Golfsett (?) til Nybegynner

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
DanniE
Rookie
Rookie
Posts: 1
Joined: 14 Apr 2014, 18:36

Golfsett (?) til Nybegynner

Post by DanniE »

Hallo, jeg har lenge tenkt tanken på å begynne og spille golf og i sommer har jeg tenkt til å gjøre noe med det.
Derfor trenger jeg noen tips fra dere som kan mer om dette enn meg. Det første jeg må kjøpe meg er jo noe å slå med, men allerede der kom spørsmålene, hva?, helsett, halvsett, jernsett.
Lest litt rundt dette og forstått at det kanskje holder med ett jernsett og putter til å begynne med. Eller hva mener dere som kan dette? Kom gjerne med anbefalinger. Jeg legger heller litt ekstra i det slik at jeg kan ha det en stund og bygge på det etterhvert hvis det lar seg gjøre.
EDIT: jeg er 175cm høy om det har noe å si.
Hagen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 26 Apr 2011, 19:40
Hcp: 24,6
Hjemmeklubb: Hvam

Re: Golfsett (?) til Nybegynner

Post by Hagen »

Jernsett, bag og putter er en bra start. Kjøp brukt eller fjorårsmodell så får du mye for pengene. Sikkert noen som har noe til salgs her, ellers kan du se på onlinegolf.no og ukestilbud på xxl(sikkert flere sider også).
Driver: Titleist 910 d3 10,5 og Nickent 4D 12,5
Wood: mizuno jpx 800 5w
Hybrid: Callaway BB Diablo 5h, Callaway razr x tour 3h
Jern: Cobra Amp
Putter: Never compremise sub 30
Wedger: Cleveland cg 14. 52, 56 og 60
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golfsett (?) til Nybegynner

Post by furu »

Helsettene holder ok nivå. Du får alt du trenger og det er jo veldig greit. Hvis du fortsetter med golf vil du få lyst til å bytte ut alt umiddelbart eller gradvis :)

Hvis du vil kjøpe løst holder det med det Hagen nevner. Totalprisen blir uansett høyere, og for mange handler det jo om å holde kostnaden nede i startfasen.

Halvsett er jeg ikke stor fan av, men det positive du kan få ut av det er at du lærer å slå forskjellige slag med køllene siden du jo mangler noen. Prismessig sparer du ganske lite på halvsett i proshop vs. helsett hos golfbutikk/XXL/GMax.
Instagram @christianfuru
Post Reply