Mini drivere

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Mini drivere

Post by liverglimt »

Nei, kombiner det med golfferie! :D
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Mini drivere

Post by furu »

liverglimt wrote:
furu wrote:Wishon er verdens minst tilgjengelige utstyrsmerke.
Knallhard påstand! Jeg kan nevne mange andre gode golfkølleprodusenter som er mye mer utilgjengelig.

@furu: Jeg er selvstendig clubfitter med base i spania og ordner det som kundene ønsker, om de ikke bringer inn eget utstyr. På lik linje med at du kan skrive om det meste uten å kjenne til alt der ute, så forbeholder jeg meg retten til å vise leserne her at det er mye mer enn TM, Callis, Ad G, Nike osv på markedet. :)
Du skjønner nok hva jeg mener. Og jeg tror faktisk det kan være sant. Jeg kjenner ikke til andre merker der man ikke bare kan kjøpe køller helt uten videre.

Jeg har ingen økonomisk interesse i noe av det jeg holder på med. Jeg tjener ikke en krone og får ingen tjenester eller ytelser ved å promotere det ene eller det andre.

Så lenge du selger tjenester og produkter må du vise dette i signaturen din. Du pusher Wishon ved alle anledninger du får. En slik uskreven regel gjelder for alle her inne. Vi har hatt diskusjoner på dette før, var vel med Golfhäftet hvis jeg ikke tar feil.

Du har kunnskap og er aktiv. Glimrende. Men ikke lat som om du ikke driver litt markedsføring også.

Egentlig er det ganske snilt å bare be deg vise dette i signaturen. Strengt tatt burde du kjøpe annonse hos forumeier framfor å promotere produkter og tjenester gratis i innleggene dine.
Instagram @christianfuru
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Mini drivere

Post by liverglimt »

Hvis ikke dette forumet tåler at det nevnes innimellom noen andre merker enn xxxoem, så har jeg ingen ting å gjøre her. Jeg er her for å veie opp for feilinformasjon som markedsavdelinger pøser ut. Registrerte meg etter at jeg hadde sett hvor mye feil som ble skrevet. Jeg har linket til "12 myths that could wreck youre golf game" i opplysningens tjeneste, fordi det er den eneste åpne boken/heftet/informasjon som er gratis og ute for allmenheten. Finner jeg noe annet så kommer det også.

Jeg møter ukentlig spillere med utstyr som ikke passer dem, kjøpt av ekspeditører/proer/besserwissere som ikke har peiling. Det er ikke moro å fortelle en spiller at den driveren du har betalt 2500 for, eller ett jernsett til 10.000 er ikke det de skal ha. Du som tester utstyr og skriver om det, har ett enormt ansvar som du åpenbart ikke er bevist, når du ikke vet at det finnes flere customfitmerker enn Wishon som du ikke får kjøpt standard off rack.

Når det nevnes skaft profile i dette og andre forum så er det åpenbart at nettroll har fått peise på alt for lenge. Jeg kan lett dra frem 10 regular skaft som ikke har samme profil. Det er en missoppfatning at regular er regular og at den typen spiller trenger det og det skaftet.
User avatar
Thkarlson
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 282
Joined: 15 Jun 2011, 18:04
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Nøtterøy Golfklubb

Re: Mini drivere

Post by Thkarlson »

Nå skal ikke jeg blande meg opp i diskusjonen deres gutter :-) men dette med skaft begynner og bli mer og mer interessant for meg.. Før ville jeg nok bare kjøpt ett regular skaft men nå vet jeg at det er skaft som passer meg bedre enn andre... Og jeg vet f.eks at det Matrix skaftet jeg har i Cleveland Hybriden i stiff er mer likt ett annet i regular derfor som topic sier "mini driver" fulgte jeg opp med skaft som svar på tråden din Furu, hvordan ser du det stiff skaftet som er standard i Sldr mini i forhold til stiff i andre skaft? Når jeg ble testet for driver fant vinut at Diamana S+ blue 62 passet meg bra men køllen jeg virkelig liker og jeg antar at det er mye pga skaftet er Callaway XHot 4wood med Project X skaft i regular, standard skaftet som står i disse... Spørsmålet mitt blir da hvordan vil stock shaft i Sladr Mini være i forhold til stock shaft Callaway XHot wood?

