Hvordan få flere til å skrive her inne?

Ris og ros, nyheter og forslag om nettsiden. Guider og videoinstruksjon.
Post Reply
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Hvordan få flere til å skrive her inne?

Post by kevin »

Det finnes mer enn 1200 registrerte brukere her inne, men de færreste skriver innlegg. Mange av de tidlige registreringene er sikkert ikke i bruk fortsatt, men det ser ut som mange er innom og leser her daglig, men de færreste skriver innlegg.

Forslag til hva man kan gjøre? Bør de mest aktive brukerne skrive litt mindre? For å slippe til nye også?

Spørsmålet om man skal ha registrering eller ikke, har vært oppe flere ganger og de fleste har syntes at det blir litt mer seriøst å ha registrering.

Fyr løs :!: :D
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Hvordan få flere til å skrive her inne?

Post by GunnarBull »

Min usminkede men også udokumenterte mening:

Kevin, ditt forslag om at de mest aktive bør skrive mindre for "å slippe til nye" var vel neppe seriøst ment? I tilfelle er jeg temmelig sikker på at det IKKE vil hjelpe. Jo mer som blir skrevet, desto mer vil det generere.

Registrering er jeg for, så slipper vi sånne dustetilstander.

Hvis noe kan bli bedre, så kan det være simplicity. Ihvertfall for den litt eldre garde kan forsiden og alle tema-variantene virke unødig komplisert og uoversiktlig. Det er ikke noe problem når man først har blitt vant til det, funnet ut av ting og registrert seg, men jeg tror terskelen for å starte her er litt vel høy.

Har vel sagt det før og møtt motbør, men jeg mener det eneste som er nogenlunde smart med golfsiden.com er boksen til høyre på forsiden med "smakebiter" på de siste trådenes innlegg. Man kunne f.eks. hatt 6 - 10 sånne som møter deg på startsiden, det ville ihvertfall være mer "kundevennlig" mot nye besøkende.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Hvordan få flere til å skrive her inne?

Post by kevin »

Kevin, ditt forslag om at de mest aktive bør skrive mindre for "å slippe til nye" var vel neppe seriøst ment?
Det var for å sette det litt på spissen.
LangJakke
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 173
Joined: 20 Feb 2012, 22:59
Hcp: 33

Re: Hvordan få flere til å skrive her inne?

Post by LangJakke »

Er selv en som er innom nærmest hver dag. Har hatt noen innlegg, men ikke veldig mange. Ser ikke helt problemet så lenge trafikken til forumet er stor, da finner vel folk siden "aktiv" nok som det er?

Bruker forøvrig tapatalk til å lese med. Da er det lett å sortere slik at en får opp alt nytt.
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Hvordan få flere til å skrive her inne?

Post by Gundersen »

Tipper at det er en del brukere som kvier seg for skrive noe, i frykt for å bli hugget hode av. Oppfatter enkelte som sære og til tider kverulerende.
LangJakke
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 173
Joined: 20 Feb 2012, 22:59
Hcp: 33

Re: Hvordan få flere til å skrive her inne?

Post by LangJakke »

Har vært en del relativt sterke ytringer her i senere tid ja. Mange debatter som heller mot personlig skittkasting...

Når jeg begynte og følge forumet var det utstyrsdebatt, saklig, som det gikk i for det meste. Har vært mindre av det her i senere tid. Desverre! Må også legge til at jeg i den anledning også savner utstyrsbloggen til Furu!
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hvordan få flere til å skrive her inne?

Post by furu »

Slapp av! Det kommer ny utstyrsblogg :D Får ny blogg på norskgolf.no snart. Liten dødperiode nå. Bare vent - det blir bra :)

Det finnes to ekstremt store golfsider i verden. Eller tre. Golfwrx, Mygolfspy og The Hackers Paradise. THP er vel den suverent minste av dem, Golfwrx suverent størst. Alle tre har forum.

Golfwrx

Enormt mange innlegg. Ekstremt mye er svada og krangling, men også mye bra info. De er i særstilling. Vanvittig hyppighet i konkurranser gjennom sponsorer som Callaway og TaylorMade fører til stor aktivitet.

Mygolfspy

500.000 unike brukere per måned. Jeg skulle egentlig skrive litt for dem men har ikke tid. Er litt inne på forumet og skriver litt. De har knapt mer aktivitet enn Golfsnakk. Seriøst. For å gjøre noe med dette har de gitt trofaste brukere en form for belønning. De er med i teamet og får sikkert noen goder. Golfsnakk kan ikke tilby dette.

