Hva er historien bak AR og Mikkelsen?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Hva er historien bak AR og Mikkelsen?

Post by CharlieB »

Snowman wrote:Se her hva en fotballspiller kan få mot seg i Norges største avis, men det skremmer jo ikke ungdom fra å satse på fotball:

http://www.vg.no/nyheter/meninger/lands ... /10068568/

Hvordan syns du Dæhlis kommentarer om Riise er? Snillere eller slemmere enn hva AR nå skrev om JM? Dæhli pakker i hvert fall ingenting inn, så du trenger ikke lete etter spydighetene.

Løsningen? Læringen etter case Mikkelsen? Det er blant annet å forberede unge utøvere på at journalister og synsere med og uten peiling kommer til å kommentere dem, og at de må lære seg å gi mest mulig blaffen i det.
@snowman +1

Skiforbundet er flinke til dette, de skjermer talentene sine, fokuserer på lag at de er i ett lag selv om de driver individuell idrett. De er antagelig de proffeste på dette i norge.
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Hva er historien bak AR og Mikkelsen?

Post by liverglimt »

Jeg kjenner verken AR eller JM. Hva er galt med denne teksten?? Det eneste gale etter min mening er at JM får skrive surt oppgulp i Norsk Golf. Jeg har lest hans artikkel/blogginnlegg/bortforklaring tre ganger. Det forandrer ikke mitt førsteinntrykk, jævla sytpeis JM. Godt at du gir plass for andre som har ett ønske og mer evne til å lykkes.
Birdieplayer
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 425
Joined: 11 Mar 2012, 12:35
Hcp: 8,0
Been thanked: 2 times

Re: Hva er historien bak AR og Mikkelsen?

Post by Birdieplayer »

Mikkelsen gir seg ikke på grunn av andre enn seg selv, læringa er at alle som satser må prøve ulike metoder om man ikke lykkes med en gang.
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Hva er historien bak AR og Mikkelsen?

Post by GunnarBull »

Jeg opplever heller ikke at artikkelen til AR er spesielt spydig. Jeg synes heller ikke Mikkelsen er sytete. Tvert imot synes jeg han er ærlig og sier det han mener, og derfor også mye mer interessant å lese enn de som er så "politisk korrekte" hele tiden.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
TomShanks
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 193
Joined: 10 Apr 2011, 17:05
Has thanked: 2 times

Re: Hva er historien bak AR og Mikkelsen?

Post by TomShanks »

Jeg oppfatter det ikke slik som at Mikkelsen kommer med unnskyldninger på hvorfor han slutter, han slutter pga manglende fremgang/økonomi, men benytter muligheten til å tømme seg.
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Hva er historien bak AR og Mikkelsen?

Post by CharlieB »

GunnarBull wrote:Jeg opplever heller ikke at artikkelen til AR er spesielt spydig. Jeg synes heller ikke Mikkelsen er sytete. Tvert imot synes jeg han er ærlig og sier det han mener, og derfor også mye mer interessant å lese enn de som er så "politisk korrekte" hele tiden.
+1


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Hva er historien bak AR og Mikkelsen?

Post by Snowman »

TomShanks wrote:Jeg oppfatter det ikke slik som at Mikkelsen kommer med unnskyldninger på hvorfor han slutter, han slutter pga manglende fremgang/økonomi, men benytter muligheten til å tømme seg.
Nettopp! ... og han tømte seg nok litt vel mye. Er ikke så sikker på at han vil mene fullt så mye om fullt så mange ting når tiden går sin gang. Blogginnlegget hans er langt, og det er både mye god åpenhet og ting han kunne spart seg for.

