Tiger pause til desember 2014

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Tiger pause til desember 2014

Post by CharlieB »

Tiger er allerde den største golferen gjennom tidene. Han har spillt inn mer penger, vunnet flere seiere totalt og løftet interessen for golf til høyder ingen drømte om FØR Tiger. Antall majors vil kun være kronen på verket, en viktig krone, men fortsatt bare en krone.
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Tiger pause til desember 2014

Post by eivaan »

Tiger kommer tilbake :) Ingen kan måle seg med ham, blir som å sammenligne Pele og Messi...tull å tøys!!!!!!
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Tiger pause til desember 2014

Post by CharlieB »

eivaan wrote:Tiger kommer tilbake :) Ingen kan måle seg med ham, blir som å sammenligne Pele og Messi...tull å tøys!!!!!!
Helt riktig, Pele er størst!


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Tiger pause til desember 2014

Post by Snowman »

CharlieB wrote:
eivaan wrote:Tiger kommer tilbake :) Ingen kan måle seg med ham, blir som å sammenligne Pele og Messi...tull å tøys!!!!!!
Helt riktig, Pele er størst!

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Ja, selvfølgelig er Pele større enn Messi, for man blir ikke verdens beste fotballspiller gjennom tidene uten å ha vært den dominerende spilleren på et landslag som har vunnet VM. Det er såkalt karrieredefinerende i fotball, og er en nødvendig del. Det kan diskuteres om Pele eller Maradona var størst, men Messi er ikke der.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Tiger pause til desember 2014

Post by Snowman »

CharlieB wrote:Tiger er allerde den største golferen gjennom tidene. Han har spillt inn mer penger, vunnet flere seiere totalt og løftet interessen for golf til høyder ingen drømte om FØR Tiger. Antall majors vil kun være kronen på verket, en viktig krone, men fortsatt bare en krone.
Hvis du, som meg, leser mye på internasjonale golfsider, da må du jo ha oppdaget hvor viktig antall majors er for å definere en golfkarriere. De fleste kommentatorer holder det som det mest karrieredefinerende i golf.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Tiger pause til desember 2014

Post by CharlieB »

Snowman wrote:
CharlieB wrote:Tiger er allerde den største golferen gjennom tidene. Han har spillt inn mer penger, vunnet flere seiere totalt og løftet interessen for golf til høyder ingen drømte om FØR Tiger. Antall majors vil kun være kronen på verket, en viktig krone, men fortsatt bare en krone.
Hvis du, som meg, leser mye på internasjonale golfsider, da må du jo ha oppdaget hvor viktig antall majors er for å definere en golfkarriere. De fleste kommentatorer holder det som det mest karrieredefinerende i golf.
Jeg er en ignorant, navlebeskuende molbo, så nei. Majors er absolutt karriere definerende, se på Garcia, han er en fatastisk spiller men likevel nobody siden han ikke har en Major. Tiger har 14 majors, det samt allt annet han har oppnådd og bidratt med gjør han udiskutabelt størst. Jeg er enig i at Majors og antall er viktig - men det er ikke det viktigste lengre for Tiger.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Tiger pause til desember 2014

Post by Snowman »

CharlieB wrote:
Snowman wrote:
CharlieB wrote:Tiger er allerde den største golferen gjennom tidene. Han har spillt inn mer penger, vunnet flere seiere totalt og løftet interessen for golf til høyder ingen drømte om FØR Tiger. Antall majors vil kun være kronen på verket, en viktig krone, men fortsatt bare en krone.
Hvis du, som meg, leser mye på internasjonale golfsider, da må du jo ha oppdaget hvor viktig antall majors er for å definere en golfkarriere. De fleste kommentatorer holder det som det mest karrieredefinerende i golf.
Jeg er en ignorant, navlebeskuende molbo, så nei. Majors er absolutt karriere definerende, se på Garcia, han er en fatastisk spiller men likevel nobody siden han ikke har en Major. Tiger har 14 majors, det samt allt annet han har oppnådd og bidratt med gjør han udiskutabelt størst. Jeg er enig i at Majors og antall er viktig - men det er ikke det viktigste lengre for Tiger.
Vel, Charlie, du vet at alle kan redigere artikler på Wikipedia, så jeg tror du bør logge inn der og rette i artikkelen om Nicklaus:) For der har noen tillatt seg å skrive dette som innledning:

<... Jack William Nicklaus (born January 21, 1940), nicknamed "The Golden Bear", is an American professional golfer. He is widely regarded as the greatest professional golfer of all time, winning a total of 18 career major championships, while producing 19 second place and 9 third place finishes in them, over a span of 25 years...>

Nicklaus har altså hele 46 stk topp-3-plasseringer i majors! Tiger har foreløpig 24.

