 4wood
Cleveland 588 Hybrid 20,5'
Titleist AP2 4-W
Titleist SM4 54' 58'
Scotty Cemeron newport 2.0
TehHaslum
Rookie
Rookie
Posts: 4
Joined: 08 Sep 2012, 14:38
Location: Bergen

Re: Golfstoreeurope.com

Post by TehHaslum »

Thkarlson wrote:Var akkurat det samme for meg, bestilte 31 august, alt skulle i følge de være på laget
Kom 21 september mener jeg, ringte de flere ganger og de sa de ventet varene inn, var visst en feil at det sto "på lager"

Er dessverre bare og smøre seg med tolmodighet....

Ja jeg får gjøre det. Takk for alle svar! Da slipper jeg å bekymre meg, så får den heller komme når den kommer :-)
User avatar
foffeey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 209
Joined: 12 Jun 2012, 09:32
Hcp: 10,5
Hjemmeklubb: Mjøsen GK
Location: Hamar

Re: Golfstoreeurope.com

Post by foffeey »

Og der hadde det gått en måned siden jeg bestilte meg en ny wedge og et dusin baller.. Enda ikke sendt. Moromoromoro
Handicap sesongstart: 11,7Nåværende handicap: 10,5. Mål for 2015:8,0.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golfstoreeurope.com

Post by furu »

Det er så utrolig det opplegget de driver på med. Fortjener nesten en forbrukersak til bladet.
Instagram @christianfuru
User avatar
foffeey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 209
Joined: 12 Jun 2012, 09:32
Hcp: 10,5
Hjemmeklubb: Mjøsen GK
Location: Hamar

Re: Golfstoreeurope.com

Post by foffeey »

Alt var så klart "In stock" og skulle sendes "in 3-5 working days".. Tre purremailer og en måned senere "prosesserer" fortsatt de forbanna varehusfolkene ordren min..
Handicap sesongstart: 11,7Nåværende handicap: 10,5. Mål for 2015:8,0.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golfstoreeurope.com

Post by furu »

Norske nettbutikker - var vel elektrobutikker - fikk hvis jeg ikke tar feil kjeft pga nettopp slik oppførsel. Vise varer "på lager" når de må bestilles er uhørt. Samtidig er det vel eneste måten de kan presse prisene så lavt. Hadde ikke vært mulig med stort varelager.

Jeg lurer på hvordan de gjør ting. At de kjøper inn varen etter å ha fått bestilling og tatt penger fra kunden har vi forstått for lenge siden. Men det er tydeligvis ikke så enkelt heller. Kan det være mulig at de venter med å kjøpe den inn hvis de mener innprisen ikke er god nok? Selv om kunden har betalt og venter på varen.
Instagram @christianfuru
Post Reply