Lettspilt fairwaywood?

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
doublebuggi
Rookie
Rookie
Posts: 24
Joined: 12 Sep 2012, 20:22
Hcp: 28,5
Hjemmeklubb: Klæbu GK
Location: Trondheim

Lettspilt fairwaywood?

Post by doublebuggi »

Er det noen som har forslag til fairwaywood som er lett å spille med fra gress? Leste testen i Norsk Golf nr 2 i år at fairwaywooden Callaway X2hot var omtalt som veldig tilgivende og med fin lengde. Noen med erfaringer med denne kølla?
Vet at Cobra baffler er lettspilte køller men liker ikke utseendet på de.

Begynner å få taket på hybriden fra gress men sliter voldsomt med å få luft under ballen med wood kølla.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Lettspilt fairwaywood?

Post by furu »

#5 eller #7 fw i X2 Hot eller fjorårets X Hot. Enkelt og greit :) Spørs hvor langt du vil slå selvsagt, men ikke føl at du må ha en #3 og slå den bra fra gresset. De færreste gjør det og vil få mer lengde med mer luft med høyere loft.
Instagram @christianfuru
doublebuggi
Rookie
Rookie
Posts: 24
Joined: 12 Sep 2012, 20:22
Hcp: 28,5
Hjemmeklubb: Klæbu GK
Location: Trondheim

Re: Lettspilt fairwaywood?

Post by doublebuggi »

Takker for svar.
Det var faktisk #5 fw X2hot jeg vurderer. Jeg slår ca 140-150 med hybriden, så jeg tenkte å ta meg videre forbi 150 meter, på en god dag.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Lettspilt fairwaywood?

Post by furu »

Kjør gjerne #5 men overse absolutt ikke #7. Har hatt #7 og #9 gjennom hele sesongen for å teste dem hos middels til høyt handicap og seniorgolfere. #7 kan være en suveren kølle på innspill og veldig lange par 3. Jeg bryr meg ikke om hva jeg slår så lenge resultatet blir bra :)

Du kan like gjerne lete etter en X Hot fra 2013. Like god. Eller like rå, er vel den beste beskrivelsen.

Hvis du ikke får tak i X/X2 vil jeg anbefale Adams Tight Lies. Hysterisk lett å slå med men ikke samme lengden. Baffler er også et meget godt alternativ, som du jo nevnte.
Instagram @christianfuru
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Lettspilt fairwaywood?

Post by Pepper »

Jeg har Mizuno MX 700 hybridkøller som jeg er kjempefornøyd med. Hadde også en 3 wood i samme Mizuno-serie, men den slet jeg veldig med fra fairway. Jeg kjøpte derfor en Cobra Bffler 3 wood som er veldig mye lettere å slå med. den er kanon fra tee, og også veldig bra fra fairway. Jeg hh akkurat fått en Baffler 5 wood inn døren, men har ikke hatt anledning til å prøve den ennå, skjer vel i morgen tenker jeg.

Så Cobra Baffler er i hvert fall jeg fornøyd med. Den har også en fantastisk fin blåfarve, og utseendemessig er den fin for meg.
Post Reply