Hva skjer på Borre?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Hva skjer på Borre?

Post by sirandrew214 »

Hørte i dag om at det skjedde ting på Borre. Det var snakk om oppsigelser av banepersonell tror jeg, men jeg vet ikke helt hva som skjer. Noen her som har mer informasjon?

Banen har jo gjort omfattende endringer (endret layout, fjerning av hull mm), samt at det har vært forferdelige baneforhold der.
Ting er tydeligvis ikke helt på stell, hva vil skje?
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Hva skjer på Borre?

Post by kevin »

Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Hva skjer på Borre?

Post by Freud »

Jeg har spilt Borre to ganger i sommer, og forholdene var utmerkede. Etter å ha returnert til den gamle hullrekkefølgen er Borre blitt en fin golfbane, syntes vi som spilte der.
De hullene (6-14) som nå er stengt er gitt tilbake til grunneier, og skal igjen bli dyrket mark.
Backnine på Borre har mange flotte hull, etter min mening.
Jeg tror problemet for Borre er at de har for få greenfee-gjester. Når GF i tillegg er satt til kr. 500, så blir trafikken deretter. Vi spilte med kr. 150 i rabatt fra NSG, og klager ikke.
Borre har nok lenge vært rammet av at det er blitt ganske mange baner i Vestfold nå.
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Hva skjer på Borre?

Post by sirandrew214 »

Var forholdene utmerket?? Det er diamentralt motsatt av hva jeg har hørt, og sett på bilder. Litt usikker på hvor lista ligger for utmerkede forhold...

Hvor mange baner er det i Vestfold nå? Er det virkelig så mange?
User avatar
Xo1
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 104
Joined: 06 Apr 2011, 21:47
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Miklagard GK
Has thanked: 2 times

Re: Hva skjer på Borre?

Post by Xo1 »

sirandrew214 wrote:
Hvor mange baner er det i Vestfold nå? Er det virkelig så mange?
Borre
Larvik
Nøtterøy
Sandefjord
Solum
Vestfold
+ noen 9 hulls baner.
TaylorMade M3 Driver
TaylorMade M1 3 Wood
TaylorMade P730 3i - Pw
TaylorMade Milled Grind HI-TOE 52' 58' 64' Wedger
TaylorMade Ghost-Spider-Putter
Titleist PRO V1
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Hva skjer på Borre?

Post by kevin »

Sandefjord var den siste banen som ble bygget i Vestfold. Den åpnet vel i 2009/2010.

Borre har ikke hatt utmerkede forhold på mange år. Og det siste året har det skjedd mye rart der. At de kuttet ut de 9 nye hullene til fordel for de 9 gamle, som de hadde latt forfalle over flere år. I tillegg har de økt årsavgiften mye hvert år. Daglig leder har sluttet i år, de har kuttet samarbeidet med Martin Grythe, som har hatt proshoppen i mange år. De driver den selv nå. Det ble konflikt mellom Grythe og Borre, vet ikke hvordan den endte til slutt.

I løpet av de siste årene har man mistet mange medlemmer

Nå har den mange-årige greenkeeperen sagt opp, og det sies opp banearbeidere. Skal ta inn utenlandske sesongarbeidere.

Jeg har ingen tro på at de overlever på sikt. Enten kutter de tilbudet enda mer, eller legges ned, eller blir solgt til en annen eier( noe som hadde vært bra)

Veldig fornøyd med at jeg skiftet klubb før denne sesongen.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Hva skjer på Borre?

Post by Snowman »

kevin wrote:Veldig fornøyd med at jeg skiftet klubb før denne sesongen.
Kunne du ikke heller kjøpt den? ;)
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Hva skjer på Borre?

Post by Pepper »

Jeg spilte Borre litt før Norgescup der i sommer, og var ikke spesielt imponert over forholdene. For min del synes jeg det var markert forskjell på front og back, og det var synd de gikk tilbake til de gamle hullene.

Det med utenlandske sesongarbeidere er det mange klubber som har, og er i seg selv ikke noe stort problem så lenge head greenkeeper er dyktig. Forhåpentligvis får de en god ny person på plass. Konflikten med Grythe kjenner ikke bakgrunnen for.

Men Borre skal vel arrangere NM i 2015? Hvordan vil det gå hvis klubben har så store økonomiske problemer? Det kan bli mer interessant enn godt er.
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Hva skjer på Borre?

Post by TheBigEasy »

Kul ny avatar Kevin ;)
Spilte også Borre i sommer. Skuffende forhold.
Hørte en del andre spillere allerede da mente dette kom til å gå til konkurs.
Play your best.
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Hva skjer på Borre?

Post by Yorkie »

Bildene er tatt 27/8, skjønner ikke helt at det kan kalles utmerkede forhold

ImageIMG_3700

ImageIMG_3712

ImageIMG_3714

Omleggingen med å gå tilbake til de opprinnelige 18 er forståelig ift økonomi, men sånn spillemessige er det vel ikke en særlig opptur, 13,14 og 15 er omtrent som å se på maling tørke, og resten er sånn "vel, ok da, greit nok"

Dog, en strategiendring fra å forsøke å være blandt de beste i Norge, til å være en fin og trivelig klubb for de som bor i rimelig nærhet er kanskje ikke så urimelig tilnærming. Når både Nøtterøy, Vestfold,Borre og Larvik forsøker å være "premium" i området er nok heller resultatet at alle blir litt "nesten".
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Hva skjer på Borre?

Post by kevin »

Er enig i at det med utenlandske sesongarbeidere ikke er noe problem. Og kanskje er det sånn at de som har jobbet der i lang tid, ikke har gjort en god nok jobb. Og da er det greit med nye krefter.

Borre var en stor klubb for noen år siden. Hadde 1600 medlemmer, mot mindre enn 900 medlemmer nå. Et frafall på ca.700. Med en årsavgift på ca.8500,- er det flere millioner i inntektstap. Medlemmer har enten sluttet eller gått til andre klubber, mange fordi de var lei av de dårlige forholdene og den stadige økningen i årsavgiften. I tillegg har man økt greenfee ganske mye i samme perioden. Og da mister man greenfee-spillere. De færreste gidder å betale 600,- for dårlige forhold.

Les referatet fra siste medlemsmøte der, http://borregb.no/nyheter/klubben/55/re ... -allrommet. Det var sånt møte i fjor og året før også. Eieren snakker om at NÅ skal det bli bedre forhold, at de selv ikke har vært fornøyd osv.

Nå vet jeg ikke hvordan det gikk med avtalen de hadde med grunneier ang marka der de nye hullene er. Men det var ihvertfall en laaang leieavtale, og den hadde de ikke fått terminert da jeg meldte meg ut. Det betyr kanskje at de fortsetter betaler leie der. Hullene er ikke pløyd opp, og brukes heller ikke til noe annet. De gror bare sakte men sikkert igjen.
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 400
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Hva skjer på Borre?

Post by Owee87 »

trist...Er fra Horten (eller, flyttet dit når jeg skulle begynne på videregående for ca 10 år siden) og startet min "karriere" der. Husker da at Borre var en veldig populær bane med et godt rykte. Når jeg begynte å spille et par år etter var jeg medlem der i en sesong. Den neste sesongen var jeg medlem på Solum, men spilte en del runder på Borre. I følge mitt minne var det veldig gode forhold og helt ok pris på greenfee sammenlignet med andre baner. Nå har jeg ikke spilt der på flere år. Hvorfor betale 600 når jeg kan spille på bedre baner til en mye billigere penge?
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
Post Reply