Til sammenligning fra Wikipedia, hvis du vil inn og redigere, dette er innledningen noen har skrevet om Tiger:

<... Eldrick Tont "Tiger" Woods (born December 30, 1975) is an American professional golfer who is among the most successful golfers of all time...>

Du kan selvsagt mene at Tiger likevel er størst. Men du bør nok ikke hevde at det er "udiskutabelt":)
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Tiger pause til desember 2014

Post by eivaan »

Golf som all annen sport på den tida var ikke toppidrett, ALT var lettere før!!!!
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Tiger pause til desember 2014

Post by Snowman »

eivaan wrote:Golf som all annen sport på den tida var ikke toppidrett, ALT var lettere før!!!!
Ja, de gamlegutta er oppskrytt! Det er jo derfor han som overtok som verdensener etter Jack, dvs. Tom Watson, ikke engang greide å vinne The Open som 59-åring, men bare ble nr.2. Og at han i år greide cuten som 64-åring, vel, det var sikkert bare mye flaks underveis:)
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Tiger pause til desember 2014

Post by CharlieB »

Snowman wrote:
Vel, Charlie, du vet at alle kan redigere artikler på Wikipedia, så jeg tror du bør logge inn der og rette i artikkelen om Nicklaus:) For der har noen tillatt seg å skrive dette som innledning:

<... Jack William Nicklaus (born January 21, 1940), nicknamed "The Golden Bear", is an American professional golfer. He is widely regarded as the greatest professional golfer of all time, winning a total of 18 career major championships, while producing 19 second place and 9 third place finishes in them, over a span of 25 years...>

Nicklaus har altså hele 46 stk topp-3-plasseringer i majors! Tiger har foreløpig 24.

Til sammenligning fra Wikipedia, hvis du vil inn og redigere, dette er innledningen noen har skrevet om Tiger:

<... Eldrick Tont "Tiger" Woods (born December 30, 1975) is an American professional golfer who is among the most successful golfers of all time...>

Du kan selvsagt mene at Tiger likevel er størst. Men du bør nok ikke hevde at det er "udiskutabelt":)
All den stund det man skal diskutere to av de største idrettspersonlighetene i verden i dag ut fra ett så ensidig kriterie som antall Major seiere så tillater jeg meg å hevde presis hva jeg vil.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Tiger pause til desember 2014

Post by Snowman »

Uansett, sprøtt hva disse enkeltpersonene har oppnådd, sammenlignet med hva våre naboland har klart, med hele bunchen av gode golfspillere som vi ser opp til.

Jack har vunnet 18 majors mer enn Sverige. Tiger har vunnet 14 majors mer enn Danmark. Så de har en ugjort jobb på golfbanen våre naboland også:)
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Tiger pause til desember 2014

Post by eivaan »

Snowman wrote:
eivaan wrote:Golf som all annen sport på den tida var ikke toppidrett, ALT var lettere før!!!!
Ja, de gamlegutta er oppskrytt! Det er jo derfor han som overtok som verdensener etter Jack, dvs. Tom Watson, ikke engang greide å vinne The Open som 59-åring, men bare ble nr.2. Og at han i år greide cuten som 64-åring, vel, det var sikkert bare mye flaks underveis:)
Jeg hevder ikke at de er oppskrytt....bare at ting er blitt LITT vanskeligere nå om dagen...ser du ikke en viss nivåforskjell og konkuranse i dag en før, så er det bare å ta av nostalgi brillen å følge med!!!
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Tiger pause til desember 2014

Post by Snowman »

eivaan wrote:
Snowman wrote:
eivaan wrote:Golf som all annen sport på den tida var ikke toppidrett, ALT var lettere før!!!!
Ja, de gamlegutta er oppskrytt! Det er jo derfor han som overtok som verdensener etter Jack, dvs. Tom Watson, ikke engang greide å vinne The Open som 59-åring, men bare ble nr.2. Og at han i år greide cuten som 64-åring, vel, det var sikkert bare mye flaks underveis:)
Jeg hevder ikke at de er oppskrytt....bare at ting er blitt LITT vanskeligere nå om dagen...ser du ikke en viss nivåforskjell og konkuranse i dag en før, så er det bare å ta av nostalgi brillen å følge med!!!
Vel, jeg oppfattet det som du mente golf ikke var toppidrett da Jack holdt på, mens det har vært toppidrett mens Tiger har holdt på. Det var derfor jeg syns det var relevant at en av Jacks store rivaler, Tom Watson, fremdeles erter dagens spillere ved å yppe seg mens han har vært i 60-årsalderen. For øvrig, Tom Watson, en udiskutabel "great" nektet ved 4 anledninger Jack å ta ytterligere majorseire. Jack har også tatt andreplasser etter andre store, som f.eks. Arnold Palmer og Seve Ballesteros, så han hadde store navn i sin samtid. Han vant jo dessuten sin siste major ETTER at hele den store gjengen Europeere hadde kommet på banen, med Seve, Faldo, Langer, Woosnam og Lyle.

