VTG Pakke eller kjøpe noe annet?

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
TJW
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 211
Joined: 20 Oct 2014, 09:35
Hcp: 23.5
Hjemmeklubb: Drøbak GK

VTG Pakke eller kjøpe noe annet?

Post by TJW »

Heisann,

Jeg og frøkna har planer om å ta VTG kurs til våren - prøvde oss litt på driving range og green for noen uker siden og ble egentlig hekta fra første slag.
Ser at den lokale klubben tilbyr pakke med VTG kurs, enkelt medlemsskap og køllesett for 4900,- Alternativt kurs og enkelt medlemsskap uten sett for 2500,-

Mitt spørsmål er, er det noen som har noen formening om disse "VTG-settene" vanligvis er ok? Eller burde vi heller slå til på tilbudene nå på feks Strata hel-sett som selges online (1795,-) og spare 700,- pr sett? Potensielt mer for pengene?
Ser bare for meg at man smeller sammen noe "enkelt" og overpriser for å gjøre det enkelt med en sånn pakke. Hva tror dere?

Er det også noen andre ting man bør passe på å skaffe seg i samme slengen?

Gleder oss noe sinnsykt til å begynne :)

Mvh
TJ
User avatar
primaxx
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 134
Joined: 15 Oct 2014, 19:44
Hcp: 12,8
Hjemmeklubb: Tjøme Golfklubb
Been thanked: 1 time
Contact:

Re: VTG Pakke eller kjøpe noe annet?

Post by primaxx »

Det er hyggelig at du/dere vil begynne å spille golf! :)

-Men det skulle vært interessant å få vite litt mer om dette settet dere skal få med på kjøpet. Har du mer info?
Egentlig er jeg profesjonell golfspiller. Inntektene mine er imidlertid såpass lave at jeg har ekstrajobb fra 8-16 alle hverdager...
Har satt opp nettstedet http://teeoff.no, med oversikt over alle norske golfanlegg.
TJW
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 211
Joined: 20 Oct 2014, 09:35
Hcp: 23.5
Hjemmeklubb: Drøbak GK

Re: VTG Pakke eller kjøpe noe annet?

Post by TJW »

Det er det som er greia, jeg har null mer info - er mer en "generell" forespørsel. Er dette opp til hver pro-shop/klubb kanskje?

Tenkte kanskje noen visste om det generelt ikke var anbefalt å velge ett sånt VTG sett og heller kjøpe løst eller om det stort sett pleier å være bra bang for the buck.
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: VTG Pakke eller kjøpe noe annet?

Post by Franz »

VTG-pakkene er som regel helt greie ting å begynne med. Det er såpass billig at det er trygt og greit å henge seg på den pakken bare for å få et utgangspunkt, og så heller bygge ut derfra. Hvis du skal begynne med helt blanke ark kommer du sannsynligvis til å gjøre sa mange feilkjøp at vinninga går opp i spinninga.

Tipper bagen, jernsettet og putteren kan følge deg i mange sesonger fremover, men at du kommer til å fristet til å oppgradere wedger og driver/woods ganske fort.
Golfspilleren
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 388
Joined: 23 May 2012, 21:34
Been thanked: 1 time

Re: VTG Pakke eller kjøpe noe annet?

Post by Golfspilleren »

Tipper denne VTG-pakken er akkurat samme som du betaler mindre for i nettbutikken.
Men allikevel. Er jo greit at klubben tjener noen slanter og.
Pepto
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 148
Joined: 22 Feb 2012, 07:40

Re: VTG Pakke eller kjøpe noe annet?

Post by Pepto »

Settet høres jo rimelig ut... For min egen del så startet jeg med ett vantagesett påbegynnelsen av 90 tallet, skulle ønske at jeg hadde begynt med litt bedre køller. God tilgivelse er gull verdt i startfasen, det blir jo latterlig mer morsomt.

Nå speller jeg MB og det er digg nå, men vantage køllene var vanskeligere. Har de fortsatt og er mer eller mindre ubrukelige. Vanskelig å skulle spytte i penger på aller første sett, men kan være lurt.

Som en kjent mann sier "alle burde få tilpassede køller fra dag 1"
LangJakke
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 173
Joined: 20 Feb 2012, 22:59
Hcp: 33

Re: VTG Pakke eller kjøpe noe annet?

Post by LangJakke »

Hvem er denne kjente mannen? Nybegynnersett er vel greie og tilgivende køller. Bytt ut etter behov. Putter og en hybrid, wood /driver eventuelt, så er det trolig mer enn godt nok...
Pepto
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 148
Joined: 22 Feb 2012, 07:40

Re: VTG Pakke eller kjøpe noe annet?

Post by Pepto »

Tiger
User avatar
ShooterMacgavin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 494
Joined: 05 Apr 2011, 12:43
Hjemmeklubb: Drammen GK
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: VTG Pakke eller kjøpe noe annet?

Post by ShooterMacgavin »

Ville vurdert et brukt jernsett fra finn som første settet.
Svingen får satt seg litt, etter en stund kan du ta customfitting og finne de riktig køllene for deg.

5-pw + hybrid/wood + putter er en god start.3
feks:
http://www.finn.no/finn/torget/annonse? ... rough=true
You're in big trouble though, pal. I eat pieces of shit like you for breakfast!
Post Reply