Håpet dere finner tid til og svare og at vi holder oss litt til topic ;-)
In the bag
Taylormade SLDR mini driver 12'
Callaway XHot 4wood
Cleveland 588 Hybrid 20,5'
Titleist AP2 4-W
Titleist SM4 54' 58'
Scotty Cemeron newport 2.0
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Mini drivere

Post by liverglimt »

Når du blé testet hvordan ble det gjennomført?
User avatar
Thkarlson
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 282
Joined: 15 Jun 2011, 18:04
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Nøtterøy Golfklubb

Re: Mini drivere

Post by Thkarlson »

Var med trackman først 6 jern så driver
In the bag
Taylormade SLDR mini driver 12'
Callaway XHot 4wood
Cleveland 588 Hybrid 20,5'
Titleist AP2 4-W
Titleist SM4 54' 58'
Scotty Cemeron newport 2.0
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Mini drivere

Post by liverglimt »

Og det var det?

Ingen analyse av svingen? Video?
User avatar
Thkarlson
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 282
Joined: 15 Jun 2011, 18:04
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Nøtterøy Golfklubb

Re: Mini drivere

Post by Thkarlson »

Nope, men nå ba jeg om og få kun dette... Var kun int i og finne ut svinghastigheten min med tanke på reg vs stiff
In the bag
Taylormade SLDR mini driver 12'
Callaway XHot 4wood
Cleveland 588 Hybrid 20,5'
Titleist AP2 4-W
Titleist SM4 54' 58'
Scotty Cemeron newport 2.0
User avatar
DuffyDuck
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 370
Joined: 09 Feb 2011, 19:31
Hcp: 9.6

Re: Mini drivere

Post by DuffyDuck »

Sjekk ut denne av Mark Crossfield Shaft Flex Makes No Difference Or Does It Part 3
http://youtu.be/N5Z5I8y-uQs

Tanken er at man ikke skal henge seg for mye opp i flex osv. Viktigere å finne rett loft og hvilket type hode som passer en best. Har selv vært en skaft tulling, men tror faktisk han er inne på noe. Det hele bunner vell ut i hva som føles best. De fleste av oss er all over the place når det gjelder treff på køllehodet og det er der de store utslagene kommer inn i bildet.

Noen tanker man kanskje må ta hensyn til når det gjelder Trackman.
http://www.golfwrx.com/forums/topic/105 ... rmegeddon/

Kjøp det som føles bra og det som ser bra ut, tror du kommer langt med det.
User avatar
Thkarlson
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 282
Joined: 15 Jun 2011, 18:04
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Nøtterøy Golfklubb

Re: Mini drivere

Post by Thkarlson »

Helt enig med deg Duffy, og jeg er egentlig ikke så opptatt av det heller.. Jeg har slått med til ro med at jeg er en reg spiller..
Poenget mitt med skaft spørsmål var at jeg nå begynner og kjenne at det er skafter som passer med bedre en andre... Samt at skaft ikke er like i flex, ett skaft kan være stiff men sammenlignet med andre er de reg
Grunnen til at jeg vurderer mini driver er at jeg slår min 4wood 200-230 avhengig av treffet selvsagt men spredningen min her er perfekt, så og si alltid midt i fairway mens driveren min slår jeg 220-250 igjen avhengig av treffet men spredningen er større...
Om jeg spiller dame, senior, reg, stiff eller extra stiff flex bryr jeg meg pent lite om så lenge spredningen min er bra, jeg tar 230-250 midt i fairway any day over 260-280 i skogen :-)
In the bag
Taylormade SLDR mini driver 12'
Callaway XHot 4wood
Cleveland 588 Hybrid 20,5'
Titleist AP2 4-W
Titleist SM4 54' 58'
Scotty Cemeron newport 2.0
Post Reply