Olympiske golfleker?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Olympiske golfleker?

Post by furu »

Golf i OL. Det er jo så mye annet tull der at de like gjerne kan fylle opp med litt meningsfullt tull :D Leste at vår egen Suzann samt Harrington, Wie og juniortalentet Manassero i dag argumenterte for IOC at golf må få plass i OL. De må overbevise dem om at de beste kommer til å ta det seriøst, at de virkelig vil spille og satse alt.

Jeg er litt usikker. PGA sier at de i verste fall vil tvinge spillere til å delta. Er det positivt da? De kan jo bare fake en skade så slipper de. Å spille under tvang fører i hvert fall ikke til blide spillere som spiller god golf. Gidder disse multimillionærene å spille for kun heder og ære? Ja kanskje, de liker jo Ryder Cup. Skal golf være med i OL så må spillerne føle at det følger prestisje med. Å slå de 29 andre på topplisten må jo være enorm motivasjon for enhver idrettsmann men problemet mitt er at golfspillere ikke er som andre idrettsmenn.

Det dummeste argumentet for at golf ikke skal være med i OL leste jeg i et engelsk golfblad. I en artikkel påpeker en skribent at golf allerede har sin måte å finne og hedre den beste spilleren, nemlig Major-turneringene. Våkn opp, alle grenene som er med i OL har sine egne mesterskap. Jeg tør påstå at samtlige grener arrangerer VM og kårer en mester utenom OL.

Med mindre noen skulle overbevise meg om det motsatte så mener jeg at golf ikke bør være med i OL. De to viktigste årsakene er at jeg mener golf er for kjedelig for de aller fleste å se på tv + at OL allerede er overfylt av grener og heller bør kutte ut mange av dem. Jeg tror at spillerne vil være motivert nok, for Tiger Woods må det jo være den eneste utfordringen som gjenstår.
Instagram @christianfuru
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Olympiske golfleker?

Post by sumo »

bra skrevet.
mener også at OL har nok grener og holde styr på. golf hører ikke hjemme der spør du meg.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Olympiske golfleker?

Post by furu »

Og da er golf med i OL, første gang blir Rio de Janeiro i 2016. Tiger har vel gitt seg før den tid. Eller?
Instagram @christianfuru
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Olympiske golfleker?

Post by sumo »

jepp.så det på nyhetene at tutta klarte og overbevise foreningen om at golf burde få en plass..jaja..
hun virket da ihvertfall klar om ikke annet..

tiger har ikke gitt seg i 2016, er du gal mann. han møter nok opp i OL og tar et olympisk gull eller to, for og avslutte med stil.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Olympiske golfleker?

Post by furu »

Tiger kan sikkert holde på til 2040 og OL i Baghdad :D

Har ikke tro på at dette er noen god ide. Penger, penger, penger. Og mer penger. Det håper IOC på.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Olympiske golfleker?

Post by kevin »

Formatet for OL-golf i 2016 er klart. Det blir 72 hulls slagspill. Blir det spennende nok? hadde det ikke vært mer interessant med en matchplay variant?
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Olympiske golfleker?

Post by Bogey »

For det store publikumet hadde det nok vært mer spennende led match ol, men vi som har interessen fra før så er det vel greitt med slagspill. Kanskje ikke det rette formatet for å få veldig mange flere interessert.
Post Reply