Hva går det av folk?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Hva går det av folk?

Post by Bogey »

Er det egentlig en god løsning Shankern?? Denne løsningen betyr fort tapte inntekter for klubben...
Hagen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 26 Apr 2011, 19:40
Hcp: 24,6
Hjemmeklubb: Hvam

Re: Hva går det av folk?

Post by Hagen »

Kunne vært motsatt, at man kunne huke av for ønsker medspillere.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Driver: Titleist 910 d3 10,5 og Nickent 4D 12,5
Wood: mizuno jpx 800 5w
Hybrid: Callaway BB Diablo 5h, Callaway razr x tour 3h
Jern: Cobra Amp
Putter: Never compremise sub 30
Wedger: Cleveland cg 14. 52, 56 og 60
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Hva går det av folk?

Post by Gundersen »

Kan man ikke bare ta betalt for de plassene som da blir stående åpne av de som ønsker å spille alene? Spørs om noen ønsker å betale 1500-2500 ekstra for å spille alene.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Hva går det av folk?

Post by veggiss »

Her løser vi verdensproblemer!
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Hva går det av folk?

Post by Snowman »

veggiss wrote:Her løser vi verdensproblemer!
Å nei, du! Etter 104 innlegg, fremdeles ingen løsning i sikte:)
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Hva går det av folk?

Post by Bogey »

Samme hvem som betaler Gundersen, enten det er Freud som på død og liv ikke skal rote seg borti noen ukjente, eller den som vil spille med ukjente og blir stående alene. Poenget er at det uansett er en dårlig løsning!
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Hva går det av folk?

Post by JanB »

Freud wrote:i mine øyne dreier denne saken seg primært om han som setter seg opp sammen med andre, og ikke hvordan han blir tatt imot.
Jeg mener fortsatt at det er uhøflig og påtrengende å sette seg opp sammen med andre man ikke kjenner, bare fordi man "ikke vil spille alene". Det er nemlig det som er begrunnelsen fra slike enslige spillere, ikke at det er fullt.
Du har oversett et element. Jeg som gjestespiller og uten PC ringer inn til banen og spør om ledig tid. Jeg er alene og banens ansvarlige på dette tidspunkt er caddymaster og tar imot min booking. Jeg er heldig å får gå sammen med noen andre som ikke hadde full ball. Banen er ansvarlig for å fylle opp ballene slik at tiden hver ball bruker er omtrent den samme. Det er alt for mange 2-ball etter mitt skjønn. De blir enten stående og stange (om de foran er uhøfflige eller lavpannede), eller så peser de igjennom. Uansett er begge baller berørt av denne passeringen og rytmen er berørt.

(Det er jo nærmest umulig å gå alene og samtidig spille riktig golf (Se ned inntil ballen har fløyet minst 60 meter før hodet mitt dreier seg mot ballbanen et eller annet sted der framme midt mot solen))

Golf ble laget i sin tid som et sosialt spill med flere deltakere, ikke et solonummer ute på en gresslette.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
Heartbeat
Rookie
Rookie
Posts: 5
Joined: 12 Oct 2014, 20:47

Re: Hva går det av folk?

Post by Heartbeat »

Headproen på Larvik GK fant løsningen på dette problemet, da et medlem fikk "nei" fra to gjestespillere på forespørsel om å få spille med dem. Han kjørte ut og viste dem av banen! Av og til må man markere seg for å rydde opp i folks unoter. Godt nytt år!
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Hva går det av folk?

Post by Snowman »

Den kan vel kanskje ha litt betydning hvilken framandkar som dukker opp i flighten? :)

http://ipad.dagbladet.no/2015/01/05/nyh ... /37021398/

... eller forresten, han har jo ikke krage på skjorta, så han ville ikke fått spilt!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Hva går det av folk?

Post by Freud »

Eksempelet til Heartbeat er interessant. Men spørsmålet jeg stiller meg er med hvilken rett klubben kunne gjøre dette? Finnes det skrevne regler for det han gjorde, eller er det bare "etikette"? Har klubben full råderett til å bestemme i slike saker?

På den annen side kan man også spørre om de to hadde formell/juridisk rett i.h.h.t. en eller annen paragraf til å nekte medlemmet å spille med dem. Han hadde vel ikke registrert runden i Golfbox, og har han da rett til å slutte seg til en annen registrert flight uten videre?

Jeg er altså i disse to spørsmålene opptatt av det rent formelle, ikke etiketten eller "god/dårlig oppførsel".
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Hva går det av folk?

Post by GunnarBull »

Formelt er jeg temmelig sikker på at starter (eller fyren i proshopen som har ansvaret for bookingen) kan sette opp en hvilken som helst spiller i en hvilken som helst flight/gruppe hvor det er plass til ham. Eneste unntaket vil være hvis den/de som spiller allerede har betalt for 4 plasser.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hva går det av folk?

Post by furu »

Å kaste folk av banen uten videre virker korttenkt. Jeg kjenner ham, og tror det ligger en diskusjon bak beslutningen. Å kjøre ut og lempe bort folk løser ikke dette problemet, som i bunn og grunn er et svært lite problem.
Instagram @christianfuru
Back Jauer
Rookie
Rookie
Posts: 5
Joined: 06 Jan 2015, 19:03

Re: Hva går det av folk?

Post by Back Jauer »

Man kan jo prøve å krangle med starter om når du skal gå ut på diverse baner rundt omkring.
Reis over til noen bra baner i UK, og du får pent beskjed om når du skal gå ut, og om du skal gå med noen, og det må du forholde deg til.
Selvfølgelig kan man spørre pent om noe annet.
I Norge er vi bortskjemte, og mener vi skal få bestemme alt, og gjerne i treningsbukse og t-skjorte. Det kan du gjerne gjøre, men da får du gjøre det på Nes eller liknende.
Post Reply