Innkjøp av Driver og Hybrid

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
Duffman
Rookie
Rookie
Posts: 1
Joined: 07 Jul 2014, 14:32

Innkjøp av Driver og Hybrid

Post by Duffman »

Hei, folkens!

Jeg er på utkikk etter en ny driver og vurderer sterkt å slå til på "onlinegolf.no"s Callaway X2-Hot-tilbud, inkl. Hybrid, til 2 450,00,-. Knakk forleden min litt gode, gamle, vanskeligspilte venn - Corbra L5V og ser etter en litt mer tilgivende og langtslående kølle. Passer Callaway'en under disse kriterier?

Også ... Usikker på hvilken Flex og Loft jeg bør velge ettersom jeg ikke har mulighet til å få custom fitting. Valget mellom 9' - 10,5' og 13,5'. Vil påstå at jeg har en relativt rask sving og tror jeg bør ligge et sted mellom regular og stiff.

I verste fall, er det enkelt/kostbart og custom fitte (lov å si?) i ettertid?


Mvh

Martin
doublebuggi
Rookie
Rookie
Posts: 24
Joined: 12 Sep 2012, 20:22
Hcp: 28,5
Hjemmeklubb: Klæbu GK
Location: Trondheim

Re: Innkjøp av Driver og Hybrid

Post by doublebuggi »

Hei

Jeg så i proshopen til Byneset golfklubb, (Trondheim) at de hadde samme tilbud på Cobra Baffler driver og hvor du får med Cobra Baffler Hybrid inkludert i prisen. Tenkte bare og nevne siden du var fornøyd med din forrige Cobra kølle. Hørte en i min golfklubb som nettopp hadde kjøpt ny Cobra Baffler Fairwaywood og Hybrid, og han var meget godt fornøyd med køllene. God lengde og meget tilgivende. Skal vurdere Cobra køllene selv.

Proshopen er en del av Golfstore butikkene.

Mvh
LarsR
Rookie
Rookie
Posts: 28
Joined: 28 May 2010, 15:46
Hcp: 18,7
Hjemmeklubb: Sotra GK
Location: Bjorøy

Re: Innkjøp av Driver og Hybrid

Post by LarsR »

Jeg kjøpte X2Hot på tilbudet til onlinegolf, og er veldig godt fornøyd, særlig med hybriden. 46" skaft i driveren er i lengste laget, men gode treff er helt vanvittig lange. Jeg kjøpte 10,5* og har justert den opp til 11,5*

Jeg har en rask sving selv, og gikk for regular både i hybriden og i driveren.

Det koster vel fort 1.000,- å bytte skaft senere, så du bør absolutt teste dem før du kjøper dem.
Callaway X2Hot 10,5* driver
Callaway Diablo Edge 3W 15*
Callaway FT Otiforce 5W 19*
Callaway X2Hot 4 hybrid 22*
Ping G25 5 - UW
Cleveland 588 RTX CB 56*
Cleveland 588 RTX CB 60*
Scotty Cameron California Monterey Putter
Post Reply