Matchplay

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
skiboy
Rookie
Rookie
Posts: 7
Joined: 08 Jul 2014, 22:36

Matchplay

Post by skiboy »

Lurte på om noen vet hvordan reglene er når en junior på 10 år med 17 i handicap spiller mot en voksen med samme handicap. Junioren spiller fra rødt(som han alltid gjør) og den voksne spilleren spiller fra gult med 5 ekstra slag. Jeg mener den voksne burde spille fra rød tee også og ikke gul. Hva synes dere....Dette var klubbmesterskapet i matchplay.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lawinth
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 383
Joined: 11 May 2011, 23:36
Hcp: 12
Hjemmeklubb: TYGK
Has thanked: 28 times
Been thanked: 1 time

Re: Matchplay

Post by Lawinth »

En noe vanskelig setting det der. Tror ikke det finnes noe som favoriserer junior i den settingen der. 17 i hcp sier meg at den 10 år gamle har begynt å spille golf og vel burde som deltager i en voksenturnering spille i forhold til om den er gutt eller jente.
På et tidspunkt må en ta steget opp i voksenverden og jeg gjetter på at vedkommende 10 åring får ca 6 slag mer ved å spille fra gul. Alternativt ser jeg det som at en bør vente til en behersker de voksnes regler med å delta i voksne turneringer.
10 år og 17 i hcp høres veldig bra ut i mine ører. :)
skiboy
Rookie
Rookie
Posts: 7
Joined: 08 Jul 2014, 22:36

Re: Matchplay

Post by skiboy »

Første matchen han spilte, spilte begge fra rød. Derfor jeg spør.... Men når jeg googlet det opp så kom det fram at de skulle følge honnøren og om spiller fra rød vant hullet skal det spilles fra rødt først. Om ikke så er det disk... :)
Post Reply