THP

Kosedullete sted med nærmest religiøs tone. Høy aktivitet selv med færre besøkende. Lite godt innhold, mest sånn "den der må jeg også kjøpe siden du sider den er god".


Registrering vs. Fritt

Begge er like anonyme, det kan man umulig være uenig i. Jeg har møtt Fanamedlemmer som jeg har snakket med ofte på rangen men ikke ant at det var dem bak brukernavnet. Er aktiviteten på Golfsiden så voldsom da?


Hvordan få økt aktivitet

Noen faste brukere kan ha noe fast de skriver om. En kan ha turneringer og legger ut noe hver gang det er en interessant turnering. En har utstyr og starter tråder på nye køller osv. En surfer rundt på norskgolf.no og golferen.no for å plukke opp saker som kan være fine å diskutere.

Den siste er egentlig noe alle i dag kan være flinkere til. Dere leser golfsider. Norske og utenlandske. Finner du en interessant artikkel? Kopier linken, lag overskrift og innlegg - "Hva syns dere om dette? Er det ikke rart at Tiger velge Como?"
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hvordan få flere til å skrive her inne?

Post by furu »

Og folkens - bruk "like" knappen. Ikke bare når kevin poster noe gjennomtenkt, også når Halvar fra Fredrikstad linker til en artikkel på Golf Digest og du syns det er noe som er verd å diskutere.
Instagram @christianfuru
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Hvordan få flere til å skrive her inne?

Post by Yorkie »

LangJakke wrote:Har vært en del relativt sterke ytringer her i senere tid ja. Mange debatter som heller mot personlig skittkasting...
Hvor, hvor, har helt gått glipp av den (de) tråden(e)?!
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Hvordan få flere til å skrive her inne?

Post by Pepper »

Jeg er også litt overrasket over hvor få innlegg det til tider er her inne, men det positive er at det er genuint interesserte folk som er her og de mest slitsomme innleggene slipper vi, de er det nok av et annet sted.

Og i den forbindelse foretrekker jeg registrering, innbiller meg at det blir litt mer ryddige tilstander da.

Utstyrsbloggen til furu ser jeg frem til, den er verdifull siden jeg selv har liten teknisk kunnskap om produktene.

Jeg er for øvrig imponert over enkeltes kunnskaper og/eller vilje til å lete opp ting mht turneringer, resultater osv.

Kevins kommentar om at de mest aktive bør skrive mindre oppfattet jeg ikke som alvorlig ment. Tvert i mot, aktivitet fører til økt aktivitet. Jeg har ingen konkrete forslag ut over de som allerede er postet, bare en oppfordring til de som allerede er aktive om å være enda litt mer aktive, og ikke minst til de som bare er innom for å lese at de tør/vil legge inn en kommentar i ny og ne.
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Hvordan få flere til å skrive her inne?

Post by GunnarBull »

furu wrote:Og folkens - bruk "like" knappen. Ikke bare når kevin poster noe gjennomtenkt, også når Halvar fra Fredrikstad linker til en artikkel på Golf Digest og du syns det er noe som er verd å diskutere.
Hehe, I like :-)
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Hvordan få flere til å skrive her inne?

Post by kevin »

Du nærmer deg 750 innlegg GB :)
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Hvordan få flere til å skrive her inne?

Post by GunnarBull »

Takk Kevin. Nesten like mange innlegg som du har fått likes :-)

Kan jeg forresten gratulere med ny hjemmeklubb?
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Hvordan få flere til å skrive her inne?

Post by kevin »

Tror ikke jeg har byttet i det siste :) Bytta til Vestfold før årets sesong, og blir vel der
User avatar
Hettis
Forumvant
Forumvant
Posts: 96
Joined: 03 Dec 2014, 16:40

Re: Hvordan få flere til å skrive her inne?

Post by Hettis »

Føler meg truffet her! Innom flere ganger daglig, men ikke fått ut fingern og registrert meg.

Vel nå er jeg ihvertfall på plass, og skal prøve å bidra til å holde forumet levende!

Og nei; det er ihvertfall ikke sterke ytringer som har holdt meg unna [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH] Er vel bare en kneik å komme seg over.
Post Reply