Beste treningsområde i Oslo

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Beste treningsområde i Oslo

Post by Sindris »

Heisann! Jeg skal denne helgen kun trene på chipping,putting range og bunkerslag. Lurte dermed på om noen her inne vet hvor det beste treningsområdet i nærheten av Oslo er? Det må selvsagt være åpent! :)

Mvh
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
Cooper
Rookie
Rookie
Posts: 27
Joined: 12 Sep 2011, 23:58
Hcp: 6.5
Hjemmeklubb: The Island

Re: Beste treningsområde i Oslo

Post by Cooper »

Ballerud har ihvertfall det du trenger. Eller så har du Miklagard og Losby
heikkih
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 319
Joined: 22 Jun 2009, 10:15
Hcp: 17
Hjemmeklubb: Losby Golfklubb
Location: Oslo

Re: Beste treningsområde i Oslo

Post by heikkih »

Losby for nærspill. Må si at det nye nærspillsområdet har blitt veldig bra (2 kunstgressgreener for putting og chiping), i tillegg til 2 gode puttegreener i gress + 1 gressgreen for bunker, chip og <50m pitch.

Eneste som mangler er gressutslag på rangen, så vil du ha det må du nok til Miklagard.
Titleist 910D2 10.5° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913F 17° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913H 21° Aldila RIP Phenom 65HYB
Titleist AP1 710 5-PW Nippon NS Pro 105T R
Titleist Vokey SM5 50°, 54°, 58°, KBS Hi-Rev
Scotty Cameron Big Sur S Long
TomShanks
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 193
Joined: 10 Apr 2011, 17:05
Has thanked: 2 times

Re: Beste treningsområde i Oslo

Post by TomShanks »

Selv om jeg bare har vært der en gang selv tør jeg påstå Ballerud er ganske overlegne. Stoor range, både matter ute, matter under tak og over to etasjer, pluss gressutslag. Mange flagg på rangen og også en green å sikte på. På andre siden av rangen er det et stort treningsområde med en bra green for pitch/bunkerslag. Puttinggreenen ved klubbhuset er også god. I tillegg en kunstgressgreen ved rangen. Og vil du ha litt banespill er golfbanen helt super trening, hull fra ca 70 til 130 meter! Stort pluss også at det er kort gangavstand til nærmeste T-bane, det er det ikke mange (om noen?) som kan skilte med. Nærmeste konkurrent på den fronten blir vel Groruddalen GK.

Som nevnt over er også Losby bra, men kjipt med matteutslag. Er dessuten ikke like gøy å slå inn i en oppoverbakke :mrgreen:
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Beste treningsområde i Oslo

Post by Yorkie »

Tror nok Ballerud er det beste alternativet nå til helgen.
Miklagard har vel ikke åpnet puttinggreenene enda, men tror ikke det er langt unna. Så på FB siden deres at de nå har fått Titleist NXT Tour rangeballer. Så senere, gressrange med NXT, chippinggreen, bunkerområde, korthull og gode puttingreener, vil nok holde en knapp på Miklagard.
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Beste treningsområde i Oslo

Post by Sindris »

Da blir det nok Ballerud! Gode ord og rett ved t-banen, kan nok ikke bli bedre. Takk for svar! :D
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Beste treningsområde i Oslo

Post by Pepper »

Ifølge Google Maps tar det 12 minutter å gå fra Gjønnes T-banestasjon til golfbanen.
TomShanks
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 193
Joined: 10 Apr 2011, 17:05
Has thanked: 2 times

Re: Beste treningsområde i Oslo

Post by TomShanks »

Da går Google sakte!
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Beste treningsområde i Oslo

Post by Pepper »

Hehe, det er mulig. Jeg har aldri prøvd å gå strekningen selv.

Rangen på Ballerud er ok. Kunstgressgreenen er også bra for å trene, men området bak rangen har jeg aldri prøvd.

Bærum har par 3 banen som er et godt treningsområde, i tillegg har de en god puttinggreen. Rangen er midt på treet.

Bortsett fra rangen i motbakke skulle jeg tro Losby har gode treningsområder etter ombyggingen, men Miklagard har god range og puttinggreen.
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Beste treningsområde i Oslo

Post by Sindris »

Var på Ballerud fra 12-7 ca. Imponerende treningsområde. Stor range, og fantastisk puttinggreen i mine øyne.. Takk for tipset!
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
Post Reply