Storhet må jo uansett måles ut fra sin tid. For å ta tennis, selvsagt har det vært mer trøkk i slagene i finaler Federer-Nadal enn det var med Borg-McEnroe. Men det tar ikke glansen av Borgs 6 stk seire i Wimbledon.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Myhren1
Rookie
Rookie
Posts: 41
Joined: 27 May 2013, 09:40
Hcp: 12.4
Hjemmeklubb: Gjøvik og Toten

Re: Tiger pause til desember 2014

Post by Myhren1 »

eivaan wrote:
Jeg hevder ikke at de er oppskrytt....bare at ting er blitt LITT vanskeligere nå om dagen...ser du ikke en viss nivåforskjell og konkuranse i dag en før, så er det bare å ta av nostalgi brillen å følge med!!!
Litt morsomt at du mener at Pelè da er størst? Tross alt 50 år siden han herjet. ;)
Callaway Razrfit 9,5
Cobra AMP Cell 3-4 wood
Cobra AMP Cell 3-4 hybrid
Callaway xForged projectX 6.0 3-pw
TaylorMade ATV 54* 60*
Oddysey Metal x Milled
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Tiger pause til desember 2014

Post by eivaan »

Myhren1 wrote:
eivaan wrote:
Jeg hevder ikke at de er oppskrytt....bare at ting er blitt LITT vanskeligere nå om dagen...ser du ikke en viss nivåforskjell og konkuranse i dag en før, så er det bare å ta av nostalgi brillen å følge med!!!
Litt morsomt at du mener at Pelè da er størst? Tross alt 50 år siden han herjet. ;)
Nå mener jo jeg at Messi er størst!!!!!
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Tiger pause til desember 2014

Post by CharlieB »

eivaan wrote:
Myhren1 wrote:
eivaan wrote:
Jeg hevder ikke at de er oppskrytt....bare at ting er blitt LITT vanskeligere nå om dagen...ser du ikke en viss nivåforskjell og konkuranse i dag en før, så er det bare å ta av nostalgi brillen å følge med!!!
Litt morsomt at du mener at Pelè da er størst? Tross alt 50 år siden han herjet. ;)
Nå mener jo jeg at Messi er størst!!!!!
Sorry, finn en annen planet :)


Sent from my iPad using Tapatalk HD
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Tiger pause til desember 2014

Post by kevin »

Tiger er tidenes beste golfer, det er udiskutabelt. Det sier Jack Nicklaus og mange av de som konkurrerte mot Nicklaus. Ingen teller bare majors.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Tiger pause til desember 2014

Post by Snowman »

kevin wrote:Tiger er tidenes beste golfer, det er udiskutabelt. Det sier Jack Nicklaus og mange av de som konkurrerte mot Nicklaus. Ingen teller bare majors.
Det er i hvert fall ikke udiskutabelt, Kevin, for hvis alle var enige med deg i ditt synspunkt, da hadde ikke de Wikipedia-tekstene fått bli stående slik de nå er.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Tiger pause til desember 2014

Post by eivaan »

Snowman wrote:
kevin wrote:Tiger er tidenes beste golfer, det er udiskutabelt. Det sier Jack Nicklaus og mange av de som konkurrerte mot Nicklaus. Ingen teller bare majors.
Det er i hvert fall ikke udiskutabelt, Kevin, for hvis alle var enige med deg i ditt synspunkt, da hadde ikke de Wikipedia-tekstene fått bli stående slik de nå er.
Hvem er wikipedia....tall og statestikk er ikke alltid sanheten...jeg tror alle som skjønner seg på golfsporten og historien er enige om at Tiger er tidenes golfspiller, de som ikke mener det skjønner ikke golfsporten....nuff said!!!!!
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Tiger pause til desember 2014

Post by Snowman »

eivaan wrote:...jeg tror alle som skjønner seg på golfsporten og historien er enige om at Tiger er tidenes golfspiller, de som ikke mener det skjønner ikke golfsporten....nuff said!!!!!
Der tar du rett og slett feil, for det er mange med god peiling på golfsporten, som i intervjuer og kommentarer nøyer seg med å fastslå at Tiger er den beste spilleren i sin generasjon. Uten å gidde å søke nå, så vet jeg at du kan finne den måten å si det på fra mange toppspillere, så jeg nøyer meg her med å vise at Ernie Els pleier å si det på den måten. Her er et ferskt sitat:

"You've got a guy that's reaching almost 40 who is ... the best player of his generation, trying to become the best player of all time. So it's really exciting times."

http://www.pga.com/news/pga-tour/tiger- ... cken-loans

Det jeg hevder er altså ikke særere og rarere enn at du der kan se Ernie si det samme på pga.com.
Last edited by Snowman on 31 Aug 2014, 00:24, edited 2 times in total.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Post Reply