Skaft og køllehode

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Skaft og køllehode

Post by CharlieB »

Var nylig på fitting og kom frem til ett køllehode og ett skaft som funker bra for min del - vi snakker om jern. MEN, feel-wise så synes jeg ett annet køllehode vil funke bedre for meg, i alle fall i hodet :)

Kan jeg kjøre på og anta at skaftet og +1 grad uprigth er fortsatt er korrekt for min del gitt ett annet hode fra en annen produsent? Det var ikke tid til å teste det der og da og jeg ser at leveringstid fort løper opp i 3 - 4 uker uansett.. så jo fortere jo bedre....
raysv
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 335
Joined: 17 Apr 2013, 19:05
Hcp: 21,9
Hjemmeklubb: Hauger

Re: Skaft og køllehode

Post by raysv »

Hørt at med ping så må man ha mer upright enn med en del av de andre merkene.. Så tror ikke det er gitt

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Driver: Ping G30 11 reg.
Woods: Ping G30 5w
Hybrids: Ping G30 4h
Irons: Cobra F7 One 5-GW
Wedges: Cleveland 588 reg 56, Cleveland RTX 588 60
Putter: Odyssey Versa Tank 2ball
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Skaft og køllehode

Post by CharlieB »

Nei, ser den.

Skulle nok tatt meg litt mer tid i forhold til spørsmålformuleringen :) At køllehoder er forskjellig er ikke noe sjokk. Jeg skulle nok heller spurt om hvordan køllehoder og skaft eventuellt påvirker hverandre, at svingvekt er ett parameter som påvirker er naturlig, men jeg innbiller meg at det kan være noe mer enn det å ta hensyn til?
User avatar
norrbaggen
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 462
Joined: 22 Jan 2009, 23:29
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Re: Skaft og køllehode

Post by norrbaggen »

CharlieB wrote:Var nylig på fitting og kom frem til ett køllehode og ett skaft som funker bra for min del..
Hvilket hode og skaft kom ni frem til?
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Skaft og køllehode

Post by CharlieB »

Er litt uttafor allfarvei, så det tar tid mellom hver gang jeg er på nett.

Mizuno jpx ez forged +Nippon NS pro 950 R.

Poenget er at jeg hadde bedre feeling med titleist AP2, følge at jeg traff bedre på ballen oftere. (Dog da med KBS skaft ...) Men jeg ser at det er ingen vei utenom, vi må inn og sjekke disse to tingene mot hverandre.
User avatar
norrbaggen
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 462
Joined: 22 Jan 2009, 23:29
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Re: Skaft og køllehode

Post by norrbaggen »

Mizuno har en flatere lie som standard en mange av sine konkurrenter så med Titleist kanske standard eller til og med flat lie er det riktige for deg. Som du selv er inne på kan det vare lurt å gjøre en ny fitting. Generelt syns jeg det er bra og gjøre noen fitting sessions innen man bestemmer seg.
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Skaft og køllehode

Post by CharlieB »

Det er vel ingen som har tatt skade av å bruke litt tid på denne prosessen, det er nok ett meget fornuftig råd.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Post Reply