Det var fint så lenge det varte.

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Det var fint så lenge det varte.

Post by Freud »

Uten Snowman hadde dette forumet vært så godt som dødt.
Stå på!

Ennå har jeg ikke fått svar fra hverken sirandrew eller furu hva som konkret er galt i det jeg har skrevet her, som har opprørt dem. Når de ikke svarer, så tolker jeg det naturlig som at de ikke har noe å vise til.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Det var fint så lenge det varte.

Post by furu »

Unnskyld språket - men hvordan i hel*** klarer noen å forvente et svar fra meg på noe som helst? Jeg jobber.

Har det sammenheng med innlegget mitt om at Snowman og Freud oppfører seg idiotisk når de avfeier fakta og heller legger til grunn sitt noe forvridde virkelighetssyn fordi dette skaper en debatt de ønsker å ha?

Jeg har lest det dere skrev i den aktuelle tråden. Det er som vanlig bare tull.

SirA har kanskje ikke fått den store støtten i denne tråden. Jeg støtter ham. Jeg har et veldig greit liv utenfor internett og tror jeg heller forflytter de minuttene jeg bruker på forumet over dit. Har hatt en del innlegg her gjennom årene. Nå mener jeg seriøst at Freud og Snowman gjennom en kalkulert og snedig taktikk ødelegger alt som er bygget opp.

Årsaken til at SirA ikke får stor støtte er fordi Freud og Snowman ikke er for grove. Det er ikke store overtramp. Det er som en nabo som legger hundedritt på plenen din hver dag i 10 år. Det er ikke et grovt overtramp. Det er litt ekkelt. Du skulle ønske det tok slutt. Du skjønner ikke hvorfor han gjør det. Ingen forstår helt frustrasjonen din, for hundedritt kan jo fjernes.

Å, der kom jeg på noe. Nå kommer Freud og Snowman til å vri dette til at jeg sammenligner dem med hundedritt :D Det gjør jeg altså ikke. Bare så det er klart. Men dere kan sikkert klare å få det til å framstå slik siden dere har rimelig god kontroll på dette med å vri noe til deres fordel ;)

Jeg gir nå faen i kommentere noe som helst her inne. Det er som sagt ingen grove overtramp, bare så grenseløs idioti at det er umulig å forholde seg til. Dette er ikke det berømte avskjedsinnlegget der man forventer sympati. Jeg er fremdeles tilgjengelig dersom noen vil vite noe eller trenger hjelp med noe. Send mail på chrfuru@gmail.com eller følg meg på Twitter på @christianfuru. Og Instagram, christianfuru. Ligger en del bilder fra Portugalturen vår der nå. Jeg vurderer også å ta med leserspørsmål på nettsiden og i bladet, så dersom du skriver mail kan du ende opp på trykk :)

Hejdå, som mine golfgale svenske kolleger som har spilt 6 runder på seks dager sier. Og jeg har også lært at danskene ikke aner hva davs betyr, så man føler seg litt dum når man treffer dem og tullehilser på den måten :D

Slå dere løs F & S :D

Må redigere litt - ingen må sende pm framover. Går heller ikke inn for å lese dem. Bruk mail.
Instagram @christianfuru
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3200
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 65 times

Re: Det var fint så lenge det varte.

Post by Snowman »

Jeg forventer ikke noe svar fra deg, Furu, og jeg har ikke bedt om det heller. Jeg liker å lese det du skriver både her og på norskgolf.no, og jeg regner med at du er en hyggelig kar. Men det forundrer meg at du leter etter hundedritt mellom linjene og bakenfor ordene. Det virker som at når du leser innlegg fra meg som IKKE er overtramp, og som de fleste andre IKKE reagerer på, da finner du en ondsinnet og slu mening bakenfor et sted. Der ser du tydeligvis slemme ting jeg ikke har skrevet, men som du tenker at jeg ganske sikkert mener.

Da er det to muligheter. Enten har du gjennomskuet min sluhet, eller så ser du spøkelser ved høylys dag. Dette overrasker meg. Inntil nå nylig hadde jeg faktisk ikke oppfattet at du har vært enig med det mer synlige meningspolitiet. Jeg trodde faktisk at du tålte å lese meninger du ikke er enig i, inklusive det du kaller min idioti. Hvis jeg er så dum, og det skal man ikke se bort fra, da tilsier mitt syn på ytringsfrihet at jeg som idiot må få lov å ytre min idioti.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: Det var fint så lenge det varte.

Post by Rotten »

furu wrote:Unnskyld språket - men hvordan i hel*** klarer noen å forvente et svar fra meg på noe som helst? Jeg jobber.

Har det sammenheng med innlegget mitt om at Snowman og Freud oppfører seg idiotisk når de avfeier fakta og heller legger til grunn sitt noe forvridde virkelighetssyn fordi dette skaper en debatt de ønsker å ha?

Jeg har lest det dere skrev i den aktuelle tråden. Det er som vanlig bare tull.

