Ny driver til høyhandicaper

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
doublebuggi
Rookie
Rookie
Posts: 24
Joined: 12 Sep 2012, 20:22
Hcp: 28,5
Hjemmeklubb: Klæbu GK
Location: Trondheim

Ny driver til høyhandicaper

Post by doublebuggi »

Hei

Har et Olyo golfsett som jeg kjøpte for 3 år siden i proshopen. Synes ikke jeg får noe lengde med driveren, ca 175 m carry ved godt balltreff.
Jeg tilhører kategorien høyhandicapere (28,5), og har et mål om å nå 200 m carry med driveren, da er jeg fornøyd.

Leste en test av drivere i Norsk Golf nr 2 i år, hvor f.eks TaylorMade Jetspeed fikk vurderingen av testpersonellet til: Glimrende lengde og meget tilgivende.
Vurderer denne driveren.

Vet at kølle/svinghastighet og teknikk har størst betydning, men kan en høyhandicaper greie å hente ut noen meter ekstra, likevel ved en bedre driver?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ny driver til høyhandicaper

Post by furu »

Jetspeed er undervurdert. De fleste som skal ha TaylorMade vil ha SLDR, men det er Jetspeed de skal ha. Hvis de tester kommer Jetspeed best ut i de alle aller fleste tilfellene.

Ved å finne en kombinasjon av driver og skaft som gir deg riktig spinn og utgangsvinkel på ballen kan du absolutt få mer lengde. Det kan skille mye mellom de forskjellige driverne for en med høyt hcp.

Cobra BiO Cell, Cobra Baffler, Ping G25, Wilson D100, TaylorMade Jetspeed - der har du noen alternativ som skal kunne gi deg bra resultat.

Hvis du ikke har mulighet til å teste i proshop eller golfbutikk kan du prøve andre spilleres driver. Spør pent om å få låne litt på range eller bane.

200 meter carry er veldig bra. Da ligger du godt over snittet i Norge. Men det er absolutt ikke et umulig mål å sette seg.
Instagram @christianfuru
doublebuggi
Rookie
Rookie
Posts: 24
Joined: 12 Sep 2012, 20:22
Hcp: 28,5
Hjemmeklubb: Klæbu GK
Location: Trondheim

Re: Ny driver til høyhandicaper

Post by doublebuggi »

Takker for svar

Ser Golhandelen.no har TaylorMade Jetspeed køllen til kr 1595,- nå. Er vel ca tusenlappen under ordinær pris det tror jeg. Ser mange her på forumet henviser til Onlinegolf.no når de handler, er det noen som har positiv/negativ erfaring med å handle fra Golfhandelen.no?

Skal se om de har noen drivere til utlån i proshopen der jeg øver først. Ble også tipset om kølletilpasning, da proshopen der jeg bor har dette, men trodde dette stort sett var mest aktuelt for lavhandicapere.

Regner med det blir endel tilbud på utstyr når sesongen nærmer seg slutten, forhåpentligvis. Og da går jeg vel i den klassiske fella som jeg pleier å gjøre, ved å vente for lenge slik at produktet jeg EGENTLIG skulle kjøpe blir utsolgt, og ender opp med et produkt jeg ikke blir fornøyd med, lol.
User avatar
jenstf
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 134
Joined: 29 Jul 2014, 20:17
Hcp: 29.7
Hjemmeklubb: Mørk GK
Location: Spydeberg

Re: Ny driver til høyhandicaper

Post by jenstf »

doublebuggi wrote:
Ser mange her på forumet henviser til Onlinegolf.no når de handler, er det noen som har positiv/negativ erfaring med å handle fra Golfhandelen.no?
En av de største forskjellene er at Golfhandelen selger brukt utstyr, Onlinegolf nytt.
Onlinegolf har prisgaranti og lover rimeligst pris i Norge på produktene de selger (da sammenlignet med de andre som selger nytt utstyr).

Er veldig fornøyd med både pris, levering og service hos Onlinegolf, av andre har jeg kun bestillt fra XXL og der var leveringstiden mye lengere.
  • Callaway FT Optiforce 460cc @ 12.5°
  • Callaway Big Bertha Alpha 815 2h @ 17°
  • Callaway X2 Hot 3h og 5h
  • Callaway X Hot 4h og 6h
  • Callaway X Hot 7i-pw
  • Callaway Mack Daddy 2 (52/56/60)
  • Odyssey Metal-X 2-Ball
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ny driver til høyhandicaper

Post by furu »

Golfhandelen er helt grei de, men det er som jens over sier ikke nye køller de selger. Alt er importert fra forhandlere av nesten nye og brukte køller i USA. Forhandlere som 3balls osv. som selger titusenvis av køller fra overskuddslagre og proshoper som er konkurs. Golfhandelen har returordning. Alt virker ryddig.

Det er lov å kjøpe driver basert på lyst og følelsen etter kun noen få slag. Eller til og med uprøvd. Vi skal ikke drepe all glede om impuls ved å kreve at man skal teste alt før man tar en avgjørelse :)
Instagram @christianfuru
doublebuggi
Rookie
Rookie
Posts: 24
Joined: 12 Sep 2012, 20:22
Hcp: 28,5
Hjemmeklubb: Klæbu GK
Location: Trondheim

Re: Ny driver til høyhandicaper

Post by doublebuggi »

Greit å få vite at Golfhandelen selger brukt utstyr. Var ikke klar over det. Stoler på dere (furu) som tester i Norsk Golf, lol, så jeg tror jeg går for TaylorMade Jetspeed. Tre testpersoner kan da vel ikke ta så grundig feil. De fleste produkter kommer vel på salg til halvpris eller deromkring når sesongen er over, så jeg avventer litt.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ny driver til høyhandicaper

Post by furu »

Du kan se etter eller prøve å få gode priser allerede nå. Kanskje ikke i små proshoper, men de større golfbutikkene forbereder seg sikkert på vinteren.

Golfhandelens køller som er "som nye" har jeg kjøpt fra ebay. Da kan du få en som er slått mange ganger med tape på eller du kan få en som faktisk fremdeles er pakket i plast. Du kan gjøre veldig gode kjøp men må være klar over hva du går til.

En outsider her er Callaway Optiforce. Den ble lansert i fjor sommer, fullstendig utenfor radaren til absolutt alle. Meget god kølle, selges vel til halv pris nå.
Instagram @christianfuru
doublebuggi
Rookie
Rookie
Posts: 24
Joined: 12 Sep 2012, 20:22
Hcp: 28,5
Hjemmeklubb: Klæbu GK
Location: Trondheim

Re: Ny driver til høyhandicaper

Post by doublebuggi »

Den er grei, skal sjekke litt rundt å se hvilke priser som er gjeldende for tiden. Takker for tilbakemeldinger.
Post Reply