Det tåpeligste er å klage over at golfinteresserte Ola og Kari med 28,4 i hcp kommer med meninger og synspunkter. Det at folk bryr seg og engasjerer seg er jo noe av vitsen med profesjonell idrett, selv om de har meninger om ting de ikke har greie på. Hadde ikke folk brydd seg og engasjert seg, da hadde det heller ikke vært penger i det. Og sammenligningen hans med eget forhold til helt andre yrkesgrupper holder ikke. Sammenlign heller med at sportsinteresserte fotballsupportere mener mye om proffotball, sykkelinteresserte mye om proffsykling, hockeyinteresserte mye om proffhockey, bokseinteresserte mye om proffboksing osv. Og da er det ikke sikkert golfinteresserte Ola og Kari vet så mye mindre om sin idrett enn det de som interesserer seg for andre idretter vet om sin. Mesteparten av den type interesse er bra for idrettene!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Hva er historien bak AR og Mikkelsen?

Post by Franz »

Snowman wrote:
TomShanks wrote:Jeg oppfatter det ikke slik som at Mikkelsen kommer med unnskyldninger på hvorfor han slutter, han slutter pga manglende fremgang/økonomi, men benytter muligheten til å tømme seg.
Nettopp! ... og han tømte seg nok litt vel mye. Er ikke så sikker på at han vil mene fullt så mye om fullt så mange ting når tiden går sin gang. Blogginnlegget hans er langt, og det er både mye god åpenhet og ting han kunne spart seg for.

Det tåpeligste er å klage over at golfinteresserte Ola og Kari med 28,4 i hcp kommer med meninger og synspunkter. Det at folk bryr seg og engasjerer seg er jo noe av vitsen med profesjonell idrett, selv om de har meninger om ting de ikke har greie på. Hadde ikke folk brydd seg og engasjert seg, da hadde det heller ikke vært penger i det. Og sammenligningen hans med eget forhold til helt andre yrkesgrupper holder ikke. Sammenlign heller med at sportsinteresserte fotballsupportere mener mye om proffotball, sykkelinteresserte mye om proffsykling, hockeyinteresserte mye om proffhockey, bokseinteresserte mye om proffboksing osv. Og da er det ikke sikkert golfinteresserte Ola og Kari vet så mye mindre om sin idrett enn det de som interesserer seg for andre idretter vet om sin. Mesteparten av den type interesse er bra for idrettene!
Dette er jeg hjertens enig i. Nettopp derfor "pressen" burde holde et visst nivå på synsingen.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Hva er historien bak AR og Mikkelsen?

Post by Snowman »

AR har visst vært i nærkamp med Drammen igjen:

http://www.golfbox.no/livescoring/teams ... &lang=1044

... og han tok dem.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Hva er historien bak AR og Mikkelsen?

Post by liverglimt »

Den linken funket ikke Snowman.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Hva er historien bak AR og Mikkelsen?

Post by Snowman »

liverglimt wrote:Den linken funket ikke Snowman.
Nei, den tålte visst ikke linjeskiftet som kom siden den var så lang. Den skulle gått til leaderboarden til sr.NM for lag, der AR vant gull med Oslo, med Drammen på sølvplassen. AR spilte for øvrig tredje beste runde av alle som var med.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Hva er historien bak AR og Mikkelsen?

Post by Pepper »

Det er åpenbart at Joakim ikke er mye imponert over AR og siden hans, men jeg er enig med CharlieB at for oss er det et blindspor å bruke energi på AR og hans skriverier.
Robban
Forumvant
Forumvant
Posts: 53
Joined: 24 Feb 2011, 08:41

Re: Hva er historien bak AR og Mikkelsen?

Post by Robban »

Det er vel bare en blogg som sparker mot en annen blogg. Jeg forstår ikke ikke hvorfor det var så vannvittig lurt av JM og ikke satse videre. Ikke klarer jeg å se at han selv eller noen andre gir en veldig god forklaring på det heller.

Alle som vet hvordan AR skriver, forstår at han ikke ville skrevet slik som han har uten det ligger noe mer bak. Å hylle noen så til de grader for å legge opp er kleint.
Post Reply