SirA har kanskje ikke fått den store støtten i denne tråden. Jeg støtter ham. Jeg har et veldig greit liv utenfor internett og tror jeg heller forflytter de minuttene jeg bruker på forumet over dit. Har hatt en del innlegg her gjennom årene. Nå mener jeg seriøst at Freud og Snowman gjennom en kalkulert og snedig taktikk ødelegger alt som er bygget opp.
Jeg har alltid satt pris på innleggene dine Furu samt gode utstyrstester og gode svar. Har holdt høy kvalitet.
Men dette her er lavmål! Rett og slett som en furten sutreunge. Beklager at jeg sier det så direkte, men hvis dette er holdningen din, bør du jaggu stramme deg opp. Virker nesten som du har rotet deg for langt inn i andedammen din og mistet kontakt med land.
Og forresten...jeg jobber også ganske mye...hvem gjør ikke det?
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Det var fint så lenge det varte.

Post by Freud »

Dette var både kryptisk og tåpelig furu. Du har ennå ikke klart å komme opp med et eneste eksempel på hva jeg (og Snowman) har skrevet som gjør deg så opprørt. Bare at det er "grumsete", og at du tillegger oss en så avansert debatteknikk at vi klarer å skjule hva vi egentlig mener bak formuleringer som ikke konkret kan angripes. Du verden, for en paranoia. "Du skuer hunden på hårene" liksom. Så sofistikert er i hvert fall ikke jeg i min uttrykksform.
Jeg krever faktisk at du begrunner at vi (sitat) "avfeier fakta, og legger til grunn et forvridd virkelighetssyn". Men du kan jo la være å svare, siden dette er ubetydelig golfforum der vanlig dannelse og debattregler ikke gjelder, og der alle, bortsett fra deg, er anonyme.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3200
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 65 times

Re: Det var fint så lenge det varte.

Post by Snowman »

Jeg skjønner ikke hvorfor du fortsatt maser på dette, Freud. Hva med å la det ligge nå? Jada, Furu har selvfølgelig flesket til med å skrive ting han ikke har dekning for, men det gjør vel stort sett alle av og til? Jeg selv også! Men la nå ikke debatten om debatten overskygge selve golfdebatten! Folk må da få lov til å skrive noe dumt på et golfforum! Det må jeg selv kunne gjøre, det må du kunne gjøre, det må Furu kunne gjøre, og det må alle andre kunne gjøre. Noe av det som lettest dreper trafikken på et forum, det er hvis man blir mer opptatt av å diskutere hverandre enn å diskutere det som skal være temaet i forumet. Håper denne tråden her kan få rykke nedover nå, så heller en eller annen golftråd kan ligge synlig på toppen.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Lawinth
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 383
Joined: 11 May 2011, 23:36
Hcp: 12
Hjemmeklubb: TYGK
Has thanked: 28 times
Been thanked: 1 time

Re: Det var fint så lenge det varte.

Post by Lawinth »

Det er vel i bunn og grunn SirAndrew som burde begrunne og vise eksempler på hvorfor.
Ganske morsomt at tråden vris til en fanesak hvoor Furu skal vise hvorfor Freud ikke har det så bra her inne.

Sir Andrew kommer jo ikke på banen igjen med det første, da ville han jo miste ansikt og vise å være bløthjertet, hvilket vel aldri har skjedd før :lol:

Støtter forslaget om å la det ligge nå :roll:
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Det var fint så lenge det varte.

Post by TheBigEasy »

Tror jeg sier som Snowman til Freud: Hva med å la det ligge nå ?
Play your best.
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Det var fint så lenge det varte.

Post by eivaan »

Jeg støtter SirA og Furu og føler på mye av det samme!!!!
goffy
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 174
Joined: 28 Apr 2011, 13:37

Re: Det var fint så lenge det varte.

Post by goffy »

Jøss, barnehage på nett også!
La oss ha et forum hvor alle må være enig og hvor ingen kan komme med utspill som er i grenseland av idioti eller galskap.

Jeg har fulgt passivt med her i mange år og vil si at jeg ikke skjønner motstanden enkelte viser for Freud og Snowman, ligger det noe mer bak?
Det går jo en rød tråd i at det alltid er de samme som klager...

Trekk meg gjerne i Karma, men jeg mener de er to fargeklatter som bidrar til diskusjon.
Samme som at jeg setter pris på at Veggis buser ut en og annen kommentar som jeg flirer meg ihjel av eller all turneringsinfoen Kevin kommer med eller Furu sine utstyrs tips... OSV
Jeg er ikke vanskelig å gjøre fornøyd skjønner jeg...
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3200
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 65 times

Re: Det var fint så lenge det varte.

Post by Snowman »

Jaja, goffy, fin betraktning fra deg! Må si jeg selv også syns det hele er ganske merkelig.

Jeg blir jo ikke beskyldt for å oppføre meg ufint mot andre debatanter, for når det gjelder ting som går på person, mottar jeg jo selv mye mer dritt enn hva noen påstår at jeg gir. Men det er altså det at jeg mener så mye dumt, og skriver så mye som er idioti. Jeg har der merket meg at det særlig går på de fem temaene som jeg nevnte i innlegget tidligere i tråden her, postet 7.2 kl 1053.

En annen merkverdig ting. Jeg blir altså kritisert for å oppføre meg upassende i forumet her. Og en av de som kritiserer meg, han dro i gang denne tråden vi nå er i. Det var et langt innlegg! Men nå etterpå, etter at mange har ment noe, sletter han så det innlegget som startet opp tråden. Hva slags debattstil er nå det? En slags hit and run? Da burde han heller latt være å starte opp tråden.